Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Huff, sånne dagen derpå-dager kan man fint klare seg uten. :gjeiper: Pass nå bare på å være forsiktig! :streng: Håper du får en fin påske vennen!

:klemmer:

-misa

Er forsiktig og jeg skal absolutt IKKE drikke så mye en gang til mens jeg er her. Fy søren jeg er dårlig. Men tror nok ikke påsken blir så aller verst uansett, jeg er jo her, også kommer jo E til J i Oslo. Det blir kos det!

Neverwhere :hjerte:

Leit med formen din idag :troest: Håper kvelden blir bedre enn sist natt hvertfall!

Ja! Neverwhere er kjempefin :hjerte: Kvelden i dag blir nok tilbragt her på hostelet, sannsynligvis med sjokolade, pc og film i senga mi :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt hvorfor du tar deg en rolig kveld i dag. :klem:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg syntes det hørtes ut som en utrolig fin kveld jeg :klemmer:

Gjest Ansjoni
Skrevet

Det er omtrent sånn jeg har tenkt på tilbringe kvelden også :fnise: Er heldigvis ikke så fyllesjuk som deg da, men vet av erfaring åssen det er ;)

Gjest Ansjoni
Skrevet

Jeg tok forresten nerdereferansen!

<--- 1337

Skrevet
Skjønner godt hvorfor du tar deg en rolig kveld i dag. :klem:

Jeg syntes det hørtes ut som en utrolig fin kveld jeg :klemmer:

Jepp, det skal bli godt, har kjøpt inn godteri, snacks og brus nå, så det blir sikkert bra.

Det er omtrent sånn jeg har tenkt på tilbringe kvelden også :fnise: Er heldigvis ikke så fyllesjuk som deg da, men vet av erfaring åssen det er ;)

Det er ikke godt nei! Føler meg litt bedre nå som jeg har fått i meg mat da.

Jeg tok forresten nerdereferansen!

<--- 1337

Flink jente! :)

Urk, fikk lyst til å synke gjennom golvet nå. Da jeg kom inn på rommet stod det 3 jenter her og gjorde seg i stand til å gå ut, og det første de spør om i det jeg kommer inn er: Hey! Are you ok after last night? :flau:

Følte meg jo rimelig dum da, der jeg lå på do i bare undertøyet og spøy som bare det. Ikke noe jeg trengte å bli minnet på egentlig. Men selvfølgelig, de spurte jo bare for å være snille. Tror de skjønte på reaksjonen min at jeg helst ikke ville snakke om det også :gjeiper:

Så interessant chipskombo nå, chips med sjokolade- og chilismak. Hmm... nesten så jeg burde prøve :fnise:

Gjest Grafica
Skrevet

Slapp av, de fleste har nok opplevd en eller flere slike kvelder i sitt liv :fnise:

Skrevet

Takk for den koselige smsen! Satte pris på den! :klem:

Neverwhere er min absolutte favorittbok. Me loves it!

Og apropos parfyme her tidligere: Jeg bruker ingen, siden jeg ikke tåler lukta. Supersvakt på andre kan jeg overleve, men parfymelukt på megselv blir jeg skrullete av.

Skrevet
Takk for den koselige smsen! Satte pris på den! :klem:

Neverwhere er min absolutte favorittbok. Me loves it!

Og apropos parfyme her tidligere: Jeg bruker ingen, siden jeg ikke tåler lukta. Supersvakt på andre kan jeg overleve, men parfymelukt på megselv blir jeg skrullete av.

Tenkte på deg da jeg satt der :) Neverwhere er en fantastisk bok :Nikke: En av mine favoritter også, i alle fall i fantasysjangeren.

:vinke:

:vinke:

Skrevet (endret)

Fyllesyk, ett ord som vel oppsummerer hele dagen i dag. Har ikke fått gjort noe som helst, bare sittet i resepsjonen i hele dag, med pc-en i fanget og hatt det vondt. Litt over kl 17 fant jeg ut at jeg hadde fått nok, da var det på tide med litt mat. Alt jeg hadde fått i meg til da var en yoghurt og en White cafe mocha fra Starbucks. Ikke mye å gå på med andre ord. Formen var rimelig laber, og jeg trengte ordentlig fyllesykemat. Derfor stakk jeg på Wannaburger. Wannaburger har to restauranter i Edinburgh. Én på West End, som ligger i ene enden av Princes street, hovedgaten i Edinburgh; og en som ligger på Royal Mile, som er gaten som strekker seg fra gamle, erverdige Edinburgh Castle, ned til det nyere Holyrood House, hvor Dronningen bor når hun er i Edinburgh.

Jeg går alltid til den på Royal Mile, jeg bor i en sidegate til Royal Mile når jeg er her, og da tar jeg sjelden turen til West End, med mindre jeg skal på Bar Roma. Har bestilt bord der i morgen og gleder meg veldig. En meget hyggelig, italiensk restaurant med nydelig mat.

Anyway, Wannaburger ser ut som en typisk fastfoodrestaurant. Forskjellen ligger i at her får du tross alt servert burgeren din på en tallerken, med bestikk, og ordentlige glass, ikke pappkrus. Som de selv skriver på hjemmesiden sin: Wannaburger is about offering you a no nonsense, delicious meal, in a friendly, laid back environment, or to take away. We serve irresistible gourmet burgers and shakes made from the freshest ingredients.

Som nevnt tidligere er det meste hjemmelaget her. Sauser, majonesblandingen og burgerne og brødene blir levert nybakt hver dag. Du kan velge mellom vegetarburger, vanlig burger og kyllingfilet på alle burgere, bortsett fra på et par helt rene vegetarburgere, naturlig nok. ;) Her er det ingen som ser rart på deg hvis du bestiller uten det ene eller det andre, kanskje med unntak av bestillingen jeg foretok på torsdag. ;) Wannaburger har en del burgerkombinasjoner jeg ikke har sett noe annet sted, og de tar gjerne i mot forslag til nye kombinasjoner. Menyen kan leses i sin helhet på www.wannaburger.com. Hamburgerne er 7 oz, noe som tilsvarer omtrent 200 g. Nok mat for de fleste med andre ord, og er laget av 100% Aberdeen Angus Scotch beef, kyllingfileten kommer fra frittgående høns.

Ettersom jeg var fyllesyk i dag, trengte jeg en litt kraftig burger, og da er BBQ Bacon et ypperlig valg. Denne burgeren har bacon, cheddar, salat, tomat og en nydelig hjemmelaget BBQsaus, og det kommer fra en person som ikke engang liker BBQsaus. Som tilbehør valgte jeg løkringer, ofte synes jeg det virker som om løkringene ikke inneholder løk engang, men her gjør de så definitivt det. De har også noen fantastiske milkshakes, blant annet min favoritt som jeg selvfølgelig måtte bestille i dag, nemlig chocolate coffee.

Wannaburger er som navnet tilsier en burgerrestaurant, de serverer også frokostalternativer på morgenen, men utover det og et par salater er det burger du får servert her. Det er og ser ut som en fastfoodrestaurant, men burgerne deres er blant de aller beste jeg har smakt. Kombinasjoner som Guacamole og bacon, mozzarella og hjemmelaget pesto, camembert og tranebærsaus, eller hva med rødbeter, speilegg, ananas og cheddar? Denne er for stor til å serveres ”lukket”. Alle andre serveres lukket, med en lang pinne igjennom for å holde den på plass. De er ikke enkle å spise med hendene, derfor får du bestikk med, men de burde hatt biffkniver. En vanlig middagskniv er vanskelig å skjære i hamburgerbrød med.

Etter Wannaburger stakk jeg innom en butikk og kjøpte litt godteri og brus, og stakk på rommet for å se film. Så Wanted, med Angelina Jolie, Morgen Freeman and James McAvoy. Helt ok actionfilm, men ikke noen høydare. Har fått en überhøflig asiat i køya over meg. Hun spurte meg nettopp pent om jeg hadde noe imot om hun lagde litt lyd. Jeg lurte på hva hun mente, og da viste hun meg hårføneren sin. Nei, kjære deg, klokka er ikke 22 engang, men for all del, hyggelig at du spør :)

Har internettilgang på rommet også, men det er litt mer ustabilt enn nede i resepsjonen. Nede i resepsjonen er det kaldt og bråkete, så da foretrekker jeg å sitte under dyna i senga mi. Særlig nå som jeg fortsatt er lettere fyllesjuk. Angrer fortsatt på meldingen jeg sendte til K i natt. Jeg vet ikke hva han tenker, vet ikke hva som skjer. Så ham på msn tidligere i dag, og hadde lyst til å snakke, men visste ikke hva jeg skulle si. Han tok ikke kontakt, så da lot jeg ham være.

I morgen skal jeg i Zoo hvis været er ok. Hvis ikke vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Tror ikke jeg orker en hel dag til på ræva i resepsjonen. Må finne på et eller annet, uansett vær.

Endret av *Enigma*
Gjest Wolfmoon
Skrevet

:klemmer:

Og ikke tenkt noe mer på den meldinga du, shit happens :klemmer:

Skrevet

Våknet tidlig i dag, la meg jo også ganske tidlig, så det gjorde ikke så mye. Dro til zoo og var der noen timer i sola. Fikk med meg pingvinparaden før jeg dro hjem. Bare 3 pingviner ute og gikk i dag, men det er veldig moro å se likevel.

Dessverre er serveringa i zoo av det dårligere slaget. Stort sett bare crappy mat, og for meg som omtrent ikke får i meg mat om dagen, og derfor ikke hadde spist skikkelig frokost var det nødvendig å få i seg litt skikkelig mat før jeg kom tilbake til hostelet. Derfor bestemte jeg meg for å stikke på en koselig pub i Rose street, Dirty Dick's. Maten der vet jeg fra tidligere at er god, og jeg hadde allerede før jeg kom dit bestemt meg for å spise nachos. Dette er et av de stedene i Edinburgh der du finner den beste nachosen etter min mening. Tidligere var den et rent vegetariansk alternativ, men nå har de utvidet litt, så du kan få den servert med beef chili, spicy chicken og chicken & bacon også.

Jeg bestilte med spicy chicken som var veldig godt, porsjonen er enorm, og med masse smeltet ost over det hele. Det som gjør denne nachosen så god er den hjemmelagede salsaen, og den hjemmelagede guacamolen. De er begge helt nydelige. Salsaen er ikke så sterk, men all jalapeñosen over hjelper godt på. Servicen i dag var ikke den beste, har definitivt fått bedre service før, men det viktigste er jo at maten er god, og det er en pub, ikke en restaurant. Puben er en mørk liten pub, med vegger og taket overfyllt av alt mulig skrot akkurat som på Egon, Peppes o.l, bare i enda større kvanta. Dodørene bør være umulig å overse ettersom de er overfyllt med doskilter, med mindre du da ser deg blind på skiltene ;)

Senere i kveld skal jeg på Bar Roma for å spise middag. Gleder meg veldig, både fordi restauranten er koselig og fordi maten der er helt nydelig. Det kommer nok til å bli bra.

Har skrevet et par meldinger med K i dag. Han sendte meg melding da jeg var på vei til zoo. Ikke noe spesielt, han bare klaget over tåka i Norge, mens jeg snakket varmt om sola og det fine været her. Synes det er litt vanskelig å forholde seg til når det blir så hverdagslig, selv om jeg ikke akkurat forventer at han skal ta opp noe mer seriøst på sms. Bare vet ikke helt hvor jeg har ham, trodde vi skulle prøve å ikke ha noe særlig kontakt disse 2 ukene, men han tenkte kanskje det var greit ettersom jeg skrev melding til ham i fylla. Nå kunne jeg jo selvsagt bare ha latt være å svare, men vil jo ikke det heller. Jeg er jo glad i fyren, og vil ikke miste kontakten med ham helt.

Skrevet

Håper du får en fortsatt god tid på turen din

Gjest Ansjoni
Skrevet

De hamburgerne høres gode ut :sikle:

Lagde habbis i går selv også, olivenpate og blåmuggost på, ble ikke så verst de heller, om jeg så skal si det selv :fnise:

Fortsatt god tur! :klem:

Gjest Grafica
Skrevet

Mmm det er nesten så jeg smaker maten selv. Du er så god på å beskrive! :jepp:

Skrevet

Nå fikk jeg innmari lyst på blåmuggost. Det er Ansjoni sin feil! :Nikke::ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...