Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Åh, det er nå på søndag det skal være spinningmaraton? Det passer jo ikke inn i planen min! Har bare fått trent en gang denne uka pga mye jobbing, så jeg skulle jo på Active spinning på søndag. Orker ikke to timer spinning, så da får jeg finne på noe annet...

Ha en fin helg, og kos deg ute med de andre! :)

Det er nå på søndag ja, så vanlig spinning utgår. Skjønner godt hvis du ikke orker 2 t spinning når du har jobbet så mye. Slitsomt med sånne uker, men så lenge det er gøy på jobb så går det ganske greit likevel. Er litt skeptisk selv ettersom jeg skal ut på lørdag, men siden den ikke starter før kl 14 regner jeg med at det går greit likevel :)

whow.. nå var det mye jeg måtte oppdatere meg på....

den fyren! for en dust! ikke en å bruke opp mer tid på ihvertfall!

håper du får en deilig helg! klem

Jepp, veldig dust. Nå er han slettet fra Facebook og msn, har ikke fått svar på mail, og gir egentlig blaffen.

Går ut i fra at helgen blir bra, skal jo ut med misa og wolfmoon i morgen, og spinningmaraton på søndag, da må det jo bare bli bra :)

Har vært og fått tegnet opp kjøkken i dag. Hun som tegnet for meg var utrolig flink, og hun leste omtrent tankene mine i forhold til hvordan jeg hadde sett for meg kjøkkenet. Det blir ordentlig lekkert dersom jeg får det sånn hun har tegnet det. Nå må bare moren min se det og godkjenne prisen (har allerede snakket med henne på telefonen) også må vi få prisen på den siste benkeplaten. Den vil jeg ha, så da får jeg heller gå for billigere løsninger andre steder dersom den blir i dyreste laget. Den var kjempefin, så den er verdt det.

Interiørarkitekten ble veldig begeistret da hun hørte at jeg ville ha rød kontrastvegg, og mente det ville stå utrolig fint til fargene jeg har valgt som går i hvitt på veggene, nærmest sølvgrå benkeplate med aluminiumskant, mørke, brunsorte skap i beiset eik, under overskapene blir det lave skap med fronter i frostet glass med aluminiumsramme rundt og spotter inni. Innvendig blir skapene hvite for å lyse opp. Spotter også under skapene for å gi godt arbeidslys. Benkeplaten rundt koketoppen blir hvit, og det er denne jeg skal ha. Det blir overskap bare på ene langveggen, på den andre vil kjøleskapet stå og skap + innebygget stekeovn og koketopp. Får også en liten sitteplass på enden av ene kjøkkenbenken.

Det ser ikke ut til å bli fryktelig mørkt med tanke på at det blir mye lyse vegger, golvet er lyst og jeg får spotter både inne i skapene og under. Jeg elsker kjøkkenet allerede :) Håper inderlig moren min går med på dette. Det er virkelig drømmekjøkkenet!

Kom såpass sent hjem at det ikke blir noe trening på meg i dag. Har sikkert ikke vondt av litt treningsfri. Det blir trening både i morgen og på søndag, så jeg skal ikke ha for dårlig samvittighet tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres DRITlekkert ut, og du hsr værsgod å poste bilder som jeg kan sikle over når det er ferdig...!

Hehe, det skal nok kunne ordnes :) Nå gjelder det bare å få moren min med på dette her, så blir det bra. Sitter og ser på tegninger nå, og det er så utrolig lekkert. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket forresten med niesen min på telefonen i dag. Moren min passer henne i kveld, og da niesen min hørte at mamma pratet med meg på telefonen satt hun og sa tante *Enigma* , tante *Enigma* i bakgrunnen. Så til slutt spurte moren min om hun ville prate med meg på telefonen. Det ville hun jo gjerne, det ble stort sett til at hun sa tante *Enigma* i telefonen også, men jeg fikk nå vite at hun hadde spilt spill med mojmoj og mojfaj også. Forhåpentligvis får jeg sett henne dersom de kommer innover neste helg. Det hadde vært koselig. Hun er verdens søteste :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Enigma, kjøkkenet ditt høres rett og slett fantastisk ut. Gleder meg masse til å se bilder! Hvis du ikke skal invitere på middag - med eller uten nyrer. :ler:

Niesene mine flytter hjem til Norge etter jul (og resten av familien, hehe)! :hoppe: Det er så godt å få de hjem igjen!!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har verdens søteste nevø. Gler meg utrolig til å sjå han i jula. Så gøy med oppussing :hoppe: Gler meg til det blir min tur.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange objektive tanter :fnise: Nieser og nevøer er toppen :) Har ikke fått noe spesielt forhold til nevøen min enda, han er jo ikke så gammel, men jeg håper jeg kan få et lignende forhold til ham også. Godt niesen min ikke har oppfattet at jeg egentlig ikke er glad i barn eller har barnetekke enda :ler: Får håpe hun aldri oppdager det heller. Jeg er jo glad i henne, og det er det viktigste.

Oppussing blir kjempespennende, og jeg gleder meg til å få et kjøkken jeg virkelig har lyst til å jobbe på. Jeg elsker jo å lage mat, men nå frister det strengt tatt aldri å lage noe særlig mat. Prosjektet med oppussing av kjøkken blir nok ikke før i januar, men jeg gleder meg voldsomt til det endelig blir ferdig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Tror ikke de oppdager at vi ikke er glad i barn generelt, iallefall så lenge vi er glad i dem ;)

Min har nemlig heller ikke oppdaget at jeg egentlig ikke er så veldig glad i barn, og hun er faktisk ganske skarp. Sånn helt objektivt sett mener jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de oppdager at vi ikke er glad i barn generelt, iallefall så lenge vi er glad i dem ;)

Visste ikke at det gikk an å bli så glad i barn som jeg er i de to nevøene mine, men alle andre unger er noe herk! Ååå, nå begynner jeg å glede meg til å reise hjem og se dem til jul! (og håper selvfølgelig at toget da ikke er fullt av andre ekle, bråkete unger ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker de 3 lillebrødrene mine (eldstemann er 11, så lenge til jeg får nieser eller nevøer :P), og synes de er fantastiske, samme med de små søskenbarna mine, men alle andre unger er bleeeh... Venninner unger går ann, men lenger enn det trekker jeg grensa. Orker ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiiii, nettet er tilbake! Trodde ikke jeg skulle få sjekke kg i hele dag, brrrr. ;)

Jeg er heller ikke noen unge-person, men niesene mine er toppen. Og niesen til kjæresten min da, som jeg faktisk har truffet mer enn mine egne.

Gleder meg masse til i kveld, men vet ikke hva jeg skal ha på meg. Hva skal du gå i??

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, er så lettet over at nettet er tilbake nå. Nesten en hel dag uten nett...det er ikke vanlig kost for meg. Var og trente i dag, 45 min på tredemølle ettersom jeg ikke rakk spinninga, og 1 t styrke. Løp fortere i dag enn jeg pleier, og fant ut at jeg faktisk er i mye bedre form enn jeg hadde trodd.

Nå bør jeg vel gjøre meg i stand, usikker på hva jeg skal ha på meg, og kjenner jeg meg selv rett så skal jeg vel gjennom hele klesskapet mitt før jeg stikker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har nemlig heller ikke oppdaget at jeg egentlig ikke er så veldig glad i barn, og hun er faktisk ganske skarp. Sånn helt objektivt sett mener jeg :fnise:

Niesen min er også ganske skarp, sånn helt objektivt sett selvfølgelig ;) Hun har slett ikke skjønt det, hun er overbevist om at hun er sentrum i universet, i alle fall for meg :ler: Men hun er skjønn da, så hun er tilgitt.

Visste ikke at det gikk an å bli så glad i barn som jeg er i de to nevøene mine, men alle andre unger er noe herk! Ååå, nå begynner jeg å glede meg til å reise hjem og se dem til jul! (og håper selvfølgelig at toget da ikke er fullt av andre ekle, bråkete unger ;) )

Ikke si sånt, skal ta toget hjem til jul sjøl, og skrekken er å måtte sitte på toget sammen med en haug uoppdragne, ekle, bråkete unger. Jeg skal jo strengt tatt ikke ta toget særlig langt engang.

------------------------------------

På trening i dag begynte ei av de jeg tidligere trente kickboxing å snakke med meg og sa hun knapt hadde kjent meg igjen. Jeg måtte jo ha gått veldig ned i vekt... På en måte er det jo hyggelig å høre at det faktisk synes, samtidig så misliker jeg sterkt det fokuset på kroppen min som jeg har opplevd fra enkelte i det siste. Jeg sliter med å få et ok og avslappet forhold til min egen kropp, men det er ikke enkelt når jeg fortsatt ønsker å gå ned i vekt, og andre kommer med kommentarer som lett kan tolkes negativt. De er nemlig av typen som kan få meg til å føle at jeg tidligere var bælfeit...

Jeg var kraftig, ja, men jeg var ikke engang overvektig sånn medisinsk sett... Vet at det er dumt å tenke sånn, fordi folk mener det godt, men det gjør det vanskelig for meg. Kan jo ikke akkurat si det heller, ettersom de sier det for å være snille og hyggelige. Hadde jeg ikke fått komentarer så hadde sikkert det vært galt også :fnise: Blir aldri fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Skjønner hva du mener. Synes det er morsomt nå når folk sier at det ser ut som jeg har gått ned. Strengt tatt har jeg nemlig gått opp et par kilo, derimot er jeg nok blitt en del strammere ;)

Jeg kjøpte meg en ny enkel kjole i går jeg, så da var det ikke så mye tvil om hva jeg skulle ha på meg i dag. For en gangs skyld slapp jeg altså å gå gjennom hele klesskapet mitt :fnise:

Gleder meg til i kveld jeg, tror det blir moro :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Leste at du hadde snakket med niesen din på telefonen, og så tenkte jeg: "Ble ikke hun akkurat født?" Trodde tiden hadde gått veldig fort, men skjønte etter hvert at det var en NEVØ du fikk for ikke så lenge siden :ler:

Skjønner forresten godt at du reagerer med blandede følelser når folk kommenterer at du har gått ned i vekt - men jeg tror nok de fleste mener det godt når de sier det. Ikke alltid like lett å vite hva man skal si når man ser at folk har blitt slankere, spesielt hvis det ikke er noen man kjenner så godt. Det blir jo feil å late som ingenting også. Men som sagt...skjønner hvordan du tenker.

Håper søndagen din blir fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Leste at du hadde snakket med niesen din på telefonen, og så tenkte jeg: "Ble ikke hun akkurat født?" Trodde tiden hadde gått veldig fort, men skjønte etter hvert at det var en NEVØ du fikk for ikke så lenge siden :ler:

Skjønner forresten godt at du reagerer med blandede følelser når folk kommenterer at du har gått ned i vekt - men jeg tror nok de fleste mener det godt når de sier det. Ikke alltid like lett å vite hva man skal si når man ser at folk har blitt slankere, spesielt hvis det ikke er noen man kjenner så godt. Det blir jo feil å late som ingenting også. Men som sagt...skjønner hvordan du tenker.

Håper søndagen din blir fin :)

På mange måter føles det ikke så lenge siden niesen min ble født heller :ler: Tida går så alt for fort, og de små blir så store. Lille niesen min er jo over 2 år, og nevøen min har blitt nesten 6 måneder. .

Jeg vet jo at de fleste mener det godt, men ofte kommer det så feil ut, og det blir så voldsomt kroppsfokursert. Når sånne ting til og med prates om når jeg ikke er til stede (eksen min nevnte at ei av de andre jeg har trent med hadde nevnt noe om at jeg måtte ha gått VELDIG ned i vekt forrige gang hun så meg) så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle det.

Selv på et tidspunkt som jeg så ekstremt tynn ut (når jeg ser bilder av meg selv på den tida) så følte jeg meg feit. Jeg kan se bilder av meg selv fra den tida og tenke at jeg ikke bør bli så tynn igjen, men på det tidspunktet følte jeg meg feit fordi det fantes jenter jeg hadde i omgangskretsen min som var tynnere. Da er det snakk om tynn i forhold til beinbygning og hva jeg kler.

Fikk snakket med J i dag om det. Lurte på om jeg virkelig var så bælfeit som enkelte fikk meg til å føle meg. Fikk bekreftet at nei, jeg var aldri feit, bare kraftigere enn jeg er nå. Han sa jeg ikke måtte tenke sånn som jeg alltid gjorde, men ta det positivt i stedet. For det var garantert ment snilt. Litt uvant at gutter kan takle så bra å ha samtaler om kropp og følelser, men J er alltid der og kjenner meg så godt at jeg ikke føler meg ukomfortabel med å snakke med sånne tin med ham. I tillegg har han et rimelig fornuftig forhold til slike ting, så han kan få meg på rett spor når jeg sliter som mest. Han kan "slå meg i huet" og få meg til å innse at jeg ikke har et realistisk syn på meg selv.

Hadde det uansett fantastisk gøy ute sammen med misa og Wolfmoon. At jeg hadde det gøy og danset ute på et sted som definitivt ikke spilte min type musikk er jo rimelig overraskende i seg selv, men med sånt selskap kan man jo ikke unngå å ha det gøy. Det må gjentas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en veldig hyggelig og morsom kveld. Det må absolutt gjentas ja, men kanskje med unntak av dramaet på slutten ;)

Drama kan man absolutt unngå, med mindre man skaper det selv :sjarmor:

Formen er ikke på topp i dag kan man si. Jeg tror det ble litt mer å drikke i går enn jeg planla :gjeiper: I tillegg har jeg fått bare 5 timer søvn. Det frister ikke akkurat verken å skulle gå på spinning eller å måtte rydde og ordne her. Men er vel bare å komme i gang og få gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...