Gå til innhold

*Enigma*s dekryptering av livet.

*Enigma*

Anbefalte innlegg

du er spik spenna gærn :dåne:

:fnise: at du orker å stå opp så tidlig! imponerende altså, det skal du ha! jeg sto opp halv 8 jeg, og holder på å daue. nødt å legge meg litt nedpå etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er spik spenna gærn :dåne:

:fnise: at du orker å stå opp så tidlig! imponerende altså, det skal du ha! jeg sto opp halv 8 jeg, og holder på å daue. nødt å legge meg litt nedpå etterpå :ler:

Jeg står jo opp 6 - 6:15 når jeg skal på jobb også, så SÅ ille er det tross alt ikke. Men for et b-menneske som meg var det et slit å venne seg til å måtte stå opp tidlig for å dra på jobb. Jeg trøster meg med at jeg ikke lenger trenger å stå opp kl 5 som jeg måtte i en tidligere jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: så godt å høre at du egentlig også er B-menneske.

jeg kan ikke for det- det beste jeg vet er å være seent oppe på natten, og sove lenge dagen etterpå! jeg hater stort sett å stå opp så lenge det er før kl 11 :gjeiper:

derfor syns jeg det er meget beundringsverdig at du kommer deg på trening så tidlig! hipp hurra for deg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma!

Innom og oppdaterer meg, ser at det er på høy tid. Dere skriver så blekket spruter skjønner jeg. ;)

Gratulerer med fremgang på treningsfronten! Det er en utrolig deilig følelse. :) Hvor langt har du igjen til målet tror du? Jeg syns du er flink, men jeg kan ikke dy meg; pass bare på å få nok restitusjon!

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma!

Innom og oppdaterer meg, ser at det er på høy tid. Dere skriver så blekket spruter skjønner jeg. ;)

Gratulerer med fremgang på treningsfronten! Det er en utrolig deilig følelse. :) Hvor langt har du igjen til målet tror du? Jeg syns du er flink, men jeg kan ikke dy meg; pass bare på å få nok restitusjon!

-misa

Det er deg jeg alltid pleier å si også, men det er mest for å forsvare at jeg slapper av så mye :fnise: Hvis man trener variert, så går det vel ganske greit. Kondisjonstrening f.eks er vel ikke så restitusjonskrevende som tung styrketrening, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Enigma!

-misa

Veldig deilig følelse når jeg merker framgang ja, men vet ikke hvor langt jeg har igjen for å komme tilbake der jeg var, eller om jeg i det hele tatt ønsker å trene så tung styrke igjen. Det gjorde jo ingenting for vekta mi, jeg bare klarte å løfte tungt. Tror ikke det er målet heretter.

Passer på restitusjonen :) Jeg trener veldig variert, og de dagene jeg kun trener kondisjon på egenhånd er det forholdsvis lett kondisjon jeg trener.

Det er deg jeg alltid pleier å si også, men det er mest for å forsvare at jeg slapper av så mye :fnise: Hvis man trener variert, så går det vel ganske greit. Kondisjonstrening f.eks er vel ikke så restitusjonskrevende som tung styrketrening, vil jeg tro?

Stemmer til en viss grad at kondisjonstrening ikke er så restitusjonskrevende som tung styrketrening, men det kommer faktisk helt an på kondisjonstreninga. Jeg har en blytung extreme spinningtime i uka, etter den trenger kroppen restitusjon, derfor anbefales langkjøring/lett kondisjon i dagene etter denne. Da skal man helst ikke kjøre tung styrketrening på beina dagen etter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke den stålviljen som skal til for å stå opp så tidlig for å trene. Jeg er alt for glad i dyna og puta om morgenen - men kvelden, derimot, den kan godt bli sein. Er det noen sammenheng her, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke den stålviljen som skal til for å stå opp så tidlig for å trene. Jeg er alt for glad i dyna og puta om morgenen - men kvelden, derimot, den kan godt bli sein. Er det noen sammenheng her, tro?

Jeg må tvinge meg selv, og like ofte som jeg klarer det, kryper jeg bare enda bedre under dyna og stiller alarmen på nytt.

Hjemme fra dagens 2. treningsøkt. 25 min sykkel, 15 min intervaller tredemølle og 90 min langkjøring spinning. Han testet ut ny sang på slutten i dag, ettersom vi bare var 2 stk og vi har vært på timene hans tidligere. Vi var alle fullstendig kjørt etter den sangen. Godt fornøyd med denne treningsøkta. Fikk også den gledelige nyheten at det er han som skal ha spinninga på fredag, så da blir det god trening før vorspielet.

Begynner nesten å føle at jeg har et liv :gjeiper: Jeg skal på vorspiel/fest med treningssenteret på fredag, spise brunsj med Ansjoni på søndag og ut og spise med ei venninne på onsdag.

Ser på hvor mye jeg faktisk spiser om dagen. Det er MYE, spesielt på sånne dager som i dag. Har prøvd å se mest på hva jeg ligger på når treninga er trukket fra, har også vært litt bekymret siden det til tider er veldig lavt. Men når jeg ser før treninga er trukket fra... Jeg spiser som en hest, det trengs når jeg kjører så hardt treningsprogram som nå. Det regulerer seg vel også sånn sett selv, de dagene jeg ikke trener har jeg ikke store problemer med å holde meg på vektklubb.no sin anbefaling.

I morgen blir det en roligere treningsdag kondisjonsmessig. Satser på styrketrening i morgen, og veldig, veldig lett kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! :jepp:

bruker du også vektklubb ja? jeg har blitt helt frelst av det.

det er som vi snakket om tidligere - viktig å ikke bli helt "obsessed".

Jeg reiser jo på ferie neste uke, og er spent på om jeg gidder/klarer å holde matdagboken min oppdatert da .. :rolleyes:

ikke fordi jeg ikke "tør" på en måte, for jeg skal jo ri flere timer hver dag så det vil bli nok av minus kcal, men mer fordi det er litt stress føler jeg.. :klø:

du sover vel forresten søtt nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du! :klem:

Våken allerede? Det er jo så tidlig at det nesten ikke skulle vært lovlig å stå opp :ler:

Håper du får en flott dag! :)

Heisann :klem: Sant det :) Men jeg er nesten nødt til å være oppe såpass tidlig for å rekke jobb :) Skal prøve å være der litt tidligere i dag da, ettersom jeg gikk tidlig for å rekke tannlegen på mandag. Flexitid er veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! I wish! Det hadde vært så perfekt for meg altså. Heldig du!

Samboern min har også flexitid. Og litt slapp jobb. F.eks. i sommer hadde han to mnd ferie omtrent til sammen, men omtrent 55 av de dagene var "hjemmekontor" :ler: Sleipe lille ****....

Det er noen som har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh! I wish! Det hadde vært så perfekt for meg altså. Heldig du!

Samboern min har også flexitid. Og litt slapp jobb. F.eks. i sommer hadde han to mnd ferie omtrent til sammen, men omtrent 55 av de dagene var "hjemmekontor" :ler: Sleipe lille ****....

Det er noen som har det!

Flexitid og hjemmekontor er veldig kjekt. Nå kan ikke jeg ta hjemmekontor i hytt og vær, men når jeg har behov for det og jeg sier i fra på forhånd er det greit. Så dersom jeg skal ha besøk av håndverkere eller noe sånt, slipper jeg å ta fri.

Nå prøver jeg å være flink og ikke bruke flexitiden til å sove lenger om morgenen, for det betyr jo bare at jeg må være der lenger utover ettermiddagen. Men veldig kjekt å kunne gå tidligere en dag, eller komme seinere, alt ettersom jeg hva jeg har behov for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexitid *drømme* Det er noe jeg aldri vil få i min type jobb. :fnise: Jeg må nok bare klare meg uten.

Det er det som er så fint med min type jobb ;) Jeg kan strengt tatt jobbe fra hvor som helst i verden så lenge jeg har internettilgang, og de fleste her i bedriften, med unntak av resepsjonsdamen og de som sitter på telefonmottaket har flexitid.

Er så utrolig trøtt om dagen, jeg får faktisk ganske mye søvn, selv når jeg står opp kl 05:30, men like søvnig er jeg uansett hvor mye jeg sover og når jeg står opp. Tror det er på tide å finne fram trankapslene og vitaminene for vinteren. Så hadde det kanskje vært en idé å kjøpe nye lyspærer sånn at jeg får litt lys hjemme. Lyset har gått både i stua og på kjøkkenet, så nå har jeg bare vegglys i de to rommene. Det er så høyt under taket og så klundrete å få skiftet pærer, spesielt i lysekrona på stua, at jeg har ikke orket å styre med det. Lysekrona på stua veit jeg ikke hvordan fungerer engang, så det blir et aldri så lite prosjekt å finne ut av. Har sluppet å skifte lyspærer på de to rommene så lenge jeg har bodd der.

Man blir i det minste enda mer praktisk av å bo helt alene enn man var før. Ikke at jeg noen gang har hatt problemer med å fikse og ordne ting sjøl, men enkelte ting har jeg jo måttet gjøre for første gang. Har man en samboer er det jo veldig greit å få dem til å ordne ting. Lat? Jeg? Neeeh :gjeiper:

Er forresten fornøyd med at jeg har fått lest mye i det siste. Riktignok fantasylitteratur jeg har lest tidligere, men bare det å sette seg ned med en bok uten at jeg har vært på ferie eller sittet på tog/fly er det lenge siden jeg har prioritert. Må prøve å få tak i noen flere bøker snart, foretrekker å eie framfor å låne. Da kan jeg lese dem om igjen og om igjen. Må lage en liten liste over bøker jeg skal lese i den nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også sånn, jeg vil heller eie bøker enn å leie - nettopp på grunn av at jeg da kan lese de så mange ganger jeg vil. :fnise: Heldigvis er mannen også sånn så vi har et lite bibliotek i stua nå, og vi har ikke fått opp alle bøkene våre engang. Tror nok vi må rotere litt på bøkene slik at alle får luftet seg litt.

Ha en riktig fin dag i dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn, jeg vil heller eie bøker enn å leie - nettopp på grunn av at jeg da kan lese de så mange ganger jeg vil. :fnise: Heldigvis er mannen også sånn så vi har et lite bibliotek i stua nå, og vi har ikke fått opp alle bøkene våre engang. Tror nok vi må rotere litt på bøkene slik at alle får luftet seg litt.

Ha en riktig fin dag i dag. :klem:

Jeg vokste opp i et hjem fullt av bøker, så det ligger nok i genene mine :) Da jeg var yngre hadde jeg jo ikke muligheten til å kjøpe bøker selv, og foreldrene mine var ikke villige til å kjøpe stort mer enn ca 1 bok i måneden til meg (jeg var med i bokklubbens barn og Ungdomsbokklubben) og det var ikke hver måned jeg fikk boka engang. Dermed var jeg en flittig gjest på biblioteket. Bibliotekarene som var der kjente meg veldig godt, og reagerte ikke på at jeg kunne finne på å låne med meg 13 bøker p åen gang engang, og levere dem igjen en uke etter. Jeg slukte bøker. Nå håper jeg på å kunne bygge opp et lite bibliotek for meg selv igjen.

Nå er jeg godt på vei ned i dagens andre kaffekopp, denne koppen med kaffe jeg har brygget. Jeg lager kruttsterk kaffe som bare noen få av de andre på jobb liker, men når de lager sølevann og jeg drikker det uten å hyle og sutre, så kan jammen de drikke min kaffe også, uten å sette seg ned og sutre. Eventuelt kan de sette på kaffen sjøl. Begynner å våkne litt nå, kaffe gjorde definitivt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexitid er så digg! I dag f.eks orka ikke jeg å stå opp så tidlig, så da kom jeg på jobb nå. Ikke så mye seinere enn vanlig, men en halvtime lengre i senga er absolutt undervurdert :Nikke: Kjekt med en så selvstendig stillig. Regner dog med at det blir lengre kvelder her når dataene mine begynner å komme inn, så det er viktig å kompensere nå ;)

Bøker er herlig. Svigermor har flere hyllemetre med bøker, det er så deilig å være på besøk der og bare velge og vrake og sitte og lese hele helga. Drømmer også om et svææært bibliotek :jepp: Men, der må også noen av hyllene settes av til all faglitteraturen vi har samlet oss opp gjennom åra, for jeg syns det ser så stilig ut, og så kan folk tenke "Ah, der bor det noen velstuderte mennesker som kan mye" :fnise:

Ha en fin dag, *enigma*!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexitid er så digg! I dag f.eks orka ikke jeg å stå opp så tidlig, så da kom jeg på jobb nå. Ikke så mye seinere enn vanlig, men en halvtime lengre i senga er absolutt undervurdert :Nikke: Kjekt med en så selvstendig stillig. Regner dog med at det blir lengre kvelder her når dataene mine begynner å komme inn, så det er viktig å kompensere nå ;)

Bøker er herlig. Svigermor har flere hyllemetre med bøker, det er så deilig å være på besøk der og bare velge og vrake og sitte og lese hele helga. Drømmer også om et svææært bibliotek :jepp: Men, der må også noen av hyllene settes av til all faglitteraturen vi har samlet oss opp gjennom åra, for jeg syns det ser så stilig ut, og så kan folk tenke "Ah, der bor det noen velstuderte mennesker som kan mye" :fnise:

Ha en fin dag, *enigma*!

:klem:

Jeg har flexitid med kjernetid mellom kl 9 og 14:45, da skal jeg være på kontoret, evt. hjemmekontor. Dermed er det ikke så stor forskjell, men den ekstra timen er utrolig deilig når vi har vært på jobbfester, eventer, seminarer osv. Å satse på flexitid når vi har hatt vedlikehold er dessverre liten vits, ettersom du da kan banne på at folk ringer deg ned og syter og klager over et eller annet. For ikke å snakke om de spydige kommentarene man får fordi man ikke har kommet seg på jobb enda. Andre har jo vært på jobb siden kl 7 må vite. :gjeiper: Dagens lile frustrasjonsutbrudd ;)

Må innrømme at jeg også liker å flashe faglitteraturen min ;) Jeg har ikke solgt noe særlig av den, rett og slett fordi de er praktiske oppslagsbøker. Vurderer å få opp en bokhylle til i stua, også må jeg se å få ferdig kontoret mitt snart, sånn at jeg kan få unna esker med bøker som fortsatt står rundt omkring etter at jeg flyttet inn for snart eh..2 år siden? :rodme: Nå skal det sies at mesteparten av de tingene mine besteforeldre eide står igjen i leiligheten, i tillegg til rot etter søsteren min som bodde der før meg, så det er ikke bare min skyld at jeg ikke har fått orden enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...