Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2007 #21 Skrevet 1. september 2007 Det dukket opp en rute med feilmelding på data`n igjen. Det var da jeg prøvde å skru av maskinen. Følgende melding kom opp på skjermen (i en hvit liten rute): Noen som skjønner hva som egentlig skjedde? ATI er en grafikkort produsent - dvs at det er noe galt med skjermkortet? Ta med den feilmeldingen til butikken - det kan være noe så enkelt som at det er feil på akkurat det grafikkortet (en seriefeil i flere pc'er) og at et hvilket som helst annet kort vil fungere bedre. Eller hvis du heller vil ha pengene igjen og kjøpe noe annet en annen plass så la være å si noe. Jeg har hatt ATI grafikkort i mange år - mange forskjellige, aldri hatt et enda problem. Det kan også være at det er komponent konflikter - dvs at komponentene i PC'en ikke passer sammen av en eller annen grunn. Feilmeldingen var ikke sånn veldig opplysende ... Jeg antar at det ikke er samme feilmelding hver gang heller.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #22 Skrevet 1. september 2007 Det kan også være at det er komponent konflikter - dvs at komponentene i PC'en ikke passer sammen av en eller annen grunn. Er det noen (helst enkel) måte jeg kan finne ut om det er noen konflikter mellom komponentene på maskinen? Hadde vært så kjekt å kunne lokalisert hva som egentlig er problemet. Også må jeg bare si tusen takk til dere som virkelig prøver å hjelpe meg her. Det setter jeg stor pris på .
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2007 #23 Skrevet 1. september 2007 Er det noen (helst enkel) måte jeg kan finne ut om det er noen konflikter mellom komponentene på maskinen? Hadde vært så kjekt å kunne lokalisert hva som egentlig er problemet. Også må jeg bare si tusen takk til dere som virkelig prøver å hjelpe meg her. Det setter jeg stor pris på . Nei dessverre. For å gjøre det må du skifte ut et og et komponent og jeg går jo ut fra at du ikke har et digert verksted hjemme der du har forskjellige grafikkort og lignende liggende. Overlat det til butikken. Men jeg ville skrevet ned alle feilmeldinger som kom - det hjelper jo verkstedet.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #24 Skrevet 1. september 2007 Nei dessverre. For å gjøre det må du skifte ut et og et komponent og jeg går jo ut fra at du ikke har et digert verksted hjemme der du har forskjellige grafikkort og lignende liggende. Overlat det til butikken. Men jeg ville skrevet ned alle feilmeldinger som kom - det hjelper jo verkstedet. Ja, jeg skal prøve å skrive ned feilmeldingene. Da jeg leverte inn den første maskinen tidligere i sommer, la jeg ved flere sider med diverse feilmeldinger uten at det så ut til å hjelpe dem så mye.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. september 2007 #25 Skrevet 1. september 2007 Ja, jeg skal prøve å skrive ned feilmeldingene. Da jeg leverte inn den første maskinen tidligere i sommer, la jeg ved flere sider med diverse feilmeldinger uten at det så ut til å hjelpe dem så mye. Vet du - da hadde jeg rett og slett ikke giddet. Jeg hadde bare sagt til dem at akkurat det samme skjer nå med den nye PC'en og dette gidder du ikke. Ønsker nok en gang lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #26 Skrevet 1. september 2007 Ønsker nok en gang lykke til. Takk, jeg tror jeg trenger de lykkeønskningene.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2007 #27 Skrevet 1. september 2007 Klarte ikke å slå meg til ro med at jeg ikke skal klare å fikse problemene selv. Fant ut at det fantes nyere driver til skjermen og har nå installert den. Kan løsningen være så enkel som det? Kan en utdatert driver til skjermen skape problemer med at pc`n henger?
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2007 #28 Skrevet 2. september 2007 Jeg kommer ikke til å levere tilbake datamaskinen likevel. Etter å ha oppdatert en driver er alt i skjønneste orden. Føler meg litt dum som ikke har funnet ut av det før. På den andre siden brukte verkstedet 6 uker uten å finne ut av det de heller...
Gjest Blondie65 Skrevet 2. september 2007 #29 Skrevet 2. september 2007 Jeg kommer ikke til å levere tilbake datamaskinen likevel. Etter å ha oppdatert en driver er alt i skjønneste orden. Føler meg litt dum som ikke har funnet ut av det før. På den andre siden brukte verkstedet 6 uker uten å finne ut av det de heller... Vi får håpe at det var så enkelt, og at du ikke opplever flere problemer. Og JA det er rart at verkstedet ikke fant ut det i løpet av 6 uker.
Paradokset Skrevet 5. september 2007 #30 Skrevet 5. september 2007 Det dukket opp en rute med feilmelding på data`n igjen. Det var da jeg prøvde å skru av maskinen. Følgende melding kom opp på skjermen (i en hvit liten rute): Noen som skjønner hva som egentlig skjedde? Godt det fungerer med oppdatert driver. Den prosessen du henviser til her trenger du egentlig ikke. Om den kommer med samme feilmeldling kan du gå på "start" - "run" så skriver du "services.msc" og trykker enter På lista finner du "ATI Hotkey Poller". Dobbeltklikk den og velg "disabled" på startup.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå