Gå til innhold

Selvdestruktiv e-post?


Ut i det fri

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en e-post av en bekjent. Syntes innholdet var urealistisk og tok en utskrift for å diskutere det med de andre. Nå er jeg glad jeg har utskriften......

Dagen etter når jeg åpnet mailen igjen, var kun første setning inntakt - resten var x.ant sider med bokstaver, tegn og tall.

Kan vedkommende ha forhåndsinnstilt mailen til å bli ødelagt etter en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet :forvirra:

Jeg treffer kanskje avsender i morgen, og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til vedkommende :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres nesten ut som et virus .

Er det lenge siden du oppdaterte antivurus pakka di ?

Jeg vet ikke helt sikkert da , kan jo bare være en spøk hehe , men hvis det er et virus så er det ikke sikkert at det er avsender som har sendt mailen , eller den kommr fra ham , men det er ikke sikkert det er personen som har sendt den .

Mange virus virker sånn at de sender mail til alle på mail lista / alle tidligere mail korrespondanser som er tilknyttet det mail programmet man bruker .

Var mailen på norsk eller engelsk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en e-post av en bekjent. Syntes innholdet var urealistisk og tok en utskrift for å diskutere det med de andre. Nå er jeg glad jeg har utskriften......

Dagen etter når jeg åpnet mailen igjen, var kun første setning inntakt - resten var x.ant sider med bokstaver, tegn og tall.

Kan vedkommende ha forhåndsinnstilt mailen til å bli ødelagt etter en stund?

Kommer jo veldig ann på innholdet av mailen, hvis du syns det var urealistisk, så er det sikkert ureellt.

At mailen dagen etter var bare tegn, kan være mange grunner til.

Antagelig noe med måten dokumentet blir lest på din maskin. I tilfelle det er virus, så har han neppe laget det selv..

Det er teoretisk mulig å lage en selvdestruktiv epost, - som ødelegges etter en gangs åpning, men det er ikke gjort i en fei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ut i det fri_*

Mailen var definitivt fra denne personen. Den var "full av selvskryt" som i ettertid er avslørt som oppspinn. Har flere mailer fra denne, men de er fullt lesbare. Vi snakker om en person med litt problemer for tiden.... ser for meg at han ville forlede oss, men etterpå ha "ryggen fri".....

Nå har jeg jo som sagt utskriften.....

Virusprogrammet er bare 1 mnd gml, og er nylig oppdatert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det ann på datakjennskapene han har da.

Som sagt, så er det vel teoretisk mulig. Men har aldri hørt om at det har vært gjort..

Vanskelig å ha "ryggen fri" hvis man sender epost altså :o) .. Som du sier, så er det jo fort gjort å ta en backup eller utskrift. Så ser ikke helt poenget med å lage en post som ødelegger seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg hadde gjort vedkommende oppmerksom på at e-post fra h*n heretter ble slettet ulest for e-post med kode i vil jeg ikke ha. Hvis h*n er i stand til å lage en e-post som sletter seg selv kan h*n også lage e-post som er skadelig for maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ut i det fri_*

Eh.... dette er en person jeg på nåværende tidspunkt er nødt til å forholde meg til samt å motta e-poster fra. Vet ikke hvordan jeg kan nekte på det.

Tror vi treffes i morgen, så da får vi se hva han sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Eh.... dette er en person jeg på nåværende tidspunkt er nødt til å forholde meg til samt å motta e-poster fra. Vet ikke hvordan jeg kan nekte på det.

Tror vi treffes i morgen, så da får vi se hva han sier....

Jeg ville nå sagt det uansett da. Forøvrig er det jo dumt at du er nødt til å forholde deg til en person med så dårlig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottar daglig masse mailer. Ingen andre er "ødelagte". Den nevnte mailen kom for 6 dager siden.

Blondie65: Jeg må pr dd forholde meg til han, men har på følelsen at det ikke kommer til å vare lenge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...