Gå til innhold

Sydlandske menn er horer

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg ville vel heller jobbet litt med holdningene mine hvis jeg var dem eller en av mennene i en lang rekke kulturer hvor kvinnesynet er ganske ekstremt.

Selvfölgelig er det de som har störst grunn for å jobbe med hodningene sine, men du kan da ikke nekte for at du generaliserer? Jeg trodde först du gjorde det for å sette ting på spissen, men lurer på om det heller noe fremmedfrykt inne i bildet her.

Jeg lurer på hva en greker har med en japanar å gjöre? Ja, det er forferdelig at 80-90% av kvinnene i noen afrikanske land opplever vold i hjemmet, men hva har dette med italienere å gjöre? Og hvorfor tror du spanjoler og thaier har felles kultur angående prostitusjon?

Ja, det er viktig å ta opp visse problemstillinger du kommer med, jeg liker bare ikke generaliseringen og sammenlikningene.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eh.. okei.. fordi trafficking er jo ikke et problem i Norge. :ironi:

Jo men hvis du regner prosentvis på det så er det klokkeklart at problemet er ENORMT mye høyere i Hellas. Alle land har stort sett ett traffickingproblem, men noen har ett veldig mye større enn andre. Akkurat som forekomsten av å gå til enprostituert varier fra 5-95% av den mannlige befolkningen.

Skrevet
Selvfölgelig er det de som har störst grunn for å jobbe med hodningene sine, men du kan da ikke nekte for at du generaliserer? Jeg trodde först du gjorde det for å sette ting på spissen, men lurer på om det heller noe fremmedfrykt inne i bildet her.

Jeg lurer på hva en greker har med en japanar å gjöre? Ja, det er forferdelig at 80-90% av kvinnene i noen afrikanske land opplever vold i hjemmet, men hva har dette med italienere å gjöre? Og hvorfor tror du spanjoler og thaier har felles kultur angående prostitusjon?

Ja, det er viktig å ta opp visse problemstillinger du kommer med, jeg liker bare ikke generaliseringen og sammenlikningene.

Grunnen til at jeg tar med tall fra Japan, Thailand og Afrika er at jeg ikke har enda funnet noen presise tall for land som Hellas eller Spania når jeg googlet. Ved å ta med tall som at 90% av Thailandske menn har gått til prsotituerte, mens kunn 10-12% av norske menn har gjort det samme, så viser jeg at det finnes ekstreme kulturforskjeller når det gjelder disse tingene. Det er et eksempel på at det å påsta at 90% av menn i en kultur kan ha en holdning til kvinner og sex som er ganske ekstrem ut fra norsk målestokk. At jeg da generaliserer om 90% av sydlandske menn er derfor ikke noe som nødvendigvis betyr at jeg kommer med overdrevne generaliseringer det ikke er hold i virkeligheten for. Det kan være feil, men det er mange eksempler på at slike generaliseringer er på sin plass andre steder.

Spørsmålet blir egentlig om sydlandske menn har en holdning som skiller seg positivt ut fra den du finner i mesteparten av asia og afrika. Hvis de ikke gjør det så ligger tallet nok rundt 90%. Jeg har forresten bodd et år på Gran Canaria og vet en del om hvordan spanske menn tenker. Både de som går ut og de som ikke gjør det.

Skrevet

Jeg tror egentlig at det er en viss type menn man treffer på i syden, eller ute på byen, eller for å si det sånn så er det nok de som oppfører seg slik man legger merke til. Sånn jevnt over så blir det nok urettferdig å dra de under en kam på den måten.

Jeg kjenner både menn og kvinner som har hatt enormt mange partnere, som ikke finnes kritiske til hvem de ligger med. Kanskje det kan ha noe med kulturen å gjøre at de er så pågående? I Italia for eksempel så plystrer "alle menn" etter deg når du er pyntet og fin, det er helt vanlig, noe jeg også tror at mange av jentene der setter pris på. Kanskje de ogtså er flinkere til å avvise menn en mange norske kvinner er?

I alle fall så tror jeg ikke det stemmer, men jeg tror at vi legger merke til akkurat de som opfører seg sånn. Blir som her i byen, alle russerne var i en periode kjeltringer, det var fordi fattige russere på russerbåtene stjal endel...

Æh, ble bare svada dette :ler:

Skrevet

Nå er det jo forsåvidt forsket på kvinner som kjøper sex i utviklingsland. En britisk forskningsrapport antyder at så mye som 20% av de vestlige kvinnene som reiser til Caribien, kjøper sex av lokale menn.

Ett trekk som kanskje tyder på at kvinners og menns holdninger til slik kjøp av sex ikke er så forskjellig (jf. trådene om vestlige menn og asiatiske kvinner) var at disse kvinnene mener at de gjør disse mennene en tjeneste ved å kjøpe sex av dem. Den argumantasjonen er jo til forveksling lik de argumentene vestlige menn benytter seg av når de forsvarer sexkjøp i Asia.

Og da ender vi jo opp med følgende konklusjon. Noen vestlige kvinner og menn driver med seksuell utnytting av sosialt vanskeligstilte kvinner og menn i utviklingsland. At menn er værre enn kvinner i så måte, er derfor lite sansynlig.

Gjest utlogget for øyeblikket
Skrevet

Ettersom jeg har oppholdt meg mye i sydlige strøk, og kjenner endel av disse gutta, vil jeg kommentere det du sier her.

Jeg har aldri støtt på så billige gutter som i syden.

Gutta jeg støter på i syden (og for eksempel pakistanske og marokasnke gutter) tar stort sett det som er tilgjengelig til en hver tid.

Hvorfor er gutta i syden "billige"?

Tilgang!!!

De har tilgang til mange villige turistdamer fra nordiske land. Disse er på ferie, og er derfor på stedet i korte perioder. Mange går ut med de lokale gutta som jobber på stedet, noen går til og med ut med flere av gutta i løpet av perioden.

Dette fører også til en konkurransesituasjon blant gutta.

Når et nytt fly lander, er det "new ladies, new possibilities", og det er det gjerne to ganger i uka

Strosjekkeren går rundt og har lyst til å ligge med ørten av de damene han møter i løpet av en kveld og gjør det hvis han kan. Hans begjær retter seg ikke mot runddt 20, men mot hundrevis, som regel tusenvis av potensielle og reele nedleggelser. I den innstilningen så ligger det en automatisk devaluering av opplevelsen til en mekanisk ting som har lite med sensualiteten i øyeblikket og virkelig begjær og lidenskap, selv om storsjekkeren kan fake det fra sin side. Inni seg opplever han egentlig lite av det han spiller.

Den oppfatningen har jeg også.

Dette gjelder selvfølgelig mange norske storsjekkere også. Men, mitt klare inntrykk er at gutter i sydlige land har denne "kjøttinnstilningen" til sex nesten alle sammen og tar det som byr seg i motsetning til ganske store deler av norske menn.

Jepp, konkurranse. Men de mer erfarne, og de som ser bedre ut er mer kresne

La oss si at litt under 20% av norske menn har en slik innstilling, mens 95% av sydlandske menn har den. Jeg har heller ikke møtt knapt noen menn fra disse landene som ikke synes det er helt greit å ha sex med prostituerte.

Uenig i at 95% av sydlandske menn har den innstillingen. Dette gjelder for det meste på turiststeder.

Menn fra disse landene har gjerne en annen holdning til det å gå til prostituerte. Dette kommer av kulturen med at jentene er forsiktig med å ha sex før ekteskapet. Dette kan selvfølgelig diskuteres, og er helt klart en dobbeltmoral, men sånn er det. Jentene får et dårlig rykte ved å ha sex før ekteskapet, og risikerer å bli mer eller mindre utstøtt. Gutta må også være forsiktige i forhold til de lokale jentene, de risikerer også et dårlig rykte. De drar derfor til større byer for å ha sex med prostituerte, og dette er "helt greit", så lenge "ingen vet det".

Utrolig nok klarer disse gutta å se ned på norske kvinner for å være horete på en måte som gjør deres seksualitet lite verdt, noe som ikke stemmer selv om de ligger med langt flere langt fortere enn sydlandske damer, samtidig som de selv er det mest ekstreme eksempelet på denne formen for devaluert seksualtitet. Kompensjonen for det de forhindrer seg selv fra å ha som en naturlig del av sin sexualitet, en evne til virkelig å oppleve det som skjer på en kraftig og dyp måte, prøver de å finne i ekstra "rene" og dydige kvinner. De er nødt til å ha rene kvinner fordi de selv er så skitne.

De bryr seg ikke om at kvinnen er så "ren og dydig" som mulig når det kommer til tilfeldig sex. Men dreier det seg om forhold til en utenlandsk dame, bør hun helst være litt mer "uskyldig" enn de andre.

På toppen av dette kommer det at denne typen gutter gladelig har sex med masse damer de anser som skitne horer. De putter tissen sin inn i det de anser som et skittent besudlet høl, holder rundt henne og later som de er ømme og intime. Hvis man gjør det med mange nok mennesker så ødelegger man virkelig sex for seg selv. Ikke rart disse gutta er så desperate etter helt rene kvinner de som vampyrer kan suge litt følelse av renhet og intimitet fra siden de ikke evner å finne den opplevelsen i seg selv.

Det er ikke bare guttas skyld at det er blitt slik, og at de har en slik holdning til nordiske damer. De opplever jo at damene legger seg ned med omtrent hvem som helst, gjerne også flere på en uke eller 2.

Jeg har hørt mange sjokkerende historier om nordiske damer på ferie f.eks:

-damer som er på ferie sammen med mannen sin, plasserer mannen på rommet, og går ut og møter en av de lokale for sex

-damer som er på ferie med barn, etterlater barna på rommet for å gå ut med en av de lokale gutta

-damer i alle aldre synes det er helt greit å ha sex på ei solseng på stranda, gjerne uten kondom

-damer går ut med først den ene, så den andre.....de er lette å sjarmere

Skal en se det fra gutta side, opplever mange en tomhet etter en tid med mye sex med tilfeldige damer. De uttrykker at de føler seg brukt, at de føler seg som en busstopp, at de føler de er gode nok for sex, men ikke noe mer.

Det er klart sexen blir tom da. "Sex is like a work" , var det en som sa. Når en aldri får/tar muligheten til å ha et forhold over tid (mer enn i to uker), må det jo virke inn på noe.

En annen ting er at ettersom tiden går, minsker sjansene til disse gutta for å finne seg en kjæreste og gifte seg. For det første, er det få av de lokale jentene som vil ha en mann som har vært bortpå mange turistdamer. For det andre blir mannen også herdet følelsesmessig, og blir kanskje ikke i stand til å fungere greit i et forhold. Kanskje blir det vanskelig å vende tilbake til hjembyen og leve livet der som før.

Men mange av disse gutta vil jo også oppleve kjærlighet, forhold og barn.....når sjansene er små hos de lokale damene, er det naturlig å innlede forhold til de utenlandske damene. Også fordi gutta selv er blitt mer vestlige av seg, og sånn sett ikke passer inn som før i sin egen kultur.

Dette kan gjerne bli gode forhold.

Skrevet

Mye fornuftig i det siste innlegget, men jeg er alikevel ikke helt enig i alt. Først og fremst har jeg etter reiser og samtaler med menn i land som Spania, Hellas, Marokko, men også Nepal, Tahiland, Japan og Afrikanske og latinske land ov\bservert ett klart mønster. Det er at jo mindre likestilt ett land er og jo mindre akseptert det er for enn kvinne å ha flere partnere, jo mere ansses det greit at en mann har så mange partnere han vil. Man tenker at menn bare er slik at de vil ha sex med alle og en hver og det er greit, mens kvinner fra naturens side er annerledes. Også en kvinne kan imidlertid la seg forlede eller være født med et farlig begjær eller dårlig moral og da mister hun sin verdi. Mannens verdi kommer av andre skilder og kan ikke ødelegges av seksuelle erfaringer. Som en konsekvens av denne tankegangen har menn i disse landene en helt annen holdning til å ha sex med prostituerte, å voldta kvinner, å ta seg til rette ovenfor kona, å ha sex utenfor ekteskapet og hvor mange kvinner man bør ha sex med og hva slags relasjon man har til dem. I Trinidad og Tobago er det, for eksempel, heeelt vanlig at menn er utro i voldsom grad og det er regnet som skråsikkert av menn at en kvinne som blir med i sengen din også vil ha sex selv om hun sier nei. Det siste finner du en del av i Norge, menn det gjennomsyrer holdningene i Trinidad og Tobago. Det er bare å spørre noen kvinner derfra. Sånn kan jeg forsette land for land. Resonementet gjelder egentlig ikke syden, men mindre likestilte land. Grunnen til at jeg valgte syden som tema var at det var en tråd om at sydlandske menn syntes nordiske kvinner var horer.

Innimellom synes jeg norske kvinner er ufattelig naive i forhold til hva en del menn fra andre land tenker om dem. Det er svært mange land hvor kvinnen rett og slett sees på som å ha lavere menneskeverd enn menn. Å innlede ett forhold til en mann fra et slikt land ville jeg vært svært skeptisk til. Det er selvfølgelig noe mann må se ann fra tilfelle til tilfelle, men jeg har hatt så mange opplevelser i utalndet av å først være i et rom sammen med en utenlandsk mann og en dame fra vesten som han dater, for så å snakke med han om dama i et annet rom og høre han si ting som hun aldri ville kunnet akseptere å høre fra en mann hun datet. Både om kvinner i sin alminnlighet og om henne konkret.

En konsekvens av alle disse relativt ekstreme holdningene til kvinner og sex er også en mye høyere aksept for å ligge med damer man synes er stygge, dumme og teite hvis ikke noe bedre er tilgjengelig. Det sier seg egentlig selv at der sex med horer er akseptert så aksepterer man mange andre varianter av "second best" og man er villige til å ta det som er tilgjengelig for å få seg fitte. Så enkelt er det egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...