Gå til innhold

Kjip situasjon!


Solstrålen

Anbefalte innlegg

Vi har fått et ganske kjipt problem.. Av de som er bedt i bryllupet vårt er det 4 par som har barn, tilsammen 5 barn. 2 av disse skal ikke være med, 2 av de er brudepiker.. Men så har du den ene igjen.. Dette er lillebroren til den ene brudepiken vår og han er 3 år. Han er en skikklig vanskelig unge, og hyler og slår og spytter og er bare uff.. Jeg har ikke lyst til å ha han der på dagen vår. Har gruet meg for dette i lange tider! Ser for meg middagen bli et vanvittig styr hvor gjestene ikke kan høre talene grunnet hyling og skriking.. Og, jeg ovrdriver ikke!!!! Julaften, bursdager osv; ALT er et mareritt for familien.. Hva skal jeg gjøre???

HAr skrevet invitasjon til foreldrene og en egen til brudepiken.. Men har hørt fra andre i familien at hvis de ikke blir bedt alle fire, så kommer ingen..

De bor et stykke unna, men har masse familie som kan passe på han der de kommer fra + at de har familie her i Bergen hvor vi bor også..

Hva skal vi gjøre :cry: ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Jeg ville ringt og spurt dem.

Du akn jo ikke droppe dem, nå som invitasjon er sendt...? Ville gitt klart uttrykk for at han er uønsket, og latt ham komme hvis de maste. Da måtte det være en forutsetning at de tar han ut når han bråker.

var i et bryllup med små barn, de hadde en av foreldrene til å ta seg ut, leke med dem etc når de bråkte/var lei av lang middag osv. Gikk helt fint for oss som var gjester. Men det forutsetter jo at foreldrene ikke synes det gjør noe å ikke få sitte i ro, høre taler ol. (Derfor synes jeg barn ikke bør være med, så får foreldrene en hyggelig dag)

Er selv av den oppfatning at jeg ikke vil ha barn i mitt bryllup, skjønner deg derfor meget godt.

Husker selv da jeg var liten (under 15-16) og mamma og pappa dro i bryllup uten meg. Ble ikke lei meg, fordi det ble forklart at det var for voksne. Var det i nærheten dro jeg ofte i kirken med barnevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sendt invitasjonene, de ligger her ferdig skrevet bare.. Vi venter enda litt på grunn av dette..

Jeg spurte de i julen og mine besteforeldre (som og er besteforeldre til han) har spurt dem, men de sier bare: "vi får se, vi vet ikke" "Han er så liten og kan ikke være uten mamma" (ER 3 ÅR OG BLIR AMMET ENDA!), "det er så vanskelig å plassere han hos familien for han er ikke trygg på de" osv osv osv..

For vår del kunne de egentlig bare være hjemme, men vi vil nå gjerne ha brudepiken vår der.. Hun er guddatteren min, og ønsker veldig å ha henne der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal sende de invitasjonene du har tenkt.

Det er tross alt deres store dag, og hvis noen ikke respekterer det, så får det bare være. Barn er hyggelige, men ikke når de er av den vanskelige typen som ødelegger for andre.

Vi er invitert i bryllup med vårt barn (21 mnd da), og jeg er usikker på om vi skal ha henne med i kirken. Vil i allefall ikke ha henne med under middagen selv om hun er invitert og det blir mange andre barn der. Vi har ordnet oss barnevakt. Jeg blir svett bare ved tanken på å holde styr på et urolig barn.

Når realitetene går opp for de og de får tenkt seg om, så håper jeg de forstår hvorfor de må ha barnevakt denne ene dagen.

Spør de, så er det bare å svare, vet du, jeg tror det blir for urolig for både dere og alle andre at han er med.

Det er dumt at du har sånne unødvendige ting å tenke på og bekymre deg over. Du skal jo glede deg!

Bli ferdig med problemet først som sist. Det går tydeligvis ikke over av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg selv i deres situasjon. Som forelder tror jeg nok at jeg ville reagert dersom bare ett av barna mine ble invitert. Alle eller ingen ville jeg tenkt. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig for dere, dersom dere allerede har spurt brudepiken...

Selv skal vi ikke ha barn i vårt bryllup. Hadde først tenkt å ha våre 3 tantebarn som brudesvenner/-pike. Hadde gitt beskjed til mine søstre om at de måtte få barnevakt til middagen. Noe de syntes var deilig. Men så skal den ene søsteren min (som har 2 barn) synge i kirken, og hennes mann skal filme. Min lille niese på 3 år er en meget bestemt dame som synger med hver gang mamma synger (har hørt min søster øve på sangene, og min niese synger med for full hals... søtt, men slettes ikke vakkert..) Vi har derfor bestemt oss for å kutte ut brudesvenner/-pike.

Alle voksne bes derfor uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hadde vi(min mann og jeg) fått en invitasjon og våre døter fått en hadde jeg tenkt ok - min sønn er ikke bedt. Så hadde jeg måtte handlet ut i fra det!

Vi hadde en slik rabbagast i vårt bryllup og hadde jeg fått valget igjen hadde jeg ikke innvitert han bare fordi "det skulle bli så vanskelig for foreldrene."

Stygt sagt drit i det. Blir de sur - så blir de det. Da får de heller droppe å komme.

Det viktigste er at DERE har det bra - for det var et sant helv*** å ha en slik drittunge i bryllupet som klarer å ødelegge for ALLE på dagen vår! Når jeg tenker på bryllupet vårt for 2 mnd siden tenker jeg "Faens ****** skule ødelegge alt"

OK jeg er hard - men vi tok hensyn til ALLE og brant oss på det! Tenk på dere selv!!!

(vet jeg får pepper for dette innlegget, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Tvilling 76 her..

Enten så får man invitere begge barna eller ingen..

Tenk deg selv, hvis du hadde vært liten, og moren, faren din og søsteren din hadde blitt invitert bort, mne du fikk ikke være med fordi du var for slitsom?

Hadde jeg vært forelder til disse barna hadde jeg enten tatt med begge eller ingen, uavhengig av brudepikeoppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kan skjønne frustrasjonen her; masete og bråkete unger er forferdelig slitsomt og irriterende! :x Men jeg syns ikke at man kan be 4 av 5 i en familie. Man må nesten forholde seg til de menneskene man har rundt seg på godt og vondt, selvom dette er en stor dag for dere...

Det er synd at ikke foreldrene til denne gutten ser problemet selv. Syns det hadde vært naturlig om de tok ham med ut hver gang han blir for masete, eller faktisk selv innser at han ikke har noe i et bryllup å gjøre.

Men jeg må innrømme at jeg forstår om foreldrene kommer til å reagere på at han ikke får være med. Sikkert litt sårt at andre ikke liker gutten deres...Alle foreldre er "myrsniper", vet du...

Lykke til på dagen deres! Håper den blir som dere ønsker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor gamle er de andre barna?

Vi kommer til å sette en grense på 8 år og det er vennene våre inneforstodt med.

Derfor har noen sagt at de kommer med det eldste barnet og andre har sagt at de kommer uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Slik jeg forstår deg blir det bare to barn i bryllupet, nemlig brudepikene?

Altså: De to brudepikene har en stor og VIKTIG jobb å gjøre, og er derfor mer enn vanlige gjester, de har fått tillitsverv og er unntatt. Slik blir det ingen barn i deres bryllup som får invitasjon, kun de to som du kan UTNEVNE til særskilt viktig oppdrag. Kunne dette være en måte å gjøre det på?

Hilsen Dina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også satt en nedre aldersgrense hvis jeg var deg.

Ingen barn under x år unntatt brudepiker. Enkelt og greit.

Tenk på deg selv først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina: Ja, det er bare 2 barn i bryllupet, nemlig brudepikene. Har snakket med alle som har barn og fått stor forståelse for dette hos alle de andre. Alle andre har ordnet med barnevakt denne dagen / helgen.

Så det er bare brudepikene som er bedt, ingen andre barn!

Vi tenkte på å sette en nedre aldersgrense, men den eldste av de små er fem(brudepikene) og så er nestemann 11-12 eller noe sånn.. Så det blir igjen da bare denne ene gutten som faller utenfor..

Får ta en telefon igjen tror jeg.. (har spurt mange ganger, men får de samme svarene.. Får risikere å stå uten en brudepike isteden for å garantert ødelegge hele bryllupsfesten :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Tenk deg selv, hvis du hadde vært liten, og moren, faren din og søsteren din hadde blitt invitert bort, mne du fikk ikke være med fordi du var for slitsom?quote]

Treåringer tåler mye, og tenker ikke like innviklet som oss. Sier man at det er for barn over eks 5 år, godtar han nok det uten å bli bitter og traumatisert. Sånn er det her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

"frk. Bustbody" Er helt enig med Donpedro: Ærlig talt! Ungen er tre år! Om søsteren blir bedt, men ikke han, så overlever han nok det. Han kommer neppe til å gå i sjokk og huske hvor fælt dette var i ettertid. :o

Solstrålen!

Kan dere ikke sette en nedre aldersgrense da. Og så eventuelt si at det blir gjort unntak for brudepiker (skulle de være yngre enn den aldersgrensen dere har satt).

Vi hadde i utgangspunktet ingen barn i vårt bryllup. Men måtte gjøre et unntak for niesen til mannen min da de kom langveis fra. Konen til min manns kamerat fikk høre om dette og bestemte seg for å ta med sin datter på under to. Disse to jentene går ikke sammen. Niesen vår blir skikkelig sur og grinete hver gang. Vi sa til mannen hennes at vi holdt fast på at ingen barn var invitert. Joda det var greit det. To dager før bryllupet ringer hun og sier at hun likevell tar henne med. Jeg måtte bare helt klart sette ned foten og si at det gikk bare ikke. Mine venninner hadde fått beskjed at de ikke kunne få ta med barna - hva ville de si om hun plutselig fikk lov. Først da ga hun seg. Men truet med at de ikke ville komme (de hadde da hatt tre mnd. på å skaffe seg en barnevakt på) Ja det var greit for meg, sa jeg da. De kom likevell - men uten datteren. Det ble et flott og rolig bryllup! :D

Moralen er: Det er deres bryllup - dere betaler for moroa, og da får gjestene pent føye seg etter de reglene dere finner for godt! Kommer de ikke, ja så er det trist for dem. De går i så fall glipp av en flott fest!

Hilsen 09.08.2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk skal begynne å true på den måten dere beskriver, det er utrolig uhøflig! Blir man invitert til en begivenhet, så forholder man seg til invitasjonen, og man SKAL ikke begynne å legge seg opp i de valg som er foretatt ang gjestelisten.

Gjest overs kone til kamerat hadde jeg blitt skikkelig frustrert på. At det skal være nødvendig å si ifra 3 ganger om at vi vil at ungene blir hjemme..trøste og bære.

Jeg synes du skal kjøre beinhardt på ingen unger. la være å invitere den lille brudepiken da, og spør om hun kan være "hjelp" på dagen. da er teknisk sett ingen av barna invitert, hvis de må ha det så spesialisert. Eller forklar dem at dere har bestemt at generelt ingen unger, men dere har lyst på guddatteren som brudepike og ber to jenter være brudepiker. Ikke begi deg inn i noen diskusjon, bare fortell dem hva du ønsker og så får de forholde seg til det. Hvis resultatet blir at de holder seg hjemme..velvel.

For deres bryllup er det dere som lager gjesteliste, ikke gjestene selv.

Vi skal ikke ha unger heller, men våre venner har ikke begynt med barn noe særlig (selv om jeg er 27..), og mine eldre søsken har ikke barn enda. Det blir bare barn av søskenbarn isåfall, og de er for langt ute for meg og droppes uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt om ikke likt så en liknende problem i våre familier..

Vi er så mange søskenbarn at å invitere alle har vi rett og slett ikke råd til.

Vi har virkelig prøvd å sette "aldersgrenser" men det ender alltid med at fortsatt for mange blir invitert og bare 1 søsken i en flokk på 3 ikke får komme.

Så for å komme til saken.

Det vi gjorde for å få med de vi har hatt mest kontakt med og aller helst ville ha tilstede, er å tildele de oppgaver slik som nevnt før her.

De skal pakke ut gaver, filme, fotografere og ei skal synge en sang under middagen.

De mottar ingen formel invitasjon, men vi skal skrive et hyggelig brev hvor vi minner på anledningen og takker for at de har sagt ja til å hjelpe oss.

Vi har jo spurt de fra før og de har takket ja.

Synes dette er en ryddig måte å gjøre det på,......men vi får jo se hva resten av familiene synes..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...