Gå til innhold

Jobbe i SFO?


Unika

Anbefalte innlegg

Okei, jeg har ikke barn selv og det er en god stund siden jeg gikk på barneskolen så jeg har null peiling på SFO. Ble oppringt i stad av SFO som ville ha meg på intervju. Jeg søkte på denne stillingen for lenge siden og forventet ikke at de skulle ta kontakt, men det gjorde de altså i dag. Så vidt jeg har forstått er det en 50% stilling. (Jeg har ikke satt meg inn i detaljene fordi jeg ikke trodde de skulle ringe,og fordi jeg i utgangspunktet vil ha 100% og hele søknaden gikk i glemmeboken)

Det jeg egentlig lurer på er når på dagen jobber man? Er ikke SFO bare noen timer om morgenen og noen timer på ettermiddagen? Hva gjør man i mellomtiden? Drar man hjem, eller jobber man bare morgen eller ettermiddag?

Hva slags arbeidsoppgaver har man?

Og hvordan kan en dag som assistent i 50% stilling se ut?

Dette ble et knotete innlegg!

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å komme med ett eksempel (sånn her jobbet en venn av meg) kan det for eksempel være at du jobber fra halv ett til halv fem hver dag. Men det er nok litt forskjellig fra sted til sted og stilling til stilling, så best svar får du nok hvis du ringer den aktuelle skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet 50% på sfo så begynte jeg mellom 11 og 13, og var ferdig 15.30-16.30. På morgenen var det de som hadde full stilling som jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På store skoler er det vanlig at de som jobber i sfo brukes som assistenter i skolen og - i den grad de ønsker. Noen dager er de på morgentilbudet feks. kl 07.30, går videre over i skolen og så til sfo. Kanskje slutter de litt tidligere en slik dag. Andre ønsker å "samle opp" å jobbe færre og lengre dager. Noen ønsker ikke å jobbe i skolen, bare på sfo. Sistnevnte kan jo få en litt "dum" dag med å jobbe fra ca 12.30 til 16.30 hver dag, men det er jo noen som ønsker det og. Det er en del ungdom som kombinerer med jobb i fritidssektoren eller kveldsjobb i butikk.

Ville møtt på intervjuet, så kan du jo spørre om arbeidstid Ei på den skolen jeg jobber jobber fra 7.30 til 16.30 to dager i uka + en dag ekstra i mnd. Hun går i 50% stilling. Mange steder får du og mulighet til å være vikar i skolen når det er akutt behov viss du ønsker. (Bedre timelønn enn på sfo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg passet det å jobbe slik mens jeg studerte, for da passet det sammen med forelesningene :) Men ellers så er det litt tungvint arbeidstid synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fersk assistent i skolen,og kombinerer en 70% stilling på en liten skole med en formiddagsjobb.Har 50% i SFO og 20% som elevassistent,og begynner på skolen til ulike tider,er så heldig å ha fått vaktene tilpasset bra til den andre jobben",)Setter pris på variasjonen jeg får ved å være tilstede i ulike miljø",)

Var på 7 intervju på SFO stillinger før jeg gikk ut i ferie,og ringte faktisk hver skole for å få svar på spm som du kommer med her.Skriv ting du lurer på ned på et ark og få kontakt med kontaktperson for stillingen.Er absolutt en fordel å vite litt om stillingen og litt om skolen før en stiller på intervju.

En del skoler er sent ute med innkalling til intervju,ja!Mange skoler her i Bergen med ledige stillinger fra 1.august som hadde søknadsfrist 23.juni.Jeg fikk senest forrige uke en tlf for innkalling til intervju!Trodde ikke jeg skulle høre fra flere av de når ukene gikk.

Lykke til UNIKA!Spennende tider for deg!",)hør gjerne av deg her eller til meg så vi får vite ka som skjer!",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargegla82: Ble litt surr med den SFO jobben fordi jeg ble syk i intervjurundene og kunne ikke begynne umiddelbart. De ville ha noen på dagen.. Uansett så har jeg innsett at jobb i skolen er mer passende for meg, så nå skal jeg sette meg opp på vikarlister, satser på jeg får noe ganke kjapt siden det er mangel på assistenter på mange av skolene rundt her. Spennende altså! Har alltid hatt lyst til å jobbe med barn for en periode. Får bare håpe jeg finner noe som lar seg kombinere med den jobben jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...