Ella* Skrevet 31. august 2007 #1 Skrevet 31. august 2007 Nå har vi bestilt oss tur til Praha. Vi reiser 6. oktober tidlig på morgenen, med retur 10. oktober. Vi skal bo på dette hotellet http://www.hotel-globus.cz/en/index.htm Et godt stykke utenfor sentrum, men med metroen lett tilgjengelig. Det jeg egentlig lurte på, er om noen av dere har vært i Praha, og har tips om hva vi burde få med oss, handle, se osv., ...og hva vi bør unngå.... Håper på en koselig tur, da dette er vår "budsjett-bryllupsreise"
Gjest Nicoline Skrevet 1. september 2007 #2 Skrevet 1. september 2007 Så heldige dere er, Praha er en flott by! Jeg var der i oktober i fjor, og det var KALDT. Ha med strømpebukser og ullkåpe. Har ikke så mange anbefalinger å komme med, var ikke der så lenge, men St. Vitus-katedralen og Vycerad må dere se. St. Vitus ligger på en høyde sammen med Prahaborgen, og er ikke så vanskelig å finne. Vycerad er en annen høyde, og der ligger det også en kirke (husker ikke i farten hva den heter). Dit kan du komme med metroen, stasjonen heter Vycerad. Jeg ville holdt meg unna de verste turiststedene (Karlsbroa). Shopping og mat og drikke er mye billigere i sidegatene enn i hovedgatene. Likevel er maten ganske billig uansett. Hvis dere bestemmer dere for å reise utenfor Praha, til steder med mindre turisme, vær forberedt på at folk ikke kan engelsk. Hvis dere kan tysk eller russisk kan dette være en fordel. Å leie en guide er veldig praktisk.
Sunbird Skrevet 2. september 2007 #3 Skrevet 2. september 2007 Henger meg på her for å få noen gode tips. Vi ska l til Praha i mars neste år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå