Gå til innhold

Vi skal til Praha i oktober!


Ella*

Anbefalte innlegg

Nå har vi bestilt oss tur til Praha. Vi reiser 6. oktober tidlig på morgenen, med retur 10. oktober.

Vi skal bo på dette hotellet http://www.hotel-globus.cz/en/index.htm

Et godt stykke utenfor sentrum, men med metroen lett tilgjengelig.

Det jeg egentlig lurte på, er om noen av dere har vært i Praha, og har tips om hva vi burde få med oss, handle, se osv., ...og hva vi bør unngå....

Håper på en koselig tur, da dette er vår "budsjett-bryllupsreise" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nicoline

Så heldige dere er, Praha er en flott by!

Jeg var der i oktober i fjor, og det var KALDT. Ha med strømpebukser og ullkåpe. Har ikke så mange anbefalinger å komme med, var ikke der så lenge, men St. Vitus-katedralen og Vycerad må dere se. St. Vitus ligger på en høyde sammen med Prahaborgen, og er ikke så vanskelig å finne. Vycerad er en annen høyde, og der ligger det også en kirke (husker ikke i farten hva den heter). Dit kan du komme med metroen, stasjonen heter Vycerad.

Jeg ville holdt meg unna de verste turiststedene (Karlsbroa). Shopping og mat og drikke er mye billigere i sidegatene enn i hovedgatene. Likevel er maten ganske billig uansett.

Hvis dere bestemmer dere for å reise utenfor Praha, til steder med mindre turisme, vær forberedt på at folk ikke kan engelsk. Hvis dere kan tysk eller russisk kan dette være en fordel. Å leie en guide er veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...