Gå til innhold

Big Bite


fuerza

Anbefalte innlegg

Jeg innbiller meg at det er sunt å spise en baguett fra bigbite, tar jeg feil?

Hvor mange kalorier tror dere en slik (halv) baguett inneholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Grov eller fin?

Med eller uten smør?

Med eller uten dressing?

Og så var det pålegg. Ost? Skinke? Ost og skinke? Roastbiff? Reker? Laks?

(Nevner ikke variasjonene som er kylling dyppet i majones ...)

Jeg spiser selv en og annen grov Big Bite når jeg er på farten. Det er et forholdsvis greit alternativ og langt sunnere og kalorifattigere enn f.eks. bolle eller sjokolade. Men det er ikke noe jeg ville anbefalt som daglig inntak fordi det grove brødet ikke er grovt nok og det er store mengder mat det er snakk om i forhold til kalorimengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint brød, med smør og kylling i majones.. jeg ser nå at dette ikke høres så sunt ut.. tror jeg blir litt lurt av all den grønne salaten og grønnsakene som følger med :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg driver en Big Bite butikk, og vi har fått kalori-innholdet i smøresalatene våre i hver enkelt butikk nå, så hvis du spør skal vi egentlig kunne gi deg svar på det. Brødet vet jeg ikke nøyaktig, men 1/2 sub veier ca. 80g., så da kan du sjekke kaloriinnhold på loff og halvgrovt brød. Grønnsakene inneholder ikke så mye uansett da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_
Fint brød, med smør og kylling i majones.. jeg ser nå at dette ikke høres så sunt ut.. tror jeg blir litt lurt av all den grønne salaten og grønnsakene som følger med :sjenert:

Redd for det ja ;) Det er nok dessverre ikke spesielt sunt nei. Å ligge unna smør, majones og hvitt brød er nok lurt hvis det skal være noe særlig sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvilke baguetter Big Bite bruker, men hvis du tar utgangspunkt i fin baguett fra Lantmännen Unibake (som er en stor leverandør til fastfood-steder), har denne 250 kcal pr 100 g.

Så hvis brødet i en 1/2 fot subs er 80 g, blir det jo 200 kcal i brødet. (80 g er forresten ca det samme som 2 brødskiver).

1 spiseskje ekte majones (16 g) har ca 115 kcal, så du får be om at de ikke tar på for mye av det!!

Og 1 ss kyllingsalat (med majones) har også ca 90-100 kcal (f.eks 360 kcal pr 100 g i Denja sin baguettesalat).

Dette blir ganske kaloririkt ja! Hvis du kan velge selv hvor mye du vil ha på, så velg minst mulig smør og majones, og velg rent kjøtt (kokt skinke, roastbiff), reker el.l, og ikke for mye ost. Da sparer du endel kalorier ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser der av og til, men da blir det alltid uten smør, uten majones, grovt brød og skinke-pålegg. Høres fanatisk ut, men det er mer enn nok kalorier i det brødet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Hvor mye kcal er det i en bigbite? Sånn cirka?



Anonymous poster hash: 32f2f...085
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superwoman!

Bigbite er vel nesten det samme som subway? Isåfall trenger det ikke være særlig kalorifullt hvis du velger magrere pålegg, med masse grønt, og uten smør. Regna ut når vi var på ferie i sommer at en hel (30cm) lå på rundt 250kalorier med grønt, kalkunfilet og lyst/grovt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri tenkt over hva jeg har på BigBiten og ikke... Bruker nesten alltid grovt brød, smør, ost og skinke pluss noe grønnsaker. Ikke majones! Tviler på at det kan være så alt for usunt?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superwoman!

Har egentlig aldri tenkt over hva jeg har på BigBiten og ikke... Bruker nesten alltid grovt brød, smør, ost og skinke pluss noe grønnsaker. Ikke majones! Tviler på at det kan være så alt for usunt?

Det hørtes ikke så usunt ut, nei. Majones og fete dressinger osv er nok det som øker kalorimengden mest. Men vil fortsatt ikke si det er sunt, da brødet pleier å inneholde en del sukker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bigbag baguett er vel noenlunde det samme som en butikk baguett..
Genereltsett skal man jo helst holde seg unna brød, så er vel ikke akkurat sunt.. Men du trenger ikke få dårlig samvittighet hvis du spiser en grov bigbite med bare sunt pålegg.. Derimot bør du droppe smør, men om det blir for tørt for deg si at du vil ha en tynt lag med smør, for de som jobber der tar syyykt mye på :sjokkert:



Anonymous poster hash: 3be3b...383
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bigbag baguett er vel noenlunde det samme som en butikk baguett..

Genereltsett skal man jo helst holde seg unna brød, så er vel ikke akkurat sunt.. Men du trenger ikke få dårlig samvittighet hvis du spiser en grov bigbite med bare sunt pålegg.. Derimot bør du droppe smør, men om det blir for tørt for deg si at du vil ha en tynt lag med smør, for de som jobber der tar syyykt mye på :sjokkert:

Anonymous poster hash: 3be3b...383

Brød er vel ikke akkurat usunt heller, men det er mye kalorier. Hvorfor skal man ha dårlg samvittighet for å spise? Det har jeg aldri skjønt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød er vel ikke akkurat usunt heller, men det er mye kalorier. Hvorfor skal man ha dårlg samvittighet for å spise? Det har jeg aldri skjønt.

Nei, men om du vi litt ned i vekt/redusere fettprosenten sier de at du bør unngå brød :-) Er ikke bare mye kalorier, men også mye karbohydrater. Spiser selv heller knekkebrød, men så klart spiser jeg en bigbite innimellom jeg også som alle andre :-) Eneste å være obs på er det fjellet av smør de putter på..

Anonymous poster hash: 3be3b...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men om du vi litt ned i vekt/redusere fettprosenten sier de at du bør unngå brød :-) Er ikke bare mye kalorier, men også mye karbohydrater. Spiser selv heller knekkebrød, men så klart spiser jeg en bigbite innimellom jeg også som alle andre :-) Eneste å være obs på er det fjellet av smør de putter på..

Anonymous poster hash: 3be3b...383

Går man ned i vekt, reduseres gjerne fettprosenten også. Vektnedgang får man uansett forhold fett/karbohydrat, det er kaloriunderskuddet som teller. Bare få i deg nok protein og tren, så mister du ikke for mye muskelmasse. Jeg spiser helst knekkebrød jeg også, for å spare kalorier, er ikke så glad i brød annet enn en sjelden gang. Enig i at man må passe fettmengden også, men det er totalen som teller. Sukker og brød og ferdigmat kan gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt pga sult/sug, men en kalori er en kalori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du målrettet for å gå ned i vekt ville jeg generelt holdt meg unna Big Bite o.l. Finner du det nøyaktige næringsinnholdet kan du jo planlegge det inn, men det kan være vanskelig.

Som del av et sunt og normalt kosthold hadde jeg ikke vært redd for å spise det innimellom. Du skal jo leve også. For å gjøre det så sunt som mulig er det jo greit som andre sier å velge det groveste brødet og evt være måteholden på smør, majones, ost og de mest kaloririke ingrediensene.



Anonymous poster hash: 857da...723
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men om du vi litt ned i vekt/redusere fettprosenten sier de at du bør unngå brød :-) Er ikke bare mye kalorier, men også mye karbohydrater. Spiser selv heller knekkebrød, men så klart spiser jeg en bigbite innimellom jeg også som alle andre :-) Eneste å være obs på er det fjellet av smør de putter på..

Anonymous poster hash: 3be3b...383

Jeg vil heller si at en bør være obs på det fjellet av brød de putter rundt så lite smør og pålegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 31.8.2007 den 13.35, Gjest Blondie65 skrev:

Grov eller fin?

 

Med eller uten smør?

 

Med eller uten dressing?

 

Og så var det pålegg. Ost? Skinke? Ost og skinke? Roastbiff? Reker? Laks?

 

(Nevner ikke variasjonene som er kylling dyppet i majones ...)

 

Jeg spiser selv en og annen grov Big Bite når jeg er på farten. Det er et forholdsvis greit alternativ og langt sunnere og kalorifattigere enn f.eks. bolle eller sjokolade. Men det er ikke noe jeg ville anbefalt som daglig inntak fordi det grove brødet ikke er grovt nok og det er store mengder mat det er snakk om i forhold til kalorimengden.

Hahahah 😂 denne var morsom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...