Gjest Dallandra Darcy Skrevet 26. september 2007 #21 Skrevet 26. september 2007 *mine innlegg* Har spist Elasticas lakseburgere i dag og nå skal jeg sjekke den andre oppskriften her oppe, kanskje noe godt kan bli ENDA bedre?? Har også en favorittfiskerett, kreolsk fiskegryte, men oppskriften er lang og vondt og - spesielt - litt for langt unna til at jeg gidder hente den akkurat nå.
Vannmelon Skrevet 26. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 26. september 2007 Gleder meg til å prøve ut de andre oppskriftene. Måtte bare komme oss i gjenge etter et lite sykehusopphold... Men - minst et fiskemåltid i uka har det uansett blitt. I dag spiste vi sånne frosne seiblokker fra Findus, eller hvor de nå kommer fra. Sto et forslag på pakken om å steke løken sammen med epler, tomater og karri. Ble faktisk veldig godt! Og så med poteter og en eller annen dressing jeg ikke husker navnet på i farta (på potetene for at de ikke skulle være så tørre)... Creme fresh, var det vel.
Gjest Neria Skrevet 27. september 2007 #23 Skrevet 27. september 2007 *vil ha på mine innlegg* Skal legge marinerte laksefileter i Ultra Pluss gryta fra Tupperware. Med eller uten lokk???? Litt sent men... Uten lokk. Det er hvertfall sånn jeg pleier å steke dem.
mee mee Skrevet 27. september 2007 #24 Skrevet 27. september 2007 Jeg har ikke prøvd ut så mange enda, siden jeg er en travel og fattig student.. Men denne er veldig enkel og god! skal se om jeg husker riktig da en løk en paprika stekes til det blir blankt, og tilsettes hvetemel. Så tilsettes fløte, melk eller vann, (husker ikke helt hva jeg brukte) fiskebuljong, salt og pepper. Tilslutt har du i seifilet som trekkes i ca 10 min.. naaaam!
Imax Skrevet 28. september 2007 #25 Skrevet 28. september 2007 Noen fiskefavoritter her i huset: Sennepsglasert laks: 1 ss honning + 1 ss sennep + 1 ss sitronsaft. Blandes sammen. Smøres på laksefilet (etter salt og pepper), legges i ildfast form, 225 grader i 15 minutter. Sinnsykt digg! Currykolje: Trekk røkt kolje i nesten kokende vann i ca 15 min (vi bruker en frossenpakke, men det går jo an med fersk kolje også da) Hardkok 2-4 egg mens du lager: Stek 1 løk og hvitløk blank i sautèpanne. Ha i 2 dl ris (passer til 3-4 pers, ha gjerne i mer hvis dere er flere), og en bra dæsj curry etter smak. Stekes sammen med løken i 1-2 minutter (curryen får mer smak hvis den svis litt) Hell over 4 dl. Vann (dobbelt av ris, her bruker jeg vanlig 20 minutters ris), sett på lokk og la det stå til risen er ferdig. Ha litt sitronsaft over risblandingen og ha på koljen i biter og pynt med egg i båter på toppen. Helt utrolig godt (og ganske sunt, siden det ikke er fløte/rømme i osv), med masse smak! Appelsinsei Ha seifilet i en ildfast form, med salt og pepper. Ha over revet appelsinskall + og klem ut saften av appelsinen over fisken. Jeg har gjerne litt purre og paprika over også, eller annet snacks, men det velger du selv. 15 min på 225 grader. Kjempegodt! Kan varieres med sitron.
Umuriel Skrevet 28. september 2007 #26 Skrevet 28. september 2007 Det aller aller beste jeg vet er faktisk noe så enkelt som veldig lettsaltet kokt torsk, servert med poteter, gulrot, stekt bacon og hvitsaus. Mangler man bacon kan man bruke masse stekt løk Jeg vokste opp med fiskemat fem dager i uka, og har enda ikke rukket å bli lei noen av rettene.
Imax Skrevet 1. oktober 2007 #27 Skrevet 1. oktober 2007 Glemte å nevne Tacolaks! Bare bytt ut kjøttdeigen med laksefilet i terninger, dødsdigg!
Gjest Gjest_jolla_* Skrevet 4. oktober 2007 #28 Skrevet 4. oktober 2007 Her kommer enda en lakse/ørret oppskrift. Jeg synes dette er veldig godt, selv om det ikke den sunneste retten. Lakse/ørret filet i folie med sitronpepper, og creme fraiche og ost oppå. Ris og grønnsaker ved siden av. mmm
Gjest vimselot Skrevet 5. oktober 2007 #29 Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Oppskrift: Alene ved et vann med Monsen... I telt og dobbel sovepose, og bål og fisk... he he he... Endret 5. oktober 2007 av vimselot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå