Gå til innhold

Hotell i Budapest


Gjest Vinduskarmen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampyra

Jeg og søsteren min reiser på Budapest i November og lurer litt på hvilket hotell vi skal velge. Jeg ser at det er veldig mye billigere der enn i andre storbyer så jeg er veldig fristet til å slå litt på stortromma og velge et 5 stjerners med spa i sentrum. For de enkleste rommene koster det fra 1500-3000 for de tre nettene vi skal være der.

Er det noen av dere som har noen anbefalinger til et flott hotell med spa?

Og har det mye å si hvor sentrumsnært det ligger? Er det dyrt med taxi her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og søsteren min reiser på Budapest i November og lurer litt på hvilket hotell vi skal velge. Jeg ser at det er veldig mye billigere der enn i andre storbyer så jeg er veldig fristet til å slå litt på stortromma og velge et 5 stjerners med spa i sentrum. For de enkleste rommene koster det fra 1500-3000 for de tre nettene vi skal være der.

Er det noen av dere som har noen anbefalinger til et flott hotell med spa?

Og har det mye å si hvor sentrumsnært det ligger? Er det dyrt med taxi her?

Først vil jeg si at dere gjorde et godt valg når dere valgte Budapest! :) Jeg har vært i mange storbyer i Europa, og Budapest har vært en av de jeg likte best. Muligens en favoritt.

Jeg foretrekker å bo litt sentralt når jeg er på weekend turer, synes det er dumt å bruke for mye tid på å komme seg frem og tilbake. Taxi er veldig billig i Budapest, men du bør avtale pris på forhånd. Det beste er å skaffe taxien som er regulert av myndighetene, husker ikke helt hva de het. Men hotellet hjelper dere nok med å bestille dette, da slipper dere å bli lurt.

Det mest kjente spa hotellet er Gellert, og det ligger egentlig veldig sentralt. Du går bare over broen, så er du like ved noen av handlegatene. Men du kan fint dra til Gellert eller min favoritt Széchenyi uansett. Sistnevnte må oppleves, det ligger fantastisk fint til i byparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest kjente spa hotellet er Gellert, og det ligger egentlig veldig sentralt. Du går bare over broen, så er du like ved noen av handlegatene. Men du kan fint dra til Gellert eller min favoritt Széchenyi uansett. Sistnevnte må oppleves, det ligger fantastisk fint til i byparken.

Signerer denne!!

Jeg og ei venninne bodde på Gellert og var VELDIG fornøyde!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...