Branna Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 For et par dager siden meldte en av tantene til min kjære fra at hun og mannen ikke kunne komme likevel, fordi de ikke fikk barnevakt. De bor langt unna, og må overnatte hos kjæres foreldre. I vårt bryllup kommer det ingen barn utenom mine småbrødre (og de blir hentet etter middagen), fordi vi ikke synes barn passer inn i den typen bryllup vi skal ha, og fordi jeg har ti søskenbarn bare på min side og det ville ikke blitt plass. Det som er så synd, er at kjæres familie er ganske liten, og det er allerede en tante som har meldt avbud fra før. Hvis nå enda en tante og mannen hennes ikke kan komme, blir det veldig få som kommer fra hans kant, og det synes vi jo er veldig leit. Det vi kunne ha gjort, er å si at det er greit at tanten hans tar med seg de to ungene. Men så har det seg slik at min familie er litt merkelig og lett å fornærme, og hvis noen fikk lov å ta med seg ungene, hvorfor skulle da ingen av mine tanter få ha med sine? Så da sitter vi igjen med et lite dilemma... vil jo ikke såre noen... Noen råd?
wok Skrevet 30. august 2007 #2 Skrevet 30. august 2007 Kunne dere ha ordnet barnevakt? Hva med dem som skal passe dine brødre?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Hvis nå enda en tante og mannen hennes ikke kan komme, blir det veldig få som kommer fra hans kant, og det synes vi jo er veldig leit. Så da sitter vi igjen med et lite dilemma... vil jo ikke såre noen... Noen råd? Ikke noe dilemma vel? Du har jo skrevet løsningen over her. Din kjære har liten familie og han ønsker å ha sin tante der. Da er det jo bare å forklare det til de som blander seg i det: Hun kunne ikke komme uten barn,så derfor er barna med. Punktum!!
Branna Skrevet 31. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2007 Takk for svar. Det blir vel til at de får ta med ungene, og så får vi bare la det stå til. Håper det blir nok mat, skal ha koldtbord, og det er allerede bestilt. Men barn spiser kanskje ikke så mye.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #5 Skrevet 31. august 2007 Takk for svar. Det blir vel til at de får ta med ungene, og så får vi bare la det stå til. Håper det blir nok mat, skal ha koldtbord, og det er allerede bestilt. Men barn spiser kanskje ikke så mye. Jeg spiser jo ikke så mye jeg heller så
SøsterLiten Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 av en eller annen grunn liker alle barn pølser! hvorfor ikke lage noen pølser til barna og la de voksne nyte koldtbordet? Familier er ofte lette å fornærme, men hvis du er tidlig ute og forklarer dillemmaet deres, så kanskje den lettest fornærmede kan bli den mest forståelsesfulle!?!
*Emma* Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Hvis ikke barna er veldig store tror jeg ikke det gjør noe at dere har bestilt koldtbord uten å inkludere dem i "gjestetallet". De gangene jeg har kjøpt koldtbord til akkurat antall har det alltid vært alt for mye uansett. Jeg syns ikke dere trenger å lage spesialmat til barna. På et koldtbord finner alle noe de liker uansett.
ToveM Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 sier som de andre her, på et koldtbord er det alltid nok mat..uansett
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #9 Skrevet 4. september 2007 På så god tid som man har fra man får innbydelse til man skal i bryllup er det jo nesten merkelig at de ikke har klart å finne barnevakt. Kanskje de bruker det som unnskyldning, og at de egentlig bare ikke har så lyst å komme.. Som du sier, familien din er jo litt merkelig..
aline Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 som en annen nevnte over her, dere kan ikke hjelpe til med barnevakt dere da? som kan passe barna hjemme hos foreldrene til kjære?
ToveM Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 På så god tid som man har fra man får innbydelse til man skal i bryllup er det jo nesten merkelig at de ikke har klart å finne barnevakt. Kanskje de bruker det som unnskyldning, og at de egentlig bare ikke har så lyst å komme.. Som du sier, familien din er jo litt merkelig.. Men dette var vel familien hans..og ikke hennes?? Dessuten kan barnevakter plutselig svikte. Har vært ute for det selv jeg. Mannen og jeg skulle på helgtur uten unger. Svigermor hadde lovet å passe ungene flere måneder på forhånd, plutselig 4 dager før vi skulle reise, kom hun og sa at de hadde bestilt seg en sydentur...heldigvis ordnet det seg for oss da, da foredrene mine kom nedover fra Bergen, på en dags varsel
Gjest Vampyra Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Jeg ville først forsøkt å skaffe barnevakt som kunne passe ungene sammen med de andre ungene som trengte barnevakt. Da har alle ungene noen å være sammen med også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå