Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt i spiral etter fødsel, og fikk min første mens for halvannen mnd siden (10 1/2 mnd etter fødsel)... Den første mensen varte i halvannen uke, og denne gangen har det holdt på i 2 uker!!! Er det normalt med så lange blødninger? Og er det evt. noen som vet om det kan være pga. kobberspiralen? Jeg har aldri brukt spiral tidligere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hatt lange blødninger ved bruk av kobberspiral, ca 10 dager. Det tok lang tid før det startet ordentlig og lang tid før det ga seg ordentlig. Nå har jeg tatt den ut og nå varer det kun fire dager.

Har du kraftige blødninger hele perioden bør du nok kontakte lege.

Skrevet

Jeg har mensen temmelig nøyaktig en uke. Derimot kan menssmertene dukke opp opptil en uke før mensen kommer.

Skrevet

Jeg har som regel ikke lengre blødninger, ca 5 dager. Men av og til, 1 gang i året muligens, så blør jeg i nærmere to uker.

Lengre blødninger er ikke helt uvanlig når man har kobberspiral, men i og med at du nylig har fått et barn, så ville jeg ventet og sett i noen måneder om det ikke forbedrer seg.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har ikke kraftige blødninger, men "sånn passe" hele tida... Men utrolig kjedelig å holde på i 14 dager!

Jeg gir det ett par mnd. til å stabilisere seg - ellers blir spiralen fjernet tror jeg... Da blir problemet bare å finne et alternativ. Hormon-prevensjon er ikke noe for meg... =)

Skrevet

Jeg blør i 9-10 dager, har hatt kobberspiral i åtte år og har blødd så lenge hele tiden. Veldig kraftig i 4-5 dager. Mindre der 2-3 første og siste dagene. Kjedelig, ja!

Skrevet
Takk for svar.

Jeg har ikke kraftige blødninger, men "sånn passe" hele tida... Men utrolig kjedelig å holde på i 14 dager!

Jeg gir det ett par mnd. til å stabilisere seg - ellers blir spiralen fjernet tror jeg... Da blir problemet bare å finne et alternativ. Hormon-prevensjon er ikke noe for meg... =)

Kikk litt på ovusoft.com og lignende alternativer. Ligger en del tråder her på forumet også, bare søk på ovusoft så dukker de opp. Det kan du faktisk bruke samtidig med spiral, slik at du er ferdig med “treningsfasen” når spiralen forsvinner.

Skrevet (endret)

Legene anbefaler at man gir spiralen minst 4-6 mnd før man bestemmer seg :)

Endret av Vampyra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...