Gå til innhold

dorians skjelle-ut-bush tråd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest dorian

Går dette her?

Det går hjem på dagbladet.. :sjarmor:

Bush har et ansikt som tar seg best ut med en blåveis.

Spesielt når han drar godsmilet sitt, det der han småblunker litt sånn flørtende, blir voldsrefleksen aktivert prompte.

Pavlov ville nikket gjenkjennende.

Det er ikke bare meg som får denne refleksen, selv Secret service-agenter som er satt til Bush-barnevakt greier av og til ikke holde seg, og kliner til fyren.

Og da er det å rushe ned til Camp David med helikoptret fullt av rå biffer helt til hevelsen har gitt seg - nytter ikke for presidenter å bruke digre solbriller for å skjule hevelsen.

Det KAN være et rykte, men..

Det er et under at fyren kom seg gjennom barndommen?

Velvel, det kan hende de holdt ham mest innendørs.

Hvor mange presidenter trengs egentlig for å skifte en lyspære?

Eller en diktator i Irak?

Hakke peiling, men personlig ville jeg ikke tiltrodd fyren å skifte dekk på bilen min en gang.

Få mennesker rammes så AKUTT av tygge/gå-problematikken som denne mannen.

Jeg skal ikke trekke fireåringers integritet i tvil ved å beskrive stadiet den personlige utviklingen stoppet på, kun nøye meg med å konstatere åpenbare problemer med skolisser, pusse tennene selv, samt setninger inneholdende mere enn tre ord.

Disse er blitt en slags mantra for fyren, og gjentas så ofte at amerikanerne - stakkars - har blitt nødt til å finne opp en forkortelse for Weapons of Mass Destruction.

Det er bare å innse det. Vi har her med et håpløst tilfelle å gjøre. Det nytter ikke med rehabilitering. Barnehager verden over nekter å ta på seg oppgaven, og Mental Folkehjelp toer sine hender. Eliten innen tung psykiatri rister på hodet og selv De Som Behandlet Bondevik har sagt nei.

Han KAN ha en framtid som objekt innen forskning på totalt vakum, men selv fredelige forskere ville da fått problemer med rå biff-budsjettet sitt. Forskningen har tross alt ikke UBEGRENSET med midler.

Så det eneste fyren egentlig passer til, er å være president i USA.

Synd presidenten må gjenvelges etter kun 4 år, for jeg mistenker at blåveis-syndromet vil gjøre det vanskelig...

dorian :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dorian

Vi skal ikke stikke under en bush at den nåværende amerikanske presidenten er den dårligst likte noensinne.

I alle fall alle andre steder enn i hjemlandet.

Selv i Europa, som deler mange av de amerikanske verdiene, har han greid å gjøre seg (og USA) mektig upopulær.

Let's face it - en amerikansk president er pr. def. dårlig likt i enkelte poiltiske kretser. Dette skyldes først og fremst USAs størrelse og politiske innflytelse, sjelden hans personlighet, (eller mangel på sådan).

Men med Bush har vi sett en veldig personifisering av storpolitikken, der vi ikke forholder oss til nasjoner, men til personer.

Det er Saddam. Han kjenner vi nå.

Så er det Osama.

The bad guys.

Det er som å leve på innsiden av en Bond-film, med Osama som den onde, onde terroristen og Saddam som den litt sleipe araberen man aldri vet hvor man har.

Men Blair greier jo ikke å være Bond, selv om han prøver og prøver.

Og hvor er Bond-damene??? *skuffet*

Når det gjelder Blair:

Jeg så ham på en felles pressekonferanse med Bush her om dagen, og SER hvor usikker han er på dette her.

Det er ikke lett å se, men vi som har lest Wodehouse vet å kjenne igjen tegnene: den nesten umerkelige hevingen av øyenbrynet hver gang Bush sier noe dumt, en knapt hørbar nedlatende tone når han må kommentere partnerens nær idiotiske utsagn, en lett skjelvende stiff upper lip - tegnene er mange.

Jeg ser helt klart at Blair sliter med blåveis-syndromet, og beundrer ham for det. Den britiske gentlemann kjemper med villdyret i seg, og Bush slapp unna blåveis denne gangen - såvidt.

Men vi blir ikke overrasket om Blair drar til fyren, blir vi vel?

Før han drar fram Martini'n, retter på slipset og legger ned dama til Saddam, så klart.

Uansett:

I alle filmer er det jo en masse statister, og i denne har vi brukt irakere.

Felles for statistjobben er at man kan bli klippet bort når som helst, og tjener heller ikke noe særlig på greiene.

Vanligvis blir statistene med fordi de synes det er gøy, men det ser vel ikke ut til å være tilfellet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorian

Retoriske snodigheter:

Weapons of Mass Destruction, eller dåbbelwjuemmdi, er nå blitt et dagligdags uttrykk på linje med pizza, cola og sms.

Det blir jo som regel forbundet med onkel Saddam, men ikke overraskende er USA den største produsenten, og kan alene ødelegge jorda en 12-14.000 ganger.

Til og med Bush-mannen greier sannsynligvis å kontrollere jungeltendensene nok til ikke å ta dem i bruk, men det finnes generaler i USA som synes dette forlengst burde vært anvendt - sett fra et militært synspunkt.

911 er et av de andre uttrykkene som har sneket seg inn i ordforrådet vårt, og det er nødnummeret i USA. Og en låt av Wyclef Jean.

Og Selveste 11. september, selvfølgelig.

Der en stor del av de som døde var ikke-amerikanere som nå brukes som rettferdiggjøring av USAs aggressive utenrikspolitikk.

Ganske snedig hvordan Bush-administrasjonen hijacket hele sorgprosessen og snudde det om til sin fordel. Vill patriotisme.

Tro om alle ofrene hadde vært enige i det?

Bush er full av lettkjøpt retorikk og enkle løsninger på avanserte problemer, levert med eplekjekk Texas-aksent.

Hadde det ikke vært sant, hadde jeg trodd jeg så på en dårlig amerikansk film...

For å bruke Bush' eget ordtøkje mot ham:

It's not the Americans we are against, it's the American administration.

I motsetning til Irakerne tror jeg derimot amerikanerne greier å befri seg selv fra sitt regime..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bush er ut!!!!

Men jeg er stygt redd for at han blir gjenvalgt ja...

Tror det bare er her i Calfiornia at han er skikkelig uglesett.

De er jo litt rare disse amerikanerne.... Nå omtaler nyhetssendingene irakere som skyter tilbake som terrorister!!!! Hva trodde de da? At de ikke skulle forsvare landet sitt???? Det er nok opptakten til samme historien som vi hørte for ett år siden: "Ånei, vi behøver ikke følge Genevekonvensjonen for krigsfager vi..., dette er nemlig terrorister!"

Og hvor er det blitt av WMD da? Hvis irakerne virkelig hadde hatt slike våpen, hadde de ikke da begynt å ta de i bruk????

Åneida.... nå er målet noe heeelt annet det.... Det er å drepe Saddam.

Som om de ikke kunne klart å drepe ham uten en krig??? Og kanskje de lykkes like godt som når de bombet Afghanistan ifjor for å drepe Osama?

Hilsen en ku som er skremt og redd over hvor lett det er for enkelte politkiere å omskrive historien hver annen måned. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...