Gå til innhold

Graviditet og blodtrykk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan har det gått med dere andre som har hatt høyt blodtrykk under graviditet? Er 33 år, spiser sunt, trener og er normalvekt og ellers frisk, men har hatt litt for høy blodtrykk for mange år og bruker blodtrykksmedisin til daglig. Med medisiner har jeg ingen problemer og blodtrykket er normal. Fastlegen min er hysterisk - hun sier at hvis jeg blir gravid, vil hun ikke ta noe som helst ansvar pga blodtrykket og jeg må ta alle undersøkelser helt fra begynnelsen i sykehuset. Hun ville ikke engang skrive meg en resept med andre type medisiner enn jeg tar nå (de kan IKKE brukes under graviditet.) Dette er lite oppmuntrende for meg, så det hadde vært interessant å høre hvordan har det gått med andre med blodtrykk? Hva slags medisiner bruker dere?

Hilsen Vikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da en litt merkelig holdning av legen din. Hvis dine medisiner ikke kan brukes under en graviditet, er det jo litt viktig at den blir byttet før du blir gravid. Nå har ikke jeg problemer med blodtrykket, men vet om et par andre som gikk på blodtrykkssenkende medisiner under svangerskapet, og det gikk helt fint. Vet ikke hvilken type medisin det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...