Gå til innhold

Dårlig gjort...

Fremhevede innlegg

Gjest Just me...
Skrevet

Jeg har en venninne som ofte sender bemerkninger til meg. Jeg har alltid hatt for mange kilo uten at jeg er skikkelig feit... men hun vet jeg har endel komplekser. Nå i det siste har jeg virkelig tatt tak i mitt problem, går masse tur og begynt på helsestudio. Men lenge før dette, kom disse bemerkningene med jevne mellomrom... "Jeg kommer nesten ikke forbi deg, du er så tjukk". Hva kan vitsen være med å slenge dette ut, hun vet jo det sårer meg og nå har det ført til at jeg litt etter litt bryter kontakten. Hun er selv heller ingen sylfide. Jeg er en livlig og glad person, men dette får meg skikkelig forbanna... for å si det mildt. Stadig er det nedverdigende kommentarer, noen som forstår hvorfor. Vi har et godt forhold ellers, reiser endel på ferier sammen med våre menn, men da også, kommer disse bemerkningene, "sånn som vi ser ut bør vi ikke gå på stranden" etc. etc. Håper noen kan svare for dette kommer til å ødelegge forholdet ganske snart. :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næmmen... :o

For en oppførsel!!!!

Har du snakket med henne om dette da?? Forklar henne at det sårer deg å at hun SNAREST bør slutte å slenge disse kommentarene etter deg.

Hun må da ha litt problemer med seg selv, ettersom hun må hevde seg selv ved å trekke deg ned?????

Gir hun seg ikke, så kvitt deg med henne. Ikke verd å være sammen med personer som er regelrett ondskapsfulle.....

Lykke til da.... :)

Gjest Starya
Skrevet

Kanskje hun prøver å bruke galgenhumor/selvironi uten å tenke over at det ikke helt funker for ditt vedkommede? Jeg kan godt fleipe med egen vekt, men ville vel aldri inkludert andre med å si "vi bør.." etc...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk begge to for gode svar. Ja, tror faktisk hun har endel problemer selv med andre ting og må dra meg med seg ned i skiten på en måte. Hun har ingen andre venninner faktisk heller ,men det har ingenting med dette å gjøre, bare at hun bor et stykke fra "gamle" venninner og det har dødd ut av seg selv liksom. Galgenhumor også stemmer sikkert, men jeg spøker aldri med ting jeg vet folk kan bli såret for, jeg skal si det til henne neste gang det skjer for jeg finner meg rett og slett ikke i det lenger. Greit at jeg selv spøker om mine kiloer, men jeg vil ha meg frabedt at andre har det morsomt på min bekostning.... Godt å bare skrive ned problemene og når en til gjengjeld får seriøse svar da er alt mye lettere. Godt det ikke bare er jeg som reagerer på dette :lol:

Skrevet

Jeg mener hun venninna di går for langt.

Man kan godt ha svart humor på vegne av seg selv, men å dra andre inn i det samme syns jeg blir feil.

Har ikke noe problemer med å kalle meg selv 'feit' men å få det fra noen andre er en heeeeelt annen sak :o

Gjest Gjesta
Skrevet

Hm...dette er ikke god oppførsel fra en venninne! Hun bør få sitt pass påskrevet! :x Skjønner godt at du reagerer! Å fleipe med folks utseende bør man i alle tilfeller unngå, og man bør heller ikke finne seg i å bli utsatt for slike "morsomheter". Håper du snakker et alvorsord med denne venninna di, og at det blir slutt på kommentarene. Kan jo ikke være særlig koselig å være sammen med henne hvis du må gå å vente på ufine bemerkninger...

Skrevet

At folk aldri kan skjønne at det ikke nytter å mobbe folk slanke! :roll:

Si i fra til venninnen din at hennes kommentarer sårer deg.

Hun blir kanskje litt forskrekket med en gang og går i forsvarsposisjon, men da er du den romslige som sier at "gjort er gjort og spist er spist" eller noe i den dur og at dere nå begynner med blanke ark.

Hvis dette virkelig er en venninne, så vil hun forstå.

Lykke til!

:briller:

Skrevet

Fortelle henne hvordan du føler det, når hun sier slike ting til deg. Det er ikke sikkert at hun vet at det sårer deg. Si klart i fra, men forsøk å ikke virke anklagende. Fortell henne at du ser på henne som ei god venninne, og at det betyr mye for deg hva hun tenker om deg. Be henne slutte med å snakke slik til deg. Gi henne ros, når hun gjør noe bra. Og ta i mot ros fra henne, hvis du får det noen gang.

Gjest Scarlet
Skrevet

Går det virkelig an å oppføre seg sånn?! :evil: Fy, så irritert jeg hadde blitt!!

Enig i det som blir sagt her...ta det opp med henne, og prøv å få henne til å forstå at du blir såret av det og ikke synes noe om at hun oppfører seg på den måten.

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...