Gå til innhold

Alt var så mye bedre før.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tanamera

En mann sa til meg:Feilen med det norske samfunnet i dag,er at gutter ikke får lære "manneting" lenger.Damene vil at guttene skal være jenter.I barnehagene blir guttene lært opp til jenteting,mødrene lærer sønnene å være jenter og døtrene å være gutter.og dette kalles kvinnefrigjøring.Før var mor hjemme,tok seg av hus og barn.Far var borte på jobb,kanskje flere mndr.,og alle visste hvilken rolle de hadde.Nå vet ingen egentlig hva de er.Guttebarn blir fra de er små lært opp til å være noe som de egentlig ikke er.Jenter også.Dette skaper frustajon,skillsmisser og et kaldt samfunn.En snakker så mye om hvor fælt de muslimske kvinnene har det,men kanskje de egentlig er lykkeligere enn dere.De kjenner ialfall sin rolle"Hva mener kvinner og menn her inne om dette.Håper mange menn vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Nå er ikke jeg mann, da, men jeg svarer likevel! Jeg er faktisk litt enig i det du skriver over, Tanamera! Selvsagt skal vi ha likestilling og likehet og forståelse mellom kjønnene, men jeg syns at dette blir dratt litt langt. Dette med å "bytte" på kjønnsroller har nærmest blitt en motesak - og man holder i dag på å styre samfunnet ned til minste detalj ved å styre kvinner og menn inn i det motsatte kjønns roller. Det har sikkert en viss positiv effekt at man ikke følger det trange "kjønnsrolle-mønsteret" i så stor grad i dag som før, men jeg tror det er viktig at vi innser at menn og kvinner er forkjellige, og har ulike interesser. Hvorfor skal jeg måtte kunne skifte olje på bilen, når min mann faktisk syns dette er en grei jobb å gjøre, og jeg helst vil slippe? Jeg føler at mange mener at kjønnene blir "hemmet" ved at de blir satt inn i båser og kjønnsroller. Jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

dette blir for dumt..

det er da ingen som prøver å lære opp noen til "noe de ikke er"

vi skal alle bli allsidige mennesker og bli introdusert til mye forskjellig..

slik at vi senere har et bredt grunnlag for å ta egne valg og følge egene interesser.. ut i fra hvem vi er.. uansett kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste til å lære fra seg "gutteting" er vel far? Så hvis far engasjerer seg litt så lærer barna "gutteting", gutter som jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt av kvart som spelar inn. I skule og barnehage så manglar me mykje mannlege forbilete no - det er mest kvinner som er tilsett...

Mannlege lærarar/barnehageonklar har eg inntrykk av blir svært populære òg (blant barn, altså.) Mykje på grunn av at dei saknar menn å sjå opp til. Når det er manko på mannlege forbilete, så er det ikkje rart at gutar lærer kvinneleg 'oppførsel.'

Andre har peika på at mannleg (eller gutte-) oppførsel er uønska(!) i skulen: Dei kan bli oppfatta som bråkete, mens jenter gjerne er rolegare - sjølv om dei gjerne kan uroa like mykje og over lengre tid, men vert ikkje lagt så godt merke til sidan dei ikkje støyar så mykje/er ikkje så valdsame. Gutar lærer dermed at skal dei bli belønna like ofte som jenter, må dei læra som jenter. (Kanskje det er derfor jenter er blitt flinkare på skulen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...