14062003 Skrevet 31. mars 2003 #21 Skrevet 31. mars 2003 Vi har i utgangspunktet ikke råd til mesteparten i bryllupet. Men vi er allikevel i den heldige situasjonen at vi bor så og si gratis i huset etter min kommende manns mor. Vi skal refinansiere billånet over til huslån og siden dette er det eneste lånet vi har, tar vi opp litt ekstra for å ha råd til å betale alt til bryllupet. Feriepenger vil komme godt med, men vil ikke dekke alt. Svigermor sponset vår bryllupsreise til Mauritius på vel 40.000,- Hadde vi måttet betale alt selv, hadde vi valgt et mye billigere bryllup og nok bestilt en toukers fjelltur som bryllupsreise. Våre venne par som giftet seg i fjor, valgte billige bryllupsreiser. 1) Reiste på slektsvisitt i nordnorge en uke med egen bil. 2) Reiste hjem = ingen bryllupsreise. 3) Reiste en uke til Praha. 4) Reiste en uke med den transsibirske jernbane (elns). De tre parene jeg kjenner som skal gifte seg i år, tror jeg planlegger en billig sydentur eller ingen bryllupsreise. De tar imidlertid gjerne ferie etter bryllupet.
zeta5 Skrevet 1. april 2003 #22 Skrevet 1. april 2003 Vi reiser til Koh Samui onsdagen etter bryllupet Om vi hra råd til det ??? Nei, egentlig ikke, men vi tar oss råd. Regner med at dette blir siste sjange til en ordentlig tur på leeeenge uten barn.... Har en gutt på 7 som vi har ordnet barnevakt for og planlegger å unnfange en til på Koh Samui.....iallefall rundt den tiden da :D
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2003 #23 Skrevet 1. april 2003 Vi skal fjorten dager til Thailand! Drar på søndagen og blir borte i fjorten dager, først et par dager i Bangkok så en drøy uke på Koh Samui, så noen dager i Bangkok!!! For oss er det litt viktig å dra på bryllupsreise rett etter bryllupet!!! Og vi gleder oss veldig!!!
Gjest Madden Skrevet 2. april 2003 #25 Skrevet 2. april 2003 Vi hadde vel egentlig ikke råd, men fant ut at bryllupsreisen er noe du ikke kan ta igjen senere...da blir det bare en vanlig tur... Kostet derfor på oss en vanlig pakketur til i overkant av 10000... passer helt utmerket! kunne selvfølgelig tenkt meg luksustur til Seychellene...men akkurat nå betyr det mest for meg at det er VI som skal på tur, og romantisk blir det om en gjør det til det! uansett hvor en er!! :D
Gjest Dolcevita Skrevet 2. april 2003 #26 Skrevet 2. april 2003 Vi skal ikke på bryllupsreise... Med over 130 gjester har vi ikke råd til det. Litt kjipt, men vi får ta oss en tur senere når økonomien tillater det . Men dersom jeg skulle ha reist på bryllupsreise ville jeg valgt "øy-hopping" i karibien/mellom Amerika :blunke:
Augustbrud02 Skrevet 3. april 2003 #27 Skrevet 3. april 2003 Vi hadde opprinnelig bestilt bryllupsreise, men vi endte opp med å kjøpe oss hus istedenfor. Dermed måtte vi droppe bryllupsreisen. Skulle gjerne hatt en slim reise rett etter bryllupet, men vi får heller ta det igjen senere. Vi valgte å prioritere egen bolig først, og det er jeg glad for.
meta Skrevet 3. april 2003 #28 Skrevet 3. april 2003 Vi har dessverre ikke råd til bryllupsreise vi heller. Har valgt å feire bryllupet på et lokale som holder all mat og drikke og da blir det ikke så mye til overs. Dessuten har vi nettopp kjøpt alle hvitevarer og det gikk litt utover økonomien Vi hadde snakket om en helgetur til London, men nå har vi bestemt oss for å reise når vi har 1. års bryllupsdag isteden. Da har vi noe å glede oss til
Murvel Skrevet 3. april 2003 #29 Skrevet 3. april 2003 Heller et billig bryllup og bryllupsreise enn et dyrt bryllup og ingen bryllupsreise. Vi reiser til USA, skal bl.a. til Las Vegas for å gifte oss på nytt. Ekte amerikansk drive-in bryllup
Nikki Skrevet 3. april 2003 #30 Skrevet 3. april 2003 Vi har ikke råd til å dra på bryllupsreise dit vi vil med en gang etter bryllupet. Så vi reiser en uke til Kreta på dette hotellet http://www.maris.gr/views/candia.htm Vi skal reise på to eller tre ukers bryllupsreise på nyåret. Dette har vi valgt pga at vi har nesten ikke noe ferie igjen etter bryllupet og vi vil gjerne dra like etter. Men samtidig så vil vi unne oss litt luksus i Venezuela eller Thailand. Så vi drar dit på nyåret.
Vestlandstausa Skrevet 5. april 2003 #31 Skrevet 5. april 2003 Sjøl om bryllupet kjem på ca. 100000,- tar vi oss råda til ei reise til Mauritius etter bryllupet. På dette hotellet www.bellemareplagehotel.com skal vi bu i juniorsuite i 11 dagar. Det kostar 40 000,-. Vestlandstausa som giftar seg 2. august.
14062003 Skrevet 5. april 2003 #32 Skrevet 5. april 2003 Sjøl om bryllupet kjem på ca. 100000,- tar vi oss råda til ei reise til Mauritius etter bryllupet. På dette hotellet www.bellemareplagehotel.com skal vi bu i juniorsuite i 11 dagar. Det kostar 40 000,-. Vi skal bo på Paradise Cove. Vi vurderte sterkt Belle Mare Plage og Beau Rivage, men syntes at Paradise Cove så best ut. Vi ble anbefalt å ikke bo på østkysten av en innfødt. For oss holdt det med et luxusrom. Luxusrommet er på 50m2, juniorsuite på 64m2... Jeg, som brud, bor gratis (betaler bare for halvpensjon) = £1250. Brudgommen betaler £2550. I tillegg til dette kommer flyreise t/r Oslo-London. Vi betaler totalt £ 4280,60 for 14 dager (pundet står i ca. 11,5). Vi reiser 3 dager etter bryllupet. Det eneste problemet er at vi har bestilt reisen med felles etternavn, hvilket gjør at jeg må søke om bytte av etternavn før bryllupet på bakgrunn av mer enn 2 års samboerskap. :evil:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå