Gå til innhold

Har dere råd til bryllupsreise???

Fremhevede innlegg

Gjest Trampe
Skrevet

8) 8)

Heisann!

Jeg bare lurer på om alle skal på bryllupsreise like etter bryllupet? Etter det jeg har lest er ikke dette spesielt billig, men det begynner man jo å bli vant til... bare man nevner bryllup i en setning, så legger de jo på prisene som bare det. Jeg vet ærlig talt ikke om vi får råd til dette....Regner med at selve bryllupet kommer på ca hundre tusen kroner. Og vi har nettopp bestemt oss for å gifte oss, så da har vi under fem mnd og spare...Heldigvis får vi hjelp av foreldre og svigerforeldre.

:blunke: :blunke: :blunke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg Etter det jeg har lest er ikke dette spesielt billig

Det er vel alt etter hva du gjør det til selv. Varigehet, sted, luksusnivå osv

bare man nevner bryllup i en setning' date=' så legger de jo på prisene som bare det. [/quote']

det er altså ingen grunn til å nevne ordet bryllup når du skal bestille denne reisen.. så lenge du er klar for å klare deg uten "bryllups-suiten" da.. ;)

Skrevet

Vårt bryllup kommer også til å koste rundt hundre tusen, uten bryllupsreise. Vi har verken økonomisk mulighet, eller lyst, til å bruke 40-50 000 på en tur til mauritius el.l. Vi føler ikke vi trenger en slik vanvittig luksustur etter den "luksusdagen", men vi kunne selvsagt tenke oss å komme oss bort litt og bare nyte hverandre langt unna hverdagen. :D :D

Vi skal derfor få sydentur (helt vanlig en!!..) av mine foreldre i bryllupsgave!! Synes det er helt topp, ellers hadde vi nok utsatt en utenlandstur et år, ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

vi skal ha et enkelt bryllup.. budsjett på ca 30 00.. og så reiser vi på en pakketur til 10 000 til sammen.. (pluss lommepenger)

for oss er dette perfekt..!

Skrevet

Vi har også et veldig stramt budsjett så det blir ikke den store bryllupsreisen for oss. Vi har valgt en litt alternativ løsning - rett etter bryllupet så drar vi på en festival sammen med mange venner (som også skal være med i bryllupet). Så litt senere i sommer skal vi på en 10 dagers seiltur med et vennepar.

Våre hvetebrødsdager blir derfor i selskap med mange venner og det synes jeg egentlig er kjempegøy! :D Vi kommer til å nyte hverandres selskap ellers i sommer på små utflukter i helgene, så får vi heller vente med den store drømmeturen til vi har fått spart litt mer!

Skrevet

Vår bröllopsresa var nog ingen "bröllopsresa"...

Vi åkte inte till ett varmt land med färgglada drinkar med parasoller. Vi åkte tll Norge, till vårt bröllop, på motorcyklar. Resan dit var fin, spännande och förväntansfull. Den korta tvådagarsresan hem som nygifta var härlig och romantisk. I stil med vår budget och semester.

Min man hade bara 10 dagars betald semester förra året och då blir en bröllopsresa extra kostsam.

Vi har hela livet på oss att resa ut i världen tillsammans. Nu är vi gifta och hade en härligt romantisk vecka i Norge tillsammans :-)

Skrevet

Bryllupet vårt vil koste ca. 75 000,- kroner, og da bruker vi alle sparepenger, feriepenger og eventuelt det vi får igjen på skatten. Dette er uten bryllupsreise, noe vi heller ikke får råd til. Ønsker oss penger i bryllupsgave fra foreldre, men vi velger å være så "kjedelige" at vi setter disse til uforutsette ting på sparekonto... Feriere kan vi gjøre alle andre sommere. Dessuten har vi vært på en liten ferie nå nettopp, bare jeg og den kommende ektemann. Uten barn, -herlig! :wink:

Skrevet

Vi reiser en på en ukes bryllupsreise mandagen etter bryllupet vi..

Skal til Catalonia i Nord-Spania (ca 8 mil nord for Barcelona)hvor vi skal bo i suite på en middelalderborg i 5 dager, og så skal vi til et annet hotell hvor vi skal bo i helgen i forbindelse med at vi skal på Formel 1 løpet i Barcelona..

Gleder meg veldig nå, både til bryllupet om 26 dager (!!!!!) og til bryllupsreisen...

Skrevet

Bryllupet vårt kommer vel totalt på 50-60 000, og det har vi spart opp siden vi forlovet oss (1,5 år). Tre dager etter bryllupet skal vi til Roma i 5 dager - billige flybilletter på nettet og B&B til en rimelig penge. Vi skal jo se mest mulig på de fem dagene, så vi synes ikke det er så viktig med bryllupssuite og hele pakka. Og det viktigste er vel at vi er sammen og får oppleve noe annet enn hverdagen og nyte den første tiden som ektepar - og ikke all den dyre luksusen??

10. mai 2003

Skrevet
Og det viktigste er vel at vi er sammen og får oppleve noe annet enn hverdagen og nyte den første tiden som ektepar - og ikke all den dyre luksusen??

Enig!

Det är så oerhört speciellt att göra i stort sett vad som helst tillsammans som nygifta. Allt från att checka in på ett hotell till att åka hiss tillsammans eller att bara se på varandra. Lyxen kanske man kan kosta på sig till första bröllopsdan eller efter något år till?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Vi kommer til å ta bryllupsreisen på ett senere tidspunkt, kanksje i løpet av høsten når min (tilkommende) mann har 3 uker fri.

Reisemålet er vi enige om- det blir til Sri Lanka og Malaysia med ett besøk til det Hellige fjellet Samanala Kanda.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan dere prioriterer . med et budsjett på 100000 så ser det ut som om der velger stor fest for mange venner/familie. Vi hadde et lite bryllup med som totalt kom på 30 000, ( klær, fotograf, og blomster kom jo på 20 000 faktisk) Og så reiste vi på flott ferie/bryllupsreise som var litt mer avansert enn er vanlig syden tur. ( Afrika m safari og bading) og vi brukte ca 40000 på det. Vi betalte alt selv. Angrer ikke på noe !!!!

Skrevet

Vi har holdt sammen i 11 år og tre barn sammen,derfor valgte vi å gifte oss på råd huset ,med brude jkole smoking og blomster.

Middag ute med nærmeste fam. og forlovere.

Reiser 1 uke til syden alene uten barn og konsentrerer om bare oss to!!!

Noe vi skjelden får tid til,barne pike er ordnet og jeg gleder meg.

Skrevet

Vi har fire små barn og nytt hus, så vi har overhodet ikke mulighet til å gjøre slike sprang ut i verden :wink: Håpoer bare ikke vi har tatt oss vann over hodet med hele bryllupet. Kankje vi kan ta oss en tur på 5 års bryllupsdagen eller noe sånt?

Skrevet

Vårt bryllup blir nok ikke heller av det billigste - har budsjett på 60-70.000 kr. Men vi skal unne oss en skikkelig lang og deilig bryllupsreise :P Blir vel eneste muligheten vi får på mange år til en sånn reise. (Har baby-planer :) ). Så vi kommer til å dra til Hong Kong og Fillipinene i 20 dager. (Hvis ikke krigen og terroren tar helt av....). For flybilletter, opphold, 7 dager med helpensjon på båt og resten av dagene med frokost på hotell og i DeLux bungalow, betaler vi 13000 pr. pers. Synes det er en bra pris.

Skrevet

Vi reiser 2 uker til Koh Samui rett etter bryllupet. (Reiser mandag).

Dette er liksom et "must" for oss, og en sak vi helt klart prioriterer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ingen bryllupsplaner foreløpig, men jeg er veldig giftesjuk ;-)

Jeg vet at hvis jeg noen gang skal gifte meg, så skal jeg på bryllupsreise. Jeg elsker å reise, og jeg vil derfor prioritere en reise. Kanskje vil jeg heller velge billigere kjole, lokale osv for å få råd til en tur. Synes det virker forferderlig stusselig å gå på jobb mandagen etter at man har giftet seg.

Skrevet

Vi har overhodet ikke råd til å reise på bryllupsreise. Klarer vi å skrape sammen nok pemger til bryllupet skal jeg være glad. Og det selv om foreldrene mine betaler middagen...

Skrevet

Her i huset er vi litt uenige...

Jeg foreslår billigtur til Drammen

mens han helst vil til Galapagosøyene utenfor Equador.

Ikke helt likestilte alternativer akkurat....

Synes at når vi har et budsjett på 120.000 uten reise kan vi spare de eventuelle femtiøringene som blir til overs på hus og heim fremfor å farte land og strand rundt. Men det må jo nevnes i denne sammenheng at prinsen min elsker å reise mens jeg trives best hjemme...

Vi får se hva det blir til...... :wink:

Skrevet

Heh... Vi er studenter, og har bestemt oss for å bruke sparepengene våre for å gi familie og venner en relativt stor bryllupsfest... (Blir 50-55 stk.) Har aldri vært aktuelt med noen dyr bryllupsreise, nei! Men vi skal nok bort noen dager helt alene like etter bryllupet - har snakket om å leie en hytte på Hardangervidda eller noe. Så kan vi ta flotte fotturer der oppe hvis det er fint vær! (Vi liker å gå i fjellet vi da!)

Syns egentlig ikke det trenger å være noe luksuriøst - har aldri hatt sansen for det. Dessuten blir det 'luksus' nok å være gift! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...