Gå til innhold

Vann og Vitaminer!

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg lurer litt på dette med vitaminer og kosttilskudd, etc. Hva er vanlig? Selv spiser jeg kalsium (drikker lite melk), B vit., multivit., Tran og omega 3 og Silicia hver dag(!) Syns egentlig det blir fryktelig mange piller.. Hva gjør dere?

og: Er dere flinke til å drikke vann? Hvor mye vann drikker dere per dag? Jeg er kjempeflink til å ikke drikke brus, etc. men "glemmer" å drikke vann, er generelt en lite tørst person, + at jeg drikker uendelig mange kopper te hver dag...på bekostning av vann.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar jern, b-vit+zink, 'hårkur'-tabletter og silicia (det går litt i perioder). Syns også det kan bli litt mange tabletter, og om vinteren tar jeg multivitamin også.

Jeg drikker sånn 4-5 liter vann om dagen.

Jeg drikker fordi jeg er törst, og ikke for å være 'sunn', og det kan være litt slitsomt når det ikke er alle situasjoner det passer seg å komme med vannflaske..

Skrevet

Jeg tar C-vit, Chrom, trantab.Q-10 HVER DAG.

Drikker mye vann sikkert mellom 3-5 l :D

varierer etter om jeg trener eller ikke.

Men er avhenning av vann ellers får jeg migrene :x

Skrevet

Tar kun multivitaminer jeg..Når jeg husker.. Hmm, kanskje jeg burde bli flinkere.

Drikker nok ca. 2-3 liter vann om dagen. På hverdager er det det eneste jeg drikker. I helga blir det mer brus..

Skrevet

Spiser multivitaminer, fibertabletter og Møllers dobbel hver dag. Og så drikker jeg to kopper grønn te for dagen. Yum! Vann? Jepp, drikker masse vann. Har stort sett en flaske stående klar hele tiden. Og så springer jeg mye på do da :blunke:

Skrevet

Jeg er veldig bevisst på å drikke mye vann (ca 3 liter om dagen) og i tillegg tar jeg daglig multivitamintabletter. Men egentlig så er jeg ikke så glad i piller&sånn, og tror det er mye viktigere å ha et bevisst og sunt kosthold. Kanskje er det til og med billigere i lengden :lol:

Skrevet

Jeg spiser i perioder multivitaminpiller - og så glemmer jeg det i uker og måneder... Iblant kommer jeg på at slike omega-tabletter sikkert også er bra og så glemmer jeg å kjøpe ny boks veldig lenge.

Drikker i perioder masse vann men det har også lett for å gå med mye sukkerfri brus og farris - omlag 2 liter om dagen

Skrevet

Embla: Jeg tror du bør være forsiktig med å ta så mange vitaminer. Noen av dem (A,D,E,K) er fettløselige og lagres i kroppen. Tar du tran skulle det ikke være nødvendig med omega 3...

Men jeg må innrømme du er flinkere enn meg... Etter mine multivitaminer slapp opp har jeg ikke fumlet meg til å få kjøpt nye... Og mine Omega 3 glemmer jeg å ta...

Men jeg prøver å drikke. Mest de periodene jeg jobber mye, ellers glemmer jeg det... :oops:

Skrevet

-Jeg liker ikke brus jeg, da... Så her går det mye i vann! Drikker sikkert minst 3 liter pr. dag...

Tar ingen vitamintilskudd. Men spiser sunt - mye grønnsaker, en del frukt, i tillegg til fisk minst 3 ganger i uka. Så jeg velger å tro at jeg får nok av det meste på den naturlige måten - liker ikke å ta tabletter i hytt og gevær...

Skrevet

Ingen tabbiser her i huset! Er av den glemsomme typen jeg :oops:

Men det har jo og vært så mye motstridende meldinger, en dag bør man ta vitamintabbiser og den neste dagen ikke.

Så jeg velger å tro å tro på de som sier at piller er tull og at man bør få det man trenger gjennom kosten. Hvilket ikke er så vanskelig hvis man spiser variert.

Drikker stort sett bare vann når jeg er tørst så på det området er jeg flink :sjarmor:

Skrevet

Englepusen: Tror nok du har rett i at det er best å få mineraler og vitaminer som man trenger med kosten og ikke tabletter -

men når jeg 'bor' på skolen og blir det ikke så veldig mange balanserte måltider (og da er jeg glad for vitaminene mine..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...