Gå til innhold

Nordnorske musikere...?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å ramse opp nordnorske musikere/sangere. Har kommet fram til disse:

* Steinar Albrigtsen

* Halvdan Sivertsen

* Jørn Hoel

* Kari Bremnes

* Mari Boine

Det er sikkert flere ( og da mener jeg kjente - ikke nabo'n... :wink: ),

kan noen hjelpe meg?! :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morten Abel. Han er IKKE fra Stavanger, men fra Bodø.

Lene Malin.

Røyksopp.

Tungtvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bel Canto

Også hun jenta med mørkt hår. Maria tror jeg hun heter. Spiller gitar og synger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Lars Bremnes (lillebroren til Kari)

Terje Nilsen

MADRUGADA!!!

også har vi personligheter som : Ketil Stokkan, Randi Hansen og han som sang/joiket i Grand Prix, eller? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, folkens!! :)

Noen av disse burde jeg ha kommet på selv, andre har jeg ikke tenkt på engang... !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir så nysgjerrig,

hvorfor vil du få navn på nordnorske musikere?

(og hva er din definisjon av nordnorge?) (snakker av erfaring med uvitende söringer :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Ragnaline, jeg er nok en av de du definerer som "uvitende søringer"... :wink: :D Har en oppgave på skolen, skal finne en sang med nordnorsk tekst til. Skal passe på ungdomskolen - skal ha typiske nordnorske trekk.

Min definisjon av nordnorge ( med fare for å bli halshugget her... :wink: ):

Nordland, Troms og Finnmark ! (?) Jeg skjønnner at det ikke er noen klar grense... Var det OK ?! Hvis ikke - kom gjerne med rettelser --> man lærer så lenge man lever !!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Min definisjon av nordnorge ( med fare for å bli halshugget her... :wink: ):

Nordland, Troms og Finnmark ! (?) Jeg skjønnner at det ikke er noen klar grense... Var det OK ?! Hvis ikke - kom gjerne med rettelser --> man lærer så lenge man lever !!! :) :)

Selvfølgelig er det en klar grense! Nord norge er en landsdel med våre tre nordligste fylker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
Har en oppgave på skolen, skal finne en sang med nordnorsk tekst til. Skal passe på ungdomskolen - skal ha typiske nordnorske trekk.

Ville satsa på Halvdan Sivertsen, jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente klar grense i forhold til talespråket, beklager hvis det opprørte deg... :) , Embla S.

Ja, det var det en her hjemme som foreslo også, Starya !! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville og satsa på H. Sivertsen. Hva med kjærlighetsvisa f.eks? Ellers har han jo mange gode sanger og tekster som sikkert vil passe perfekt til oppgaven din.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Sønnen in elsker Halvdan (ligner på bestefar!), og spesielt Kjærlighetsvisa. Men.. I ungdomsskolen slår kanskje Ti tusen tommeltotta bedre an... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Ragnaline, jeg er nok en av de du definerer som "uvitende søringer"... :wink: :D Min definisjon av nordnorge ( med fare for å bli halshugget her... :wink: ):

Nordland, Troms og Finnmark ! (?)

Nei du virker som du har det klart for deg :wink:

(når man er oppvokst 'i' Hammerfest, blir det meste söringer..)

Ville satset på Halvdan Sivertsen eller Kari Bremnes. Hun skriver en del tekster som man kjenner seg godt igjen i, for eksempel den sangen om hurtigruta (fra cden Spor, husker ikke hva sangen heter) - akkurat slik er det å komme fram på hurtigruta tidlig om morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Mente klar grense i forhold til talespråket, beklager hvis det opprørte deg... :) , Embla S.

Å nei, nei! Skal adskillig mer til for å opprøre meg :wink:

Og: Kari Bremnes har jo mye bra tekster, enig med hun som foreslår hurtigrutesangen hennes. Den er så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske "Nord-Norske" sanga har også Terje Nilsen (visesanger) fra Bodø og Jack Berntsen (visesanger, mest barnesanger) fra Lofot`n (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...