Gå til innhold

Frustrert

Fremhevede innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Hei jenter, vil gjerne dele noen tanker med dere. Vet ikke helt hvorfor jeg tar opp dette som et tema. Lurer kansje på om andre har det sånn som meg. Det har seg slik nå om dagen at jeg ikke er fornøyd med meg selv. Er så ille at jeg ikke føler meg like pen som før. Er slik at jeg faktisk veldig mye sammenligner meg selv med andre pene jenter. Veldig ofte tenker jeg at jeg skulle ønske jeg så ut som jeg gjorde for et halvt år siden. Blir nesten litt deppa for jeg har et ganske dårlig syn på meg selv. Jeg føler meg så STYGG, uten at jeg er det. Uff, jeg høres kansje patetisk ut og stakkarslig, men det plager meg så. Jeg er veldig opptatt av utseende og det betyr mye for meg som andre mennesker. Det som plager meg mest er at jeg måtte klippe av meg det lange håret mitt. Savner det såå. Nå som jeg har kort hår, er det ikke meg. Ikke har jeg råd til linser om dagen og føler meg så fæl med briller. Lubbenheten min vet jeg at jeg kan gjøre noe med. Uff, dette høres så sytete ut.. Burde heller være glad for at jeg er sunn og frisk og har alle sanser i behold.

Men nå som jeg ikke ser ut som jeg ønsker føler jeg nesten ut som jeg har mistet min identitet.. Ser et ansikt i speilet som ikke meg, rart hvor mye hår har å si... Kommer aldri til å klippe meg kort igjen..

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jammen lille deg da :(

Skjønner godt hvordan du har det, jeg. Jeg klipte av meg mitt laange hår for noen år siden. Når jeg ser bilder av det nå, ser jeg at jeg kledde det ganske godt (og fikk komplimenter for min korte sveis), men: det var ikke meg!!! Det har med identitet å gjøre, tror jeg. Også er det fint med litt hår å gjemme seg bort i på dårlige dager :wink: . Tror hår er en vanesak og vi to, vi er vant til laangt hår. Og da er vi ikke fornøyd uten!!

Så: Drikk masse vann, spis masse B-vitamin (og sikkert en hel del andre remedier også) så vokser håret superfort ut igjen! Det ser jo litt håpløst ut en stund mens det er sånn langt-kort, men før du vet ordet av det har du ditt flotte lange hår tilbake (og deg selv i speilet :wink: )!!

Skrevet

Jeg har også mine perioder hvor jeg ikke syns jeg er like pen, og jeg føler meg som en dritt rett og slett! Alt er feil liksom!! For meg da syns jeg det faktisk hjelper å komme meg ut i frisk luft, bruke kroppen min ikke nødvednigvis ved trening, men turer, gå på skøyter, ake, sykle en tur i rolig tempo.. osv..

Jeg kan godt skjønne at du føler at du ikke har din rette identitet når du har klippet av deg alt håret og angrer. Jeg hater å gå til frisøren for jeg blir nesten alltid misfornøyd og angrer en liten stund (hvis jeg har gjort noe drastisk da..) Men, det er lite å få gjort noe med.. Håret vokser ut igjen og på en eller annen måte venner du deg til det og det får gå for en stund til det har vokst seg litt lenger igjen.

Prøv og ikke sett deg ned og depp!! Gjør ting så du "glemmer" deg selv og utseende litt, sett andre ting i fokus så kommer velværen etter hvert.. Tror jeg da :)

Klem Trulta

Gjest Mzfire
Skrevet

Tusen takk Embla S og Trulta :) Glad det ikke bare det er meg som har det slik til tider. Takk for gode råd, det skal jeg gjøre, drikke masse vann og gjøre ting som gjør at jeg ikke tenker så mye på meg selv. Er det jeg faktisk prøver på også. Ser ikke meg selv i speilet like mye som før da og sminker meg heller ikke like mye som før. Men, men jeg får bare ta tiden til hjelp :)

Skrevet

Såvidt jeg kan huske ( :blunke: ), så er jo du en kjempesøt, helt normal jente!!!! Og så er du jo kjempesnill også, så du har ingenting å bekymre deg over!!! :D Og du, håret vokser snart ut igjen! :wink:

Gjest Mzfire
Skrevet

Hehe nå blir jeg så glad dere. blir helt rørt av disse koselige, vennelige ord. Vil gjerne gi klem til Eowyn, Trulta og Embla S :) Nå kjenner jeg jo ikke deg Trulta så godt da men dere andre to jenter har jeg sansen for :)

Jeg kan jo bare gå med fancy parykker til det vokser ut da, hehe.. syns jeg ser meg selv i en lilla eller rosa parykk eller noe... :)

Skrevet

Stakkars deg, Mzfire. Jeg har selv slike perioder som du beskriver. Selv synes jeg det hjelper å trene. Jeg får både overskudd av det og føler meg mer fornøyd med meg selv.

Har du mulighet til å spare til nye linser? Høres ut som det er verdt å kutte ut noen kvelder på byen/spise rimeligere mat eller liknende i løpet av de neste ukene for å få råd til linser.

Prøv å gjør det beste ut av håret ditt nå - prøv med stylingprodukter. Litt gele eller mousse kan kanskje gjøre sveisen din finere mens du venter på at håret gror ut.

Lykke til, håper du føler deg bedre snart!

Gjest Mzfire
Skrevet

Ja Junebug det var en god ide du. Jeg får jaggu meg ta meg sammen og spare litt ja så jeg får spart til linser. Håper jeg får meg fast jobb snart. Da går det lettere å spare. Føler bare at det virker så mye som skal forandres på. Vekta, linser og håret. Men linsene er fort gjort å få ordnet.

Det andre tar tid, men det har jeg jo nok av egentlig. Jeg hadde trodd at forespørselen om å stille opp som modell skulle hjelpe meg med motivasjon til å slanke meg, men nei. Har en tendens til å trøstespise med godis og slikt. Men ja du kom med et godt råd og det skal jeg begynne med. Før jeg får råd til å melde meg inn på S.A.T.S skal jeg heller gå lange turer hver dag i fort tempo :)

Takk for svaret ditt :) Og din medfølese

Gjest Anonymous
Skrevet

og gjør det beste ut av det håret du har nå!!! Prøv masse forskjellig og eksperimenter, så skal du se at du finner frem til noe du føler er deg!:)

Lykke til :blunke:

Skrevet

Jeg har det sånn hele året, jeg, bortsett fra at jeg ikke har kort hår og briller/linser. :roll:

For meg bunner dette ut i ekstremt dårlig selvbilde, men jeg har ikke klart å gjøre noe med det. Jeg har aldri en eneste gang sett meg i speilet de siste årene og kunne sagt at jeg synes jeg ser bra ut... :roll:

Håper du kommer deg lettere igjennom det.

Lykke til!

Lillian

Gjest 20 år
Skrevet

Jeg har det også slik hele året, har heller ikke kort hår og briller, men føler meg ikke bra nok som jeg er. En dag kan jeg føle meg pen, helt til verden faller i grus av å se disse "perfekte" damene på TV, som det forventes at vi skal se ut som. Jeg har rett og slett ekstremt dårlig selvtillit uten at jeg burde ha det (sier samboern, mamma, pappa og terapauten, som er de eneste som vet hva jeg sliter med). Jeg er PEN, men føler at jeg ikke er pen nok. Jeg har det slik at i stedet for å IKKE se meg i speilet, MÅ jeg se meg i speilet ofte. Vet ikke hvor mange ganger i løpet av en dag jeg, men...Dette virker nok innmari egoistisk, men jeg har jo ikke lyst til å ha det sånn! Derfor skal jeg nå få hjelp, til å takle det kroppsfikserte samfunnet som er, og godta meg selv.

Lykke til, og jeg håper det ikke er slik varig for deg som skrev innlegget!

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg har dessverre alt for dårlig selvtillit ja. Etter å ha blitt mobbet og andre ting jeg har opplevd har det bare blitt sånn. Føler at jeg må jobbe med selvtilliten, men vet ikke hvordan det skal gå til. Jeg føler også at fordet jeg ikke har så god og stor selvtillit, merker jeg også en slags mangel på respekt fra folk. Jeg klarer nesten ikke være sinna mot andre. Kjefte eller si i fra nesten... for jeg tørr ikke. Jeg har også blitt oppdratt til at jeg skal undertrykke sinnet mitt, alltid være en glad, snill pike.

Er glad for at du får hjelp og at du er på bedringens vei. Er nok lurt å snakke med en terapeut ja. Prøv å ikke sammenligne deg med andre, jeg vet at det ikke er lett.Skal følge det rådet selv :)

Skrevet

Hei du..

Jeg har aldri sett deg, og jeg kjenner deg ikke så godt MEN det jeg har lest av deg, det bildet jeg har dannet meg av deg og det lille jeg har prata med deg så er du en FLOTT jente.

Det er vel ikke så mye hjelp i at jeg sier det, men jeg forstår hvordan du har det. De fleste har det slik i perioder.

Håret vokser fort ut igjen. Men det er venteperioden som er lang.

Snart er det det samme gamle igjen og du føler deg fin!

Å husk, at personlighet har mye og si for utseende. Man kan være så billedskjønn man bare vil, men har man ikke sjarm, utståling og ett godt hjerte så vises det gjennom.

Å det virker det så ABSOLUTT som om du har... :Nikke:

Det skinner gjennom det vet du! :)

Selvtilliten kan arbeides med. Det er vondt å høre at du ble mobbet, men du vet, når du bygger opp selvtilliten kan du vise alle som har gjort deg vondt!

Å her inne, har du alltid noen å prate med om du trenger det!!!!!

Sender deg en god klem jeg...... :blunke:

Skrevet

Hmmm, vet dette er litt utenfor tråden men.. He he.. Du sier at du kjenner de andre så godt.. Er det ofte at dere snakker med hverandre på msn eller andre steder?? Jeg kjenner liksom ingen her jeg og ingen kjenner meg heller.. Kjenner bare igjen navnene da.. men...

Bare lurer jeg???? Vil også bli kjent!!!! :roll:

Klem Trulta :lol:

Gjest Mzfire
Skrevet

Skusla, du er en klok, ung dame du. Du kommer med mange sanne og gode ord ja. Du har så rett i at det som betyr mest er som du sier: Sjarm, utstråling, personlighet og hjertevarme.

Hvordan kunne jeg glemme det.. :oops:

Jeg ble så glad nå av dine ord og oppmuntring at jeg vil gi deg en rose jeg, det syns jeg du fortjener :wink:

Syns du også virker som ei FLOTT jente :D

Godt å vite at jeg har dere å snakke med her inne, det hjelper for en sjel som meg :sjarmor:

Trulta det er bare å bli kjent det, det tar kansje litt tid, men det kommer etterhvert skal du se. Vi tar i mot nye med åpne armer. Og da snakker jeg hvertfall for meg selv. Vil ønske deg velkommen hit og håpe at du vil få det like fint her inne som meg :kyss:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...