Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wow, jeg trenger hjelp.

Jeg har noe helt sinnsvakt vondt i lårmusklene (fremside).

Ikke vanlig støl - det kjennes som om alle muskelfibrene er revet tvert av.

Gjør ikke vondt når jeg sitter helt stille - men hver minste bevegelse er skikkelig vond. Å bøye knærne går nesten ikke. Svikter litt.

Jeg trente en ny øvelse (markløft) på torsdag, og bena skalv riktignok på de siste settene, men det pleier ikke å få slike konsekvenser akkurat.

Jeg brukte bare 10 kg-vekter i hendene, så det var ikke så voldsomt.

Trodde jeg...

Hva kan dette være for noe egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert bare det at du har brukt musklene på en måte du ikke er vant til. Da blir man gjerne ekstra støl.

Jeg begynte med Judo nettopp etter et opphold på 6 år. Det kjentes ikke ut som om jeg sleit ekstra når jeg holdt på, men i dagene etterpå var hele kroppen helt mørbanket. La jeg meg på senga kom jeg meg knaptnok opp igjen!! Helt grusomt..

Ville tatt det med ro noen dager og sett om det ikke ga seg var jeg deg. Hvis det ikke går over er det gjerne en ide og gå til legen.

Skrevet

Det som er så rart, er at jeg har en del muskler i lårene, og har trent lenge - så merkelig at det skulle gi såpass store utslag.

Mulig det er noe veldig spesielt med den øvelsen - men synes fortsatt det er litt snodig.

Skrevet

Det er bare sånn det går det, når du tar deg ut på en øvelse du ikke er vant til! Veldig vondt ja, men det er nok bare stølhet! Selv hadde jeg et opphold fra knebøy et par måneder. Når jeg begynte på`n igjen tok jeg ca. 75% av den vekta jeg brukte sist. Allikevel klarte jeg ikke å gå i 2 dager etterpå! Som du sier så kjennes det ut som muskelfibrene er revet tvert av... Kanskje vi nå lærer å ta det litt rolig når vi legger til en ny øvelse i treningsprogrammet vårt? :wink:Det eringenting å engste seg for i hvertfall. 2. dagen er verst deretter går det bedre. Etter ca. 8 dager bør du være god som ny!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...