Gjest Étoile Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Vil vil vil!!! Men må vente litt med å kjøpe billett, vet ikke hvordan det blir med sommerjobbing etc. enda....
Tigerpia Skrevet 28. mars 2003 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2003 Vil jeg også :D Har sagt i fra på jobb, så tror det ordner seg! Blir første gang for meg...kan det være lurt å kjøpe billett lenge på forhånd tro? Noen som har vært der og har noen erfaringer/tips å komme med? :D *glede seg*
Miranda Skrevet 28. mars 2003 #5 Skrevet 28. mars 2003 Jeg skal helt sikkert IKKE dit...! Har ikke det beste ryktet, akkurat. Ei jeg kjenner har vært med til opprydningen, en mindre hyggelig opplevelse. Brukte sprøyter lå og slang alle steder....
wondergirl Skrevet 29. mars 2003 #6 Skrevet 29. mars 2003 Å, jeg har lyst! Men vi får se... Har vært der 7 ganger, men nå er det noen år siden. Er liksom blitt litt mer bekvemmelig anlagt nå, så jeg vet ikke om jeg gidder å bo en uke i telt i søle og støv. Men moro er det! Vet noen hvilke band som spiller?
Grooo Skrevet 29. mars 2003 #7 Skrevet 29. mars 2003 Hva med å ta en titt på http://www.roskilde-festival.dk/ ?
Gjest Étoile Skrevet 29. mars 2003 #8 Skrevet 29. mars 2003 Tigerpia: Det er ikke lurt å vente for lenge med å kjøpe billetter da det ble utsolgt i fjor, men det er ikke noe hastverk enda. Andre gode tips er å slå opp telt lengst mulig unna trær, busker, gjærder(da disse blir brukt som toaletter) og selvfølgelig selve toalettene, det stinker!! Og så er det lurt å finne et sted med dårlig "gjørmepotensiale" da det alltid regner på Roskilde. Ellers er Roskilde Festivalen utroolig gøy, håper jeg får dratt i år også!
Tigerpia Skrevet 31. mars 2003 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2003 Hm...trær, busker, gjerder brukt som toalett??? :o :o Oi da!!! Finne seg en åpen plass altså!! Er det lurt å være der dagen i forveien pga stor trengsel den dagen det starter?? Mener det var to ulike priser for om man kom den dagen det startet eller om man ville komme før... Gleder meg nå i allefall!! :D
Gjest Étoile Skrevet 31. mars 2003 #10 Skrevet 31. mars 2003 Hvis du ønsker deg en bra teltplass borte fra alt det som ser ut som toaletter og det som blir brukt som det, er det lurt å komme mer enn en dag i forveien... Tror vi kom 3 dager før i fjor, og da begynte det å bli ganske fullt allerede. Og dagen det begynner er det totalkaos, så MINST en dag før ja. Det med to priser er nytt av året, men det er jo billig uansett da, så hvis vi drar tror jeg nok det blir 3-4 dager før. Det er ikke så langt fra Roskilde til København og det finnes et par strender i nærheten, så man er jo ikke stuck på campingplassen selv om konsertene ikke har begynt, det er masse man kan finne på!
Gjest Étoile Skrevet 31. mars 2003 #11 Skrevet 31. mars 2003 Hvis du ønsker deg en bra teltplass borte fra alt det som ser ut som toaletter og det som blir brukt som det, er det lurt å komme mer enn en dag i forveien... Tror vi kom 3 dager før i fjor, og da begynte det å bli ganske fullt allerede. Og dagen det begynner er det totalkaos, så MINST en dag før ja. Det med to priser er nytt av året, men det er jo billig uansett da, så hvis vi drar tror jeg nok det blir 3-4 dager før. Det er ikke så langt fra Roskilde til København og det finnes et par strender i nærheten, så man er jo ikke stuck på campingplassen selv om konsertene ikke har begynt, det er masse man kan finne på!
Gjest Étoile Skrevet 31. mars 2003 #12 Skrevet 31. mars 2003 Hvis du ønsker deg en bra teltplass borte fra alt det som ser ut som toaletter og det som blir brukt som det, er det lurt å komme mer enn en dag i forveien... Tror vi kom 3 dager før i fjor, og da begynte det å bli ganske fullt allerede. Og dagen det begynner er det totalkaos, så MINST en dag før ja. Det med to priser er nytt av året, men det er jo billig uansett da, så hvis vi drar tror jeg nok det blir 3-4 dager før. Det er ikke så langt fra Roskilde til København og det finnes et par strender i nærheten, så man er jo ikke stuck på campingplassen selv om konsertene ikke har begynt, det er masse man kan finne på!
Tigerpia Skrevet 2. april 2003 Forfatter #13 Skrevet 2. april 2003 Tusen takk for nyttig informasjon! :D Hvordan er det med dusjing under festivalen? :o :o Finnes det noen steder man får gjort det?
Malou Skrevet 2. april 2003 #14 Skrevet 2. april 2003 Selvfølgelig finnes det steder man kan dusje på festivalen, men du må nok belage deg på å stå en del i kø hvis du skal dusje når alle andre dusjer, dvs på morgenen/formiddagen. De siste årene har det kostet 25 for en varm dusj. Helt ok hvis du ser bort i fra trengselen inne i "garderoben." Har selv vært på festivalen 6 eller 7 år, men tar en pause i år da jeg skal ut å reise istedet. Kommer hjem samme dag som festivalen begynner og bor ikke særlig langt unna, så hvis det skulle være ledige billetter får jeg se om jeg klarer å holde meg unna. :blunke: For god teltplass lønner det seg helt klart å være forholdsvis tidlig ute. Søndag for de aller beste plassene. Når det gjelder det at gjerder, busker og lignende blir brukt som toaletter, så betyr det sånn stort sett at folk (spesielt mannfolk) tisser der, ikke noe værre enn det. Men det kan lukte rimelig vondt hvis det er varmt ja, ingen tvil om det. Jeg vil også anbefale deg å ta med regnjakke og vanntette sko og minimum en varm genser. Jennifer
Malou Skrevet 2. april 2003 #15 Skrevet 2. april 2003 Jeg skal helt sikkert IKKE dit...! Har ikke det beste ryktet, akkurat. Ei jeg kjenner har vært med til opprydningen, en mindre hyggelig opplevelse. Brukte sprøyter lå og slang alle steder.... Med så mange mennesker (fra 60.000 - 110.000 de årene jeg har vært der) er det kanskje ikke så rart at det er folk der som brukr sprøyter der. Etter min erfaring er ikke dette spesielt utbredt, selv om jeg ikke benekter at det forekommer. Folk som bruker stoff er det de fleste steder, også på Quart'n, garantert. Jennifer
Gjest Étoile Skrevet 2. april 2003 #16 Skrevet 2. april 2003 Det beste er å dusje om kvelden/natten når alle konsertene er ferdig, da har du dusjen stort sett helt for deg selv.... deilig! Ellers så kan man dusje i Roskilde svømmehall, men synes standarden på dusjene på området var mer enn ok nok. I forhold til Quarten er Roskildes festivaldusjer en drøm! Ellers så er det lurt å kjøpe babyvåtservietter til rask kroppsvask de dagene man ikke har tid/gidder å dusje, så føler man seg iallefall sånn noenlunde ren.
Veslejenta Skrevet 5. april 2003 #17 Skrevet 5. april 2003 Det er ikke lurt å legge teltet inntil en av "hovedveiene" da det blir gjørmete der hvis det regner. Ellers.. du må spise masse av de danske kanelsnurrene! De er så GOOOODE! Tror ikke det blir noen roskildetur på meg i år. Har ikke råd. Men får se, kan hende kjæresten og jeg ombestemmer oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå