Gå til innhold

Meningsfylt jobb?


Tjorven

Har du en jobb du selv synes er meningsfull?  

  1. 1. Har du en jobb du selv synes er meningsfull?

    • Ja
      16
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

Har selv vært i en jobb en periode der jeg mistrivdes veldig. Jobben min føltes utrolig kjedelig og absolutt ikke meningsfylt. Nå har jeg heldigvis en jobb som passer meg perfekt og som virkelig er meningsfylt.

Er nå litt nysgjerrig på om brukerene her inne føler de har en meningsfylt jobb eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Absolutt et veldig meningsfult og viktig arbeid som får betydning for mange menneskers ve og vel. Det er tilfredsstillende, men også litt skummelt! (spesielt som nyutdannet :roll: )

Skulle jeg hatt en intetsigende jobb over lang tid (har hatt en del av dem i løpet av min studietid), måtte det være en fleksibel og godt betalt jobb slik at jeg kunne gjort mer meningsfulle ting i fritiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt mye rutiner, men det trengs jo på et sykehjem. men når man har tid til og sitte og snakke med folk, og høre på det de har og fortelle så er det meningsfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med jobben min, og vil gjerne lære mer. Det er et hav av kunnskap jeg ønsker å tilegne meg i tillegg til alt jeg allerede kan. Synes det er gøy å jobbe, stortrives og vil gjerne videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stortrives i yrket mitt - kunnskapen spenner over et utrolig vidt spekter og jeg gjør hele tiden nye erfaringer. Er veldig glad for at jobben ikke er preget av rutinearbeid som blir uutholdelig kjedelig for meg. Stadig nye utfordringer - juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig meningsfull og viktig jobb!! (Jobber i barnehage :wink: )

Min hverdag preges av masse rutiner, av hensyn til barna, men likevel er absolutt INGEN dager like!!!!

Elsker jobben min, jeg, selv om jeg innimellom kunne tenkt meg å grave meg ned for å slippe å gå på jobb... :ler: Men sånn er det vel i alle jobber, tror jeg..

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en jobb som er utfordrende, spennende, slitsom, føles til tider håpløs å utføre, og meningsfull.

Har en jobb der jeg sjelden får gjort det jeg har planlagt, men ofte får gjort mye annet. Det kan jo hende at jeg er dårlig til å planlegge, men jobber er rimelig uforutsigbar - noe den ofte er når man har med mennesker å gjøre.

Og jeg blir i jobben så lenge jeg trives, og så lenge jeg mener jeg har noe å bidra med. Skulle jeg komme til å mistrives, eller kanskje mene at jeg ikke kan bidra med noe - så vil jeg finne en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føler virkelig jeg har en meningsfull jobb. Ingen dager er like og det er hele tiden nytt i utviklingen og en får veldig god kontakt med pasienter og personal.

Den er også variabel, og vi som jobber der er flinke til å variere på arbeidsoppgavene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...