Midnattsol Skrevet 28. mars 2003 #1 Skrevet 28. mars 2003 Sitter her og tenker litt på påsken. Det er jo ikke så veldig lenge igjen, så er den her, og jeg er litt nysgjerrig: Hva skal DU gjøre i påska? Del også gjerne gode påskeminner / historier. :D Jeg kan jo begynne med meg selv. I år har jeg ingen planer for påska. Jeg og sambo blir sikkert hjemme og lager påske i vår nye leilighet. Kommer nok til å pynte med gule lys og et par påskeduker som min mor har sydd til meg. Kjøper nok et lite påskeegg og legger noe godis i. "Svigers" vil vi skal komme på hytta, men det har vi ikke bestemt oss for enda, det blir isåfall sikkert bare en dagstur. Da jeg var liten var vi bestandig på hytta. Vi har en koselig tømmerhytte i Saltdal, og derfra har jeg mange gode minner som varmer. Husker "påskeharen" kom på natta når jeg og min søster sov, og om morgenen var det vill leting rundt i senga etter påskeegg. Det var stor stas! Husker også skiturene med kvikk-lunsj, appelsin og kakao og min far som lagde en sofa av snø som vi skulle sitte i. Pynting av diverse gule små kyllinger var også fast rituale. Etter som årene gikk brakk de litt ben og sånn, og ble litt skrøpelige, men det gjorde ingenting, for de SKULLE settes fram rundt om i hytta. :blunke: Vel, det var litt påskemimring fra meg. Nå vil jeg høre deres minner og historier.
Julie Skrevet 28. mars 2003 #2 Skrevet 28. mars 2003 Vet ikke ennå :-? Har noen alternativer; 1) Dra nordover og besøke kjæresten, han er veeeldig ivrig på det. Det som avgjør litt er nok størrelsen på kommende lønn..koster litt med flybillett opp dit! 2) Dra på hopp på tur til syden med venninna mi. Hun har spurt,men jeg vet ikke helt. Ser for meg en del festing :-? 3) Bli hjemme og feire "bypåske". Familien skal vel på hytta, orker ikke bli med,mulig jeg drar en dagstur eller noe. Ei venninne kommer hjem fra London, mulig jeg finnre på noe med henne. Husker mange påskerferier fra jeg var liten. Veldig morsomt og stor stas med påskeegg..yummi! Eneste minuset var at vi var så mange på hytta (fam. min+onkler,tanter,besteforeldre) at det ble liiiitt trangt. Julie.
Madison Skrevet 28. mars 2003 #3 Skrevet 28. mars 2003 Jeg må jobbe! :evil: fri 2 dager da, wow :D Alltid vært på hytta i påsken. Blir nok ikke noe av nå.
Skusla Skrevet 28. mars 2003 #4 Skrevet 28. mars 2003 I påsken skal jeg være mest hjemme Mange av venninnene mine kommer hjem, så de har forlangt en fest.. Så jeg kommer nok til å være endel sammen med de Så skal vi sikkert inn til mamma og spise middag Hadde tenkt å reise opp en dag eller to på gården vår. Vi har en gård som hele familien bruker å reise til. Pappa og de er der nesten hver helg, og pusser opp, slapper av og koser seg. Det er så lenge siden vi har vært der oppe og det er SÅ koselig der. Gammelt, stort trehus med stort kjøkken som vi ofte sitter i og prater og spiser god mat idylliske omgivelser, med skog og en elv rennende like ved. Fjellet rett bak. Langt til nærmeste nabo. Så jeg håper vi får oss noen dager der. Ellers så skal jeg vel pusle litt her hjemme tenker jeg.. Lese litt, å få leiligheten i orden.. Må kjøpe påskeegg til sambo tenkte jeg, fylle det med søte kort og masse godteri... Da blir han nok glad. Har dessverre ingen påskepynt jeg.. Kanskje jeg kjøper en kylling eller to, noen gule lys og en påskeduk... Det var en ide... Koooselig med påske. Men jeg gleder meg MEST til å se alle de herlige, gode venninnene mine igjen å ha noen koselige "sladrekvelder" sammen med de... :D
Tusenfryd Skrevet 28. mars 2003 #5 Skrevet 28. mars 2003 Vi kommer oss ikke på hytta i år - av ulike årsaker. Så jeg skal sitte hjemme og furte... :x Neida, men vi skla være hjemme. Mange venner av oss skal også det, så det blir noek noen lystige vennelag, besøk til familie og litt sånn pusling rundt i heimen. Og masse trening. Mange dager fri på begge to - det skal bli deilig.
Gjest Kira Skrevet 28. mars 2003 #6 Skrevet 28. mars 2003 Tenkt meg en tur på fjellet. Ellers må jeg sove.
jordbær Skrevet 28. mars 2003 #7 Skrevet 28. mars 2003 Wee... Jeg har fri fra den 17.-27. april. Da skal jeg flytte. Blir vel ikke tid til så mye annet! *gledeseg*
Gjest Starya Skrevet 28. mars 2003 #8 Skrevet 28. mars 2003 Skal "hjem" til mamma... Forhåpentligvis blir været slik at det går an å gå tur i marka. Litt egg-maling for guttungen er obligatorisk. Og ellers? Fint lite...
Jinx Skrevet 28. mars 2003 #9 Skrevet 28. mars 2003 Jeg skal jobbe og lese til eksamen... Men skal også kose meg med påskekrim, påskegodt og kryssord ... Samt ta en tur ned i fjæra på langfredag.. Får også besøk fra Oslo, og skal stelle istand til selskap...
starie Skrevet 28. mars 2003 #10 Skrevet 28. mars 2003 Jeg skal hjem til mamma og pappa jeg også. Gleder meg veldig, for jeg har ikke sett dem på noen måneder. Kjæresten min har bursdag i påsken, men den får han feire alene
Arwen Skrevet 28. mars 2003 #11 Skrevet 28. mars 2003 Skal pusse opp den nye leiligheten vår i påsken, men vi tar tre dagers pause og unner oss en tur på hytta.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2003 #12 Skrevet 28. mars 2003 Gleder meg til PÅSKE! Jeg og min kjære skal på hytta (ikke på fjellet) fra langfredag til andredag, og det er så deilig. Sitte i solveggen (forhåpentligvis), lese påskekrim, spise masser av god mat - og selvsagt har vi med oss påskeegg med godterier oppi... :D Har blitt en fin tradisjon for oss - og nå har jeg til og med kjøpt med to kyllinger til å pynte med, gule lys og sevietter, og en påskeduk...Så nå blir det skikkelig stemning! Liker egentlig ikke å pynte til påske her hjemme, men på hytta er det litt anderledes...Uansett håper vi får en kjempehelg der inne! Skjærtorsdag er den STORE festdagen her, så da blir det nok samling av alle utflytta venninner - og vi som fortsatt bor her...Det pleier å være kjempestas! Og eksamen nærmer seg jo, så først i "påskeuka" blir det nok lesing, ja...
Gjest indiangranny Skrevet 28. mars 2003 #13 Skrevet 28. mars 2003 Hei Jeg kommer nok til å være hjemme og pleie øyet.
chimp Skrevet 28. mars 2003 #14 Skrevet 28. mars 2003 Jeg og min kjære skal til Barcelona på langhelg fra torsd til palmesøndag....D gleder jeg meg enormt til.....Hans jobb har to firmahytter på Golsfjellet. VI var så heldig å bli trukket ut både i høstferien og vinterferien....Vi står på liste nå også, og skulle vi ha flaks for tredje gang, ja, da blir d rett fra Gardermoen og til fjells....
Gjest Chica Skrevet 28. mars 2003 #15 Skrevet 28. mars 2003 Har ikke helt bestemt oss ennå. *Kan reise bort med hans foreldre *Kan være hjemme *Dra til syden med noen venner(Åhhhh, gjett om det frister da!) *Hytta til foreldrene mine *Hytta til bestemor Hvis vi ikke reiser bort kommer vi vel til å farte litt rundt, noen dager hjemme og en tur til hytta på fjellet hvis snø, og ellers drar vi på hytta ved sjøen. (Kjekt med slekt som har hytte forskjellige steder...) Har fått masse påskeduker, så må vel pynte opp litt hjem her også!
ivanka Skrevet 28. mars 2003 #16 Skrevet 28. mars 2003 jobbe med prosjektoppgave som har deadline uka etter.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 29. mars 2003 #17 Skrevet 29. mars 2003 I år skal jeg bare være her (ikke KG altså :D ) og kose meg med påskekrimen i Se og Hør... Ellers så digger jeg å dra til Kautokeino i påsken, har en del slekt der som jeg pleier å bo hos. Så drar vi på scootertur over vidda og fyrer opp bål og griller pølser :D
Labella Skrevet 29. mars 2003 #18 Skrevet 29. mars 2003 Skal ta med meg datter og masse skolebøker og annet "snacks" til mamma i påskeferien. Det blir nok mest eksamenslesing og oppgaveskriving i påsken i år... Samboeren skal på hyttetur med sin familie, så vi splitter oss i denne ferien.
Midnattsol Skrevet 29. mars 2003 Forfatter #19 Skrevet 29. mars 2003 Dere må gjerne skrive påskeminner også, dere som ikke har gjort det. Om dere har noen som dere vil dele da. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå