Gjest Poirot Skrevet 27. mars 2003 #1 Skrevet 27. mars 2003 Noen jeg kjente fridde i toppen av Eiffeltårnet, med masse andre folk til stede. Venninden min syntes det var helt fantastisk. Jeg ga klart uttrykk for til min samboer at da hadde jeg dødd. Vil gjerne ha det romantisk, men synes det er en meget privat hendelse. Trenger ikke publikum! :o Resultatet er at han har fått hetta, og sier at skal jeg sette slike krav, så vil han ikke fri. Da får jeg gjøre det selv, så blir det slik jeg vil ha det... Men jeg vil så gjerne bli fridd TIL! Og han gjør det jo aldri... (vært sammen i 6 år, samboere i 2,5). Kan jo ikke akkurat konktret be ham om å fri, synes liksom det tar vekk litt av sjarmen. Jeg synes han er sær jeg. :-?
Murvel Skrevet 27. mars 2003 #2 Skrevet 27. mars 2003 Det er vel ikke så greit å fri på kommando :o La ham være i fred så han får muligheten til å gjøre det på sin måte. Å mase fram et frieri vil vel ikke være et hyggelig minne for fremtiden.
Augustbrud02 Skrevet 27. mars 2003 #3 Skrevet 27. mars 2003 Mannen min sa alltid (før han fridde), hvis du maser om frieri eller bryllup, da kommer jeg ikke til å gjøre det. Han var veldig opptatt av at frieriet skulle komme overraskende på meg og at dette var noe han ville styre. Jeg synes det var søtt og hyggelig. Vi hadde naturligvis snakket løslig om hva vi mente om det å gifte seg på forhånd, men selve frieriet bestemte han. Hvorfor ikke snakke litt med samboeren din om dette med å gifte seg da, hva han mener om det og hva han tenker for fremtiden. Kanskje han har et helt annet syn på det enn deg. Det er jo mange som velger å ikke gifte seg i det hele tatt nå for tiden.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2003 #4 Skrevet 27. mars 2003 Jeg fridde selv, og da fikk jeg bare med meg en ring som jeg syntes var fin fra gullsmeden uten å måle størrelser og sånt. Så gikk vi bare til gullsmeden sammen noen dager etter og fikk målt riktige størrelser og bestilt ringer med inngravering. Heldigvis likte han ringen jeg hadde valgt ut best han og, men ellers hadde vi bare kunnet bytte type ring også.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2003 #5 Skrevet 27. mars 2003 Oi innlegget over kom på feil tråd gitt! Unnskyld! :-?
Gjest Poirot Skrevet 27. mars 2003 #6 Skrevet 27. mars 2003 Det ligger i kortene at vi skal gifte oss, uten at noen av oss har sagt det direkte ut høyt. Enig i at man ikke bør mase frem et frieri. Desverre er sambo litt tiltaksløs, og jeg ser liksom for meg at vi bor og bor og bor sammen, og etter 10 år blir det litt rart å gifte seg, synes jeg. Dessuten vil jeg være gift før jeg har barn, vil helst ha barn ikke alt for langt opp i 30-årene heller... Og et bryllupp må jo spares til, og det tar litt tid. Derfor synes jeg det er å tide nå, i og med at jeg er 26... :blunke:
Gjest Poirot Skrevet 27. mars 2003 #8 Skrevet 27. mars 2003 Men jeg vil så gjerne bli fridd TIL!! Jeg er så likestilt og moderne og utdannet på alle måter, at det har ikke med det å gjøre. Vil spleise på ringer som skal være enkle, har ingen visjoner om et superromantisk frieri osv. men allikevel klarer jeg ikke slippe den lille jentedrømmen... Frir jeg selv så blir det jo aldri noe av (med mindre jeg gifter meg en gang til, da )
Imax Skrevet 27. mars 2003 #9 Skrevet 27. mars 2003 You can't always get what you want... GROW UP! Kanskje han ikke er typen til å fri, så enten får du gjøre det selv eller så får dere droppe frieriet og heller bli enige om en dato å gifte seg på.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2003 #10 Skrevet 27. mars 2003 Kjæresten min fikk aldri finger'n ut, og hadde jeg ikke gjort det selv, så hadde det sikkert tatt ti år før han hadde gjort det! Så da tok jeg saken i egne hender, og er glad for det - nå er det bare få måneder til jeg tar på meg brudekjolen og går til alters :D . Din kjære høres ut som om han er lik min mann. Hvis han blir vippet av pinnen bare fordi du sa det om venninnen din, så vil det sikkert ta laaaang tid før han tør å ta skrittet fullt ut og fri selv...
Gjest tvileren Skrevet 27. mars 2003 #11 Skrevet 27. mars 2003 Kjenner situasjonen. Jeg endte med å aldri kunne fri meg fra tanken på hvorfor? Hva var det som gjorde at det var så vanskelig å fri til meg? Konklusjonen i mitt hode ble hele tiden at enten var han en feiging, og det ville jeg jo ikke at han skulle være, eller så var jeg rett og slett ikke bra nok? Unner ingen å komme i en slik situasjon. En gnagende tanke slipper aldri taket.
Skusla Skrevet 27. mars 2003 #12 Skrevet 27. mars 2003 Kjæresten min har sagt at den dagen han frir så skal det være ultra romantisk og en dag jeg ALDRI glemmer.... ( ikke at det er stor sjanse for det da men.. ) så jeg maser ikke og ser frem til den dagen. Så lenge har vi det fint som samboere... :D
Gjest Poirot Skrevet 28. mars 2003 #13 Skrevet 28. mars 2003 Kjenner situasjonen. Jeg endte med å aldri kunne fri meg fra tanken på hvorfor? Hva var det som gjorde at det var så vanskelig å fri til meg? Konklusjonen i mitt hode ble hele tiden at enten var han en feiging, og det ville jeg jo ikke at han skulle være, eller så var jeg rett og slett ikke bra nok? Unner ingen å komme i en slik situasjon. En gnagende tanke slipper aldri taket. JA, akkurat slik er det. Dvs, vet han er kjempeglad i meg. Men så er det det at han også et at jeg vil ha barn (ikke nå, men innen 4-5 år, da er jeg 30/31.) Og det vil jo ikke akkurat han , da... Vet det er noe som kan endre seg, men tenker mye på om det er derfor han ikke frir... Isåfall så er jeg på feil spor med en mann jeg elsker
Gjest tvileren Skrevet 1. april 2003 #14 Skrevet 1. april 2003 Uff. Ikke lett å oppdage at man vil så gjerne leve sammen med en som muligens kan vise seg å ha kolliderende livsvalg. En erfaring jeg har, er at barnet jeg fikk som 27 åring, var mye lettere å føde enn barnet jeg fikk nå som jeg har passert 30. Når jeg var 27, var jeg, om mulig, i enda bedre form under graviditeten enn ellers, og 2 måneder etter fødselen var alle tegn til graviditet borte. Til og med huden på magen var stram igjen. Det kan man ikke si denne gangen! Nå må det nok jobbes hardere for å få tilbake formene. Så det er ingen tvil om at det de sier om at genene bygger opp kroppen frem til 25 års alder, og deretter slår flere gener smått om senn inn aldringen, nok har noe for seg. Bare min private erfaring.... Men selvsagt kommer det som er viktigst alltid foran, og det er TO foreldre som ønsker barnet. Noen menn kan nok ofte være litt trege til å begynne med, men jeg har notert meg flere som ser ut som om de har blitt mye mer glad i barna sine etter hvert som barna blir litt større enn spedbarn. ?? Som sagt, bare min private erfaring....
Gjest Poirot Skrevet 2. april 2003 #16 Skrevet 2. april 2003 Håper det! Men jeg pusher hverken frieri eller barn. Har akkurat blitt ferdig med lang utdannelse, han vet at jeg skal jobbe en god stund før jeg får barn. Det er jo derfor jeg lot frustrasjonen få utløp her!!
Sheba Skrevet 2. april 2003 #17 Skrevet 2. april 2003 Ja, det går nok bra til slutt - det meste ordner seg for snille jenter vettu! Det jeg prøvde å forklare var bare det at mange gutter/menn har en tendens til å få panikk når de føler at hele livet er bestemt og kartlagt for lang tid fremover, de fikser liksom ikke det. Men som du sier - hvis du uansett ikke ser for deg barn før om en 4-5 år ville jeg tatt det hele med stor ro var jeg deg - husk på at typen din blir 4-5 år eldre på den tiden han også, og har da kanskje skiftet mening om både det ene og andre, det hender jo at de gjør det også - så lenge de får bestemme det selv! Klem fra Sheba
Gjest Poirot Skrevet 16. august 2004 #18 Skrevet 16. august 2004 Hihi, fant denne gamle tråden. Det skjedde til slutt, ja!!
Catia Skrevet 16. august 2004 #20 Skrevet 16. august 2004 start med å si at alt du vil er å være gift med han. det spiller ingen rolle hvordan han frir... og ikke bring det opp mer (når du har gitt han "varmere" føtter igjen) stakkars, gutter er så redde for å gjøre sånn feil tror jeg. de vet nok at jenter ønsker seg det perfekte frieriet. men HVORDAN... det vet de ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå