Bella Skrevet 8. mai 2002 #121 Skrevet 8. mai 2002 Johanna: Jeg anbefaler Barbara Dahl(på Volvat). Kjenner 2 andre som også er kjempefornøyde med henne.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2002 #122 Skrevet 8. mai 2002 PUH,her er jeg!! (-: Alt har gått veldig greitt! Jeg har gjort meg samme erfaringer som deg Mia med hensyn til de ansatte på klinikken. Alle har vært utrolig hyggelige, omsorgsfulle og flinke. (tror jeg da!) Selve inngrepet gikk som en drøm, jeg tror jeg skravla mer eller mindre uavbrutt..hmm.. Har litt sånn "etter den store festen"følelse - hva var det egentlig jeg snakket om? (-: Var temmelig god og susete.. Når det gjelder størrelse så landet jeg på det samme som deg Lyeta. Fikk ta en titt før de bandasjerte og det ser veldig bra ut! Etter en time hadde jeg en del vondt, men smertestillende tabletter hjalp godt. Nå er det absolutt overkommelig. Det er vondt ved bevegelse og da fortrinnsvis i sidene/under armene. Har ellers vært litt svimmel og småkvalm, men det gir seg nok etterhvert. Kommer med mer rapport etterhvert! (-: Gleder meg til å fjerne den stramme bandasjen på lørdag. Masse hilsener fra Mia.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2002 #123 Skrevet 9. mai 2002 Sitter og ser på svaret mitt ovenfor "jeg har gjort meg samme erfaringer som deg Mia". Det skulle selvsagt være Lyeta! Jeg var nok litt fjern i går! I dag føler jeg meg veldig mye bedre. Hadde ikke så store smerter i går, men ble etterhvert forferdelig kvalm og kastet opp gang på gang. I dag har jeg ikke speseielt vondt, iallefall ikke når jeg sitter i ro. Merker at det stikker og svir ved bevegelse og at det føles som om puppene "faller ned". Hadde du den følelsen Lyeta og i såfall, hvor lenge varte den? Skal ut og kjøpe sports BH i morgen. Kan jeg spørre deg Lyeta hvilken type du har kjøpt? Hilsen Mia - still under recovery! (-:
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2002 #124 Skrevet 9. mai 2002 Ok jag har också hört att Barbara Dahl ska vara flink. Ingen som hört eller vet nått om Nobel? // Johanna
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2002 #125 Skrevet 9. mai 2002 Jeg har hørt veldig mye positivt både om Nobel, Colosseumklinikken og Dr. Kveims. Alle har dyktige og erfarne kirurger så jeg tror rett og slett du må gå til konsultasjon og deretter kjenne på magefølelsen. De aller fleste aktørene på det norske markedet er seriøse så du tar ikke store skumle sjanser uansett. Lykke til!
Lyeta Skrevet 9. mai 2002 Forfatter #126 Skrevet 9. mai 2002 GRATULERER! Så godt å høre at det gikk greit, Mia! Så, det ble 225 på deg også. Håper du blir like fornøyd med det som meg! Er i hvert fall glad jeg ikke tok 200...eller 250... Høres ut som vi har opplevd dette veldig likt mht operasjonen og i etterkant. Jeg så dem ikke før de ble bandasjert, jeg, da. Jeg fikk mest tyngdefornemmelse da jeg fjernet bandasjen egentlig, og den varte bare et par dager. Føltes litt mer hovne om kveldene, og hvis jeg fjernet bh'n for å kikke, ble følelsen av tyngde/"falle" sterkere. Stikkingen kjenner jeg litt fortsatt, særlig på høyre ytterside når jeg har ligget og skal reise meg opp, eller strekker ut armen. Det var ganske ille å stå opp pga dette de første...tja...5-6 dagene. Det er vel de to siste morgenene det har gått greiest. Fikk også et par blåmerker, men de kom ikke før etter noen dager, og nå er de borte allerede. Jeg TROR str er mer reel nå, men det er jo bare gått 1 1/2 uke, så kanskje det er litt hevelse igjen. Men de føles i hvert fall ok, og den høyre er ikke mer hoven enn venstre lenger. Ble litt bekymret siden det gikk så mange dager, men nå er de helt jevne. Har fått så bra tilbakemelding av de som visste om dette! De synes det ser så flott ut og at str er perfekt! Bruker nå mine vanlige klær, i begynnelsen brukte jeg nemlig hettejakker og bumsete gensere. Jeg kjøpte sports-bh av merket Triumph, b-cup, (fås hos bl.a Lindex og Cubus) med åpning foran. Klarte ikke sånn som man må trekke over hodet... Tror det er denne som anbefales. Den gnager ikke på arrene og støtter godt. Bruker en gammel en som ligner denne om natten, slik at jeg ikke må vaske den hele tiden. Håper det går bra videre med deg og at du har noen som kan hjelpe til med ting & tang! Jeg synes det var så herlig å merke bedringen dag for dag, og følte dermed at det gikk fort fremover. Ser frem til å høre fra deg igjen, Mia! Gratulasjonsklemmer fra Lyeta 1212[ Dette Innlegg er endret av: Lyeta den 2002-05-09 16:30 ]
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2002 #127 Skrevet 11. mai 2002 Hei igjen Lyeta! Bandasjen er fjernet og jeg har endelig fått tatt en ordentlig titt! (for ikke å snakke om en ordentlig dusj!) Med det samme følte jeg at de så veldig store og struttende/sprengte ut, men de er selvsagt fremdeles litt hovne. Med klær på ser det helt perfekt ut, jeg tror størrelsen er veldig riktig. Hadde ikke noe ønske om å bli voldsomt "puppete"! (-: Det venstre er noe større enn det høyre, men det erfarte vel du også Lyeta, og det jevner seg vel ut etterhvert som hevelsen avtar. Er nokså sensitiv i en nerve i det venstre brystet og det er litt ubehagelig i forbindelse med bevegelse.(stikkende, brennende følelse)Regner imidlertid med at det også gir seg etterhvert. Ellers er det et aldeles nydelig vær ute og siden jeg tar det litt med ro har jeg virkelig muligheten til å sitte ute og nyte finværet. Utrolig deilig! Kjenner at jeg virkelig gleder meg til å etterhvert kunne prøve litt klær... Ha en fin helg! "Melder" mer senere! Masse hilsener fra Mia.
Lyeta Skrevet 11. mai 2002 Forfatter #128 Skrevet 11. mai 2002 Hei Mia Det var vel godt å få av den stramme bandasjen, tenker jeg? Selv om den var litt trygg og beskyttende å ha... Men bh'n støtter jo godt da! Husker også hvor deilig den første dusjen var - den spriten de vasker med luktet ikke akkurat blomsterenger... Joda, puppene vil jevne seg ut etter hvert! Som nevnt tidligere var mitt høyre mye mer hovent, men nå er de like store - og mye mykere allerede! I går kom den stikkende/brennede følelsen (som du også beskriver) tilbake litt sterkere enn den har vært på et par dager, så jeg tar det ekstra med ro. Er nok bare nervene som fortsatt "kobler seg til" Merker litt stikking rundt hele, ikke bare på høyre side, men ser på det som et tegn på at følelsen kommer mer tilbake - selv om de ikke er helt følelsesløse nå heller, da. Men det er fortrinnsvis når jeg reiser meg opp. Våknet i natt av at jeg prøvde å legge meg på høyre side, og det var IKKE godt! Kan ligge halvveis på venstre side. Blir jo litt lei av å ligge på ryggen. Så flott at du også har sluppet ganske greit unna! Leste forrige runde på dette tema i jan/feb, og da var det en om var skikkelig dårlig i fire(!) uker, og en som måtte mates av venninnen sin. Nå skal vi nyte tiden fremover, Mia! Sommer er ikke lenger en årstid hvor selvtilliten daler til bunns. Er det ikke deilig at når du tar av bh'n, så tar du ikke av puppene samtidig he he Kos deg i solen, det gjør jeg! Lyeta
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2002 #129 Skrevet 12. mai 2002 Hei Lyeta Så fint at det går så fort framover med deg! Det må være deilig å kjenne at hevelsen er i ferd med å avta. Her er det fremdeles relativt hovent og huden er skikkelig spent og blank. Jeg begynner å bli litt utålmodig selv om jeg veldig godt vet at det kan gå noen uker før det hele normaliserer seg! (-: Gikk kirurgen inn i underkant av brystvorten hos deg også? Jeg ble tapet både under brystvorten (papirtape)samt en kraftig stofftape i underkant av brystene og opp på sidene. Fikk beskjed om at tapen skulle sitte til den falt av av seg selv. Tapen på undersiden av brystet "river og sliter" i huden når jeg går oppe og jeg ser virkelig fram til å bli kvitt den! Sitter den på hos deg fremdeles? Ellers må jeg si meg helt enig med deg i at det er en ny og deilig følelse å ikke ta av seg puppene samtidig som man tar av seg bh`en for kvelden! (-: Hi hi.. Hilsen Mia.
Lyeta Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #130 Skrevet 13. mai 2002 Heisann! Jeg fikk snittet i hudfolden under brystet. Det var muligens fordi jeg har veldig lyse brystvorter, og arret ville dermed ikke bli så godt skjult i overgangen mellom det lyse og det mørke. Jeg fikk bare en liten tape på langs over arrene, og den sitter på ennå. Den skal visst sitte på til den faller av, eller jeg kan fjerne den selv etter fire uker. Heldigvis merker jeg ikke så mye til den som deg. Det har så og si ikke blødd noe særlig, og jeg er spent på hvordan det blir. Men ettersom det ligger under brystet, vil det ikke være godt synlig - med mindre man ser det nedenifra oo opp, da! Et arr kan jeg dog leve med, to "myggestikk" ville jeg ikke leve med Har du klart deg uten smertestillende for det meste du også? Merket noe til "melkesprengen"? Har du også merket noe som likner luftbobler, skvulping eller "kram snø"?? Særlig når du har klemt på yttersidene? Jeg hadde det før jeg tok av bandasjen, men bare en dag eller to. Skikkelig snålt, men helt normalt! Du fikk forresten ta av bandasjen veldig raskt? Bare to dager? Fortsatt god bedring med hevelsen, det er skikkelig herlig når de ikke føles helt sprængt lenger....bare vent! Lyeta
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #131 Skrevet 13. mai 2002 God morgen! Og idag er det virkelig en god morgen! Har klart å ligge delvis på siden i natt og det gjorde godt for ryggen! I dag har jeg melkespreng, men det er absolutt ikke vondt. Jeg har heller ikke tatt noe smertestillende utover første dagen.Smertene har så absolutt vært til å leve med. Det som vel har plaget meg mest er de oversensitive nervene på begge yttersidene. Idag kjennes det ut som om det har gått litt tilbake og det er deilig! Jeg tok forresten bandasjen av etter tre dager og ikke to. Jeg har også hatt følelsen av kram snø i sidene, men nå ser det ut til å ha gått bort. Lufta absorberes vel sakte men sikkert. I dag skal jeg ut og kjøpe en sports bh til. Gruer meg litt til å gå i butikker. Er livredd for at noen skal dulte borti meg (-: og har mest av alt lyst til å gå med armene som et skjold rundt puppene! Mannen min ler av meg og syns jeg har en litt snodig og stiv gange for tida. Ja ja, det kommer seg vel! Hei så lenge! Mia.
Lyeta Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #132 Skrevet 14. mai 2002 Hmmm, har tenkt litt på om jeg ble tapet for lite?? Men bruker jo støtte-bh, så den holder alt på plass den også.... men lurer nå litt, jeg da... En ting er jo over såret, men hvis den kraftige tapen har en støttende effekt også... Har du også den fra Triumph med åpning foran? Har hørt noen si en annen variant gir bedre støtte, men jeg klarte jo ikke å ta klær over hodet eller strekke armene bak på ryggen de første dagene. Ha en god dag, Lyeta
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #133 Skrevet 14. mai 2002 Lyeta, den tapen jeg har under brystet er relativt smal (men stram!) og jeg tror ikke den kan ha all verdens støttende effekt. Han nevnte flere ganger under opr. at jeg har et nokså utstående brystben så det har kanskje noe med det å gjøre? Du trenger nok ikke bekymre deg for manglende tape. Når det gjelder bh så har jeg kjøpt en (dvs. to)Triumph sports bh av den typen du lukker bak. Syns den gir bra støtte. Har også hørt at den med lukking foran ble anbefalt av en eller annen klinikk, men den hadde de ikke igjen noe sted. Jeg spurte da jeg ble operert om de anbefalte en spesiell type, men fikk til svar at jeg bare måtte prøve meg fram og finne en som støttet godt. På Lindex har de forresten 25 % på alle bh`er akkurat nå. Ha en fortsatt god dag! Hilsen Mia.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #134 Skrevet 14. mai 2002 Et lite P.S. ang. bh`en jeg har. Lukkingen er bak, men jeg lukker den foran for så å snurre den bak.Du skjønner sikkert hva jeg mener! (-: Jeg hadde neppe greid den typen som må dras over hodet..Får vondt bare ved tanken! Mia.
Lyeta Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #135 Skrevet 14. mai 2002 Takk for tipset - Løper av gårde til Lindex etter jobb! Tror jeg skal prøve en av dem med lukking bak, og kanskje kjøpe den. Greit nok å ta den på, men tenkte på at det var verst når man skal ta den av, "låse den opp" bak - men nå går det uansett greit. Er ikke så hemmet i bevegelse lenger. Kommer nok til å titte litt i badetøy-seksjonen også Lyeta
Lyeta Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #136 Skrevet 15. mai 2002 Å, du kan tro jeg hadde en bra dag i går, Mia! Kjøpte bikini i b-cup som jeg fylte ut! Opplevde til og med å prøve en bikini-overdel som var for liten - det har ikke skjedd før For andre er dette en selvfølge, men for meg var det virkelig en lykkestund. Gleder meg til neste runde, da skal undertøy prøves og kjøpes. Jeg sier bare: GLED DEG! Stort glis fra Lyeta
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2002 #137 Skrevet 15. mai 2002 Det hørtes herlig ut Lyeta! Får rent kriblinger bare ved tanken!! (-: Bikini, badetøy og topper/sommerkjoler med stropper...Jeg gleeeder meg!! Puppene mine ser mer og mer naturlige ut for hver dag som går. De er fremdeles ømme og den venstre er fortsatt litt hoven, men det går sakte, men sikkert fremmover. Lurer på hvor lang tid det går før de ikke "kjennes" i det hele tatt? Kos deg med ny bikini! (om enn ikke utendørs akkurat idag!) Mia.
Lyeta Skrevet 16. mai 2002 Forfatter #138 Skrevet 16. mai 2002 Ville bare si at dersom det er noen andre med nye pupper som titter innom her, så må dere gjerne skrive noen ord om hvordan det går med dere! Selv om det er mest Mia og jeg som utveksler erfaringer her, så er det jo fritt frem for andre også! Lyeta
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2002 #139 Skrevet 18. mai 2002 Nå har det gått ni dager siden jeg ble operert og den ene puppen er fremdeles større enn den andre. Når gikk hevelsen ned hos deg Lyeta? Kjenner nå mindre og mindre ved bevegelse. Tidligere var det vondt å reise seg opp fra liggende stilling, men det går nå helt greitt. Har blitt litt øm og sår på huden og lurer på om det kanskje skyldes det syntetiske stoffet i sports bh`en? Ser veldig fram til å kunne bruke noe litt mer raffinert enn denne kjedelige sports bh en (-:! Men den gir jo god støtte da! Mia.
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #140 Skrevet 19. mai 2002 Hei Heldige dere som har fått nye bryster. Jeg har tenkt å få mine i oktober. Jeg bare lurer på hvor vondt det egentlig er og hvor mange dager som går før en er oppe og i normal form igjen. Og så lurer jeg og på om dere forteller om operasjonen til noen andre og isåfall ikke, hvordan klarer dere å skjule det eller sier dere dere har lungebetennelse eller noe ? Jeg skulle ønske jeg hadde nye bryster allerede, håper jeg ikke trekker meg i siste liten pga nerver. Er dere fornøyde eller var det og ganger da dere lurte på hva dere holdt på med ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå