Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lyeta! Et lite tips: fyll opp et par plastposer med ris (200ml, 220 osv.)og putt de i BHèn.Det gir et bilde av hvor mye man trenger! (-: Jeg funderer også veldig på dette med størrelse. Jeg er veldig slank og har minimalt med pupper slik som det er nå.

Skolleborg mente at jeg kunne legge inn fra 200- 250 ml. Klinikken der jeg opprinnelig skulle opereres anbefalte max 200 ml.Dette fordi kanten øverst gjerne ble synlig hvis man la inn for mye på slanke kvinner.

Jeg tror nok jeg lander på 200 ml,evt. pluss 10-15 ml.

Jeg krysser fingrene for deg på mandag!!!!

LYKKE TIL!! (-:

Hilsen Mia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, det er helt normalt og få enten nedsatt eller økt følelse i brystvorta.

Etter det jeg har hørt og lest så tar det nok et par uker før det gir seg, men jeg tenkte jeg skulle ringe kirurgen og høre.

Vet ikke hvor stor cup det blir.

Kirurgen nevnte ingenting om det.

Jeg får heller prøve meg frem når jeg får av sports bh`en.

Jeg er ikke syltynn oventil, men er ganske smal så jeg var redd jeg skulle ta for mye, men 215 var helt perfekt.

Jeg har vurdert kirurgi i 2 år og jeg er sjeleglad for at jeg tok skrittet og la meg under kniven.

Det har vært litt smertefullt men det er absolutt verdt det!

Skrevet

Takk for tipset, Mia!

Jeg skal prøve det med risen. Greit å ha en mening gjort opp så jeg ikke er så usikker når jeg plutselig sitter på sykehuset og må bestemme meg på kort tid.

Ha vært innom siden du tipset om (tror det var deg, i hvert fall), implantinfo.com, men siden det er amerikansk side - og i USA er jo ALT større - så var det ikke så mange å sammenligne seg med...

Utrolig hvor mange som gikk fra A/AA til D!

Ender nok på 225, Skolleborg mente det kunne være passe etter at jeg prøvde med 250 og så ut som jeg kunne stikke ut øya på folk icon_wink.gif (Nå hadde jeg jo polstra bh så det ga litt feil inntrykk, da).

Jeg har tilgang til pc der jeg skal være de første dagene etter op., men den er opp en trapp. Skal likevel prøve å gi en så rask tilbakemelding som mulig! Hvilken dato har du? Og skal du legge den over brystmuskelen du også?

Tenker så sinnsykt mye på det nå, så jeg prøver å være opptatt med ting og være sammen med folk så tiden går fort. Er så utrolig glad for all støtten jeg har fra folk rundt meg. Det betyr mye når dette er alt man har i hodet for tiden. Har fortalt det til noen få utvalgte, og det er jeg glad for. Men utover det har jeg ikke tenkt til å rope det ut akkurat.

Jeg tror dette blir en veldig bra sommer for oss, Mia icon_smile.gif

Lyeta

Gjest Anonymous
Skrevet

Lyeta, jeg skal til pers onsdagen uka etter deg.

Håper du greier å kreke deg opp trappa til maskinen slik at jeg kan få en liten rapport! (-:

Og at vi nok går en fin sommer i møte er jeg sikker på! (-:

Mia.

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvordan kan dere være istand til å lære deres barn å dømme folk etter hvordan de er og ikke etter utseendet,når dere selv er så full av skitt?

Lykke til iallefall!

Gjest *Perser*
Skrevet

sexysadie da?!!??!?!?!!??!?!!?!?

jeg må av og til *leeeeeeeeeeeee* skikkelig av komentarene dine jeg icon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Skrevet

Lykke til med puppene jenter. Det er deres valg, og håper dere blir fornøyd. Men jeg er litt bekymret for hvordan fremtiden skal bli dersom alle så lettvindt kjøper seg en ny kropp. Det vil jo legge mer og mer press på kvinner når det gjelder utseende. Synes det har allerede forandret seg mye i feil retning siden jeg var fjortis. Selv har jeg str. A og føler meg kjempe sexy med det. Jeg er helt slank så de passer perfekt til størrelsen min ellers. Da jeg ammet fikk jeg noen str. større, og ble litt fristet til å legge inn silikon for å få beholde dem, men tanken gikk fort over, heldigvis. Mannen min nektet dessuten. Han liker små pupper, og fikk meg fort ned på jorda igjen. For en tid siden følte jeg en kul i et bryst og var en stund redd for at jeg hadde fått brystkreft. Heldigvis var det ingenting, men jeg vet at om noe slikt skulle skjedd meg ville jeg ikke ha noe betenkeligheter med å fjernet brystene. Leste et sted at en kvinne som hadde fjernet et bryst sa at det var verre å måtte fjerne et bryst enn f.eks en hånd. Sier litt om hvor sykt samfunnet er, med de unaturlige kvinneidealene som blir skapt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sexysadie:

Denne tråden omhandler "silikonerfaringer", ikke om dine meninger/holdninger i forhold til kvinner som vurderer operasjon.

I tillegg trenger de ikke dine meninger om dem som personer. Det er dem høyst uinteressant hva du mener om silikon-opererte.

Skrevet

Takk til siste "anonym"!

Hele poenget med mitt innlegg var overhodet ikke å starte en diskusjon om for/imot silikon.

Nå nærmer det seg med stormskritt, og det er uansett for sent å prøve å overbevise oss som snart skal under kniven om å ombestemme oss. Avgjørelsen er tatt etter nøye og lang vurdering. Vi er jenter med "hodet på rett plass", så ikke kast bort deres egen eller vår tid med å heve fanene så høyt.

Lyeta

Gjest sexysadie
Skrevet

Anonyme sparker til og de er jo bare så helt utrolige tøffe!

Gjest Anonymous
Skrevet

Du gir deg ikke du Sexysadie! (-:

Jeg syns "Anonym" sitt innlegg var både saklig og fornuftig mens derimot enkelte av dine kommentarer.....(-:

Ja ja, en god helg får du nå ha allikevel!

(-:

Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Sov godt i natt da Lyeta og lykke til i morgen!!

Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på en ting jeg.. har nemlig blitt fortalt at de som har silikon kan flyte i vannet??

Jeg synes selv det høres litt snodig ut, men er det sant?

Skrevet

Hei Mia!

Nå er det overstått, og jeg må si det var slett ikke noe å grue seg for!

Jeg valgte lokalbedøvelse og avslappende medisin, så jeg lå og pratet og hadde det helt fint hele tiden!

Skolleborg, op.sykepleieren og anestesilegen var alle utrolig sympatiske og tar seg virkelig av deg.

Du får to stikkpiller før op. slik at de virker når den er ferdig.

Jeg la inn 225, de har ikke 215, og siden jeg var fornøyd med 200 utenpå puppen, mente Skolleborg 225 var riktigst på den som blir lagt inni. Forskjellen på de to er uansett ikke så stor som vi tror.

Han er veldig rutinert og jobber raskt, så det var over veldig fort. Følte meg litt svimmel etterpå, men lå en times tid og slappet av, og op. sykepleieren tok seg god tid til å prate med meg før jeg dro hjem.

Var vel hjemme 10.30, og begynte å kjenne litt i 12.30 tiden. Kjente det mest på yttersiden på hver side, jeg forventet at det skulle være vondt over hele!

Tro meg: smertene er absolutt til å leve med - det varierer selvfølgelig fra person til person, men jeg hadde forberedt meg på noe mye verre!!

Det verste i mitt tilfelle var at jeg fikk voldsom kvalme med jevne mellomrom og brakk meg - og da gjorde det vondt, men jeg tok ikke så mange smertestillende som kanskje er forventet. Og ikke noe fikk meg til å angre på at jeg hadde gjort dette!

Mye av ubehaget skyldes nok også den stramme bandasjen.

I dag er det ømt over hele hvis jeg tar på dem, men jeg kjennner det mest på yttersidene når jeg beveger meg.

Så hvis du ikke får verre smerter enn meg, kommer du til å klare deg helt fint!! (Og dette sier jeg ikke bare for å berolige deg!):-)

Nå gleder jeg meg til torsdag - da kan jeg ta av den stramme bandasjen, og jeg trenger ikke dra på klinikken for å gjøre det.

Lykke til neste onsdag, og ikke gru deg for mye, dette går bra!! icon_smile.gif

Jeg skal tenke på deg og gir tilbakemelding utover i uken!

Klem fra meg 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Så utrolig deilig å høre at alt har gått så bra Lyeta!!! Jeg tenkte på deg med jevne mellomrom i hele går og jeg må innrømme at det du skriver virker veldig beroligende på en som så smått begynner å få litt sommerfugler i maven! Så fint at du ikke har så mye vondt! Det virker som om det er veldig varierende hvor mye vondt man har i etterkant, men smerteopplevelsen varierer nok en del fra person til person. Jeg har født uten smertestillende og det gikk helt greit og da må vel dette også være til å overleve? (-:

Er ordentlig glad på dine vegne og setter stor pris på at du kom med tilbakemelding så raskt etterpå! Det er også veldig betryggende å høre at du har bare positive erfaringer med de ansatte på klinikken og da spesielt kirurgen!

Gleder meg til å høre hvordan det går videre med deg!

God "bedring" !! (-:

Stor klem fra Mia.

Skrevet

Hei igjen!

Utover dagen idag har det gått enda bedre. Har ikke tatt noe smertestillende, og føler meg mer bevegelig. Kan forvente litt stikking i brystene ettersom nervene "våkner til", men det er jeg forberedt på. Når jeg sitter stille og leser eller ser på TV, så kjenner jeg ingenting.

Begynner å bli utålmodig - vil ta av bandasjen! Men de er jo hovne ennå, så str er ikke helt reell... Har kikket nedi og det ser jo riktig så lovende ut - en kløft er jo et ukjent syn for denne jenta!

Tror nok du vil takle dette vel så bra som meg, særlig med tanke på at du har gått gjennom en fødsel! Dette er det største kroppen min har opplevd, og enda gikk det så greit.

Lyeta icon_smile.gif

Ps.En annen positiv ting er at de ringte fra klinikken i dag for å sjekke hvordan det gikk.

Gjest sexysadie
Skrevet

Til å begynne med følte jeg sympati for deg.

Du var den den semi-dyslektiske, puppefikserte autisten som løy på alderen.

En får vel si at du har vekket morsfølelsen i meg.

Du er fortsatt alt det nevnte, innleggene dine har dog gitt meg anledning til å ta et oppgjør med mine moralske og humane prinsipper, og ønsket om å selv få en datter er betydelig redusert etter dette, så den sympatien jeg tidligere følte er herved endret til empati.

Deler av innlegget er fjernet pga personangrep Skravla (mod)

[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-05-01 12:47 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-05-01 13:18 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Er du riktig vel bevart??

Mia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...