Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Lyeta: Håper at du vil bli storfornøyd m dine nye pupper og at selvtilliten vil gjøre ett skyskraperhopp.

Husk bare at d er den naturlige puppen som gir den gode følelsen..

Lykke til!

Sexy Sadie

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Sexysadie, jeg tror du er litt misunnelig jeg! Du har sikkert kjempelyst på nye pupper selv hvis du bare hadde hatt råd.. (-:

Kan ikke finne noen annen grunn til at du skal engasjere deg så til de grader.. (-:

Kanskje du en dag får muligheten??

Lykke til! (-:

Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

sexysadie er kanskje ikke så sexy - det er som regel slik med dem som bruker sånne "nick"....- og er redd hun skal komme i skyggen av brystfagre medsøstre? Hva vet jeg.

Uansett er det jo litt uvant med et så voldsomt engasjement fra en som strengt tatt ikke har noe med det å gjøre.

Tilbake til dette med amming; har hørt at risikoen er større ved brystreduksjon. Dessuten blir barn som ikke blir ammet like normale som andre barn...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror misunnelse er ordet her!

Jeg skal selv ta silikon om 2 uker og ei jeg kjenner var utrolig negativ til det.

Hun sa jeg bare kunne glemme og få bedre selvtillit fordi jeg hele tiden vil gå og tenke på at det er "uekte" pupper og at jeg likesågodt kunne legge inn en sokk e.l i bh`en!

Men så for noen dager siden ringer hun plutselig og sier at hun skal på konsultasjon!!

Jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor, men hun sa bare hun hadde forandret mening.

Fikk senere høre av andre venninner at grunnen for at hun var så i mot at jeg skulle ta silikon var fordi hun har alltid hadde ønsket seg det, men ikke hadde råd.

Hun solgte bilen sin og kjøpte igjen et gammelt vrak for og få penger til operasjonen!

Gjest sexysadie
Skrevet

Misunnelig???Nei!

Men Oppgitt over dumme jenter: Ja!

Skrevet

sexysadie:

jentene her gjør ikke dette for å få store pupper de kan vifte med for alle og enhver.

de gjør det for å føle seg kvinnelige igjen.

kanskje vanskelig å forstå for deg, jeg har ingen problemer med å forstå det.jeg syns likevel du ikke skal hetse dem på den måten du gjør.12

Skrevet

Jeg forstår godt at de som faktisk er helt flate ønsker å fylle ut.

Jeg har ikke verdens største pupper selv, men helt OK. Får jeg derimot barn en gang i fremtiden, står det nok ikke så bra til lengre. Om jeg da har pengene, ser jeg ikke problemet med å fjerne et problem enkelt og relativt greit.

Jeg synes det er bedre å gjøre noe med saken, enn å gå rundt og bli sur & grinete fordi du misliker kroppen din!

Selvsagt kan det gå for langt, men det virker som om jentene her inne har et sunt syn på saken.

Lykke til!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Lyeta!

Jeg har måttet bytte opr. dag pga.div. praktiske omstendigheter og for å få den dagen som passer meg best skal nå også jeg opereres på Colosseumklinikken. (andre uka i mai)

Du må komme med tilbakemelding så snart du er operert! Lykke til! (i neste uke??)

Hilsen Mia.

Skrevet

Åååå... Gode gud, jeg ble jammen lei av å lese innleggene til den godeste SexySadie... Nebbete og respektløse! Etter det jeg har lest av deg før trodde jeg faktisk bedre om deg... Hva med å prøve å sette seg inn i situasjonen til disse jentene? Naturlig er best sier du, men hva med dem som ikke har det da? Det er ikke slik at de plutselig begynner å vokse hvis du ønsker det hardt nok! Jeg kjenner flere som har tatt det, ikke for andre, men for SEG SELV, og de har fått et mye bedre liv! Tenk deg selv om du hver gang du så deg i speilet, fortvilte over din egen kropp... Og det blir så ille at du alltid tenker på det når du er ute blant folk, og skjemmes over det... Er man feit, kan man slanke seg, har man buskete øyebryn, kan man nappe dem - men man får ikke puppene til å gro! Den eneste måten er å ty til innlegg. Og egentlig er ikke det så mye verre enn andre ting folk gjør med kroppen sin av kosmetiske årsaker, synes nå jeg da. Greit at folk i gamle dager klarte å leve med det, men da hadde de for det første ikke muligheten til å gjøre noe med det, og det var heller ikke en slik fokus på det som det er i samfunnet i dag. Men forming av kroppen har jo vært utført i uminnelige tider, hva med korsetter som klemte sammen ribbena eller deformering av asiatiske jenteføtter? Innlegg i puppene er da ganske uskyldig i forhold til dette...

Nei, ikke døm NOEN, prøv å sette deg inn i deres sitasjon først! Det burde man klare, hvis man har litt vett i hodet!

Tenk så mye bedre verden hadde vært hvis alle bare kunne prøve å respektere hverandre litt...

Silje icon_razz.gif

Skrevet

Hei Mia!

Lover å komme med tilbakemelding så fort som mulig. Håper vi begge blir fornøyde, føler meg i hvert fall veldig trygg på Skolleborg og Colosseumklinikken! Snart bare en uke igjen for meg - har begynt å kikke mer på badetøy og klær som jeg aldri stoppet opp ved tidligere, og venner har allerede merket hvor mye gladere jeg er nå.

Og det er bare av tanken, tenk da når puppene er på plass icon_smile.gif

Skal tenke på deg andre uka i mai!

Lyeta

Gjest sexysadie
Skrevet

Hei du som skal giftes i juli2003:

Man må tåle å høre motpartens mening når man diskuterer en sak også hvis denne mening går på tvers imot d andre her synes.

Ha en fin dag

Gjest *Perser*
Skrevet

jeg vil bare ønske dere lykke til, til dere som skal ta silikon i puppene! jeg kan love dere at dere kommer IKKE til å angre etterpå! og at dere vil føle dere sååååå mye bedre!

ikke hør på andre jenter! det er DU som bestemmer hva DU vil gjøre med DIN KROPP!

lykke til alle sammen, og husk å slappe godt av på oprasjonsdagen icon_smile.gif

stor klem fra meg til dere alle sammen icon_smile.gif

Skrevet

Hei!

Jeg har to venninder som har lagt inn silikon, begge to er veldig tynne og hadde egentlig pupper som så til kroppen sin, selv om de var små.

De ville vel egentlig få slike pupper hele tiden som de hadde når de brukte silikonBH og push up BH.

Nå har jeg bare sett resultatet av hun ene enda, og det er ikke noe problem å se at hun har silikonpupper. Der ser faktisk ut som legen har plassert to grapefrukter under hunden på henne.

De står rett ut og er plassert rett foran.

Jeg er også veldig enig med Sexy Sadie; selvtilitten sitter ikke i puppene. Den sitter i hjernen.

Jeg er overvektig men jeg tror faktisk ikke jeg får noe mer selvtilitt hvis jeg slanker meg. Jeg har selvtilitt som bare det og utstråler det. Isteden for å komme lutrykka inn i et rom retter jeg meg opp og viser meg frem.

En ting vi også skal tenke på, er at vi hele tiden klager på kvinneidealtet som vi mener at menn skaper. Det er ikke menn som skaper det, det er oss kvinner. Det er vi kvinner som fettsuger og legger inn både her og der.

Synet på kvinnekroppen blir bare sykere og sykere og det er vår egen skyld.

Jeg syns vi skal tenke godt igjennom hva vi gjør med ungene våre også, så lenge mamma har silikon så kan jo også datteren få det.

Vi sier jo indirekte til ungene våre: Har du ikke kropp som en barbidukke så er det bare å gjøre noen med det. Vi kommer jo også til å gi våre barn dårlig selvtillitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Prinsessa: Vil bare si at utseende hjelper på selvtilliten..

Er man syltynn og skal ta silikon, må man regne med at det synes veldig godt.

På jenter som er veldig tynne, blir protesen lagt under brystmuskelen.

Men dette er smertefullt og sjansen for blødninger er større.

Skrevet

de som vil operere seg må få lov til det hvis de er så misfornøyde med puppene sine.

ser ikke noe problem med det. har selv små fine pupper og er fornøyd med dem stort sett hele tiden. enkelte dager er jo selvfølgelig alt feil, men det har vel mer med dagshumøret enn noe annet å gjøre.

føler ikke at min feminintet ligger skjult i puppene som en annen skjult skatt akkurat, og ville nok følt at større pupper hadde vært til sjenanse og bry for akkurat meg.

men ser ingen problemer med at andre har behov for litt kirurgi. det får bli opp til hver enkelt å finne ut hva som fønker for dem.

en ting jeg vet ville fått opp min selvtillit

er egen hest...ligger vel i samme prisklasse?

12

Skrevet

Hei !

Ville bare si at når man føler seg vel så stiger selvtilliten. Vet at dette er noe annet, men jeg var veldig nærsynt og brukte linser/ biller. Det var helt ok, men jeg synes det var et slit og likte ikke briller. Så for 2 mnd siden tok en laseroperasjon og nå har jeg normalt syn. Dette er ikke det samme som silikon pupper, men det hjalp mye for meg. Føler meg som et nytt menneske og det er kjempe herlig.

Så jeg ønsker dere lykke til icon_smile.gif

Det kommer til å bli kjempe bra.

Det å føle seg vel med seg selv er kjempe viktig. Gjør man ikke det har man ingen selvtillit heller. STÅ PÅ 12

Skrevet

En tidligere nevnte at de som overhode ikke klarer å forstå dette med silikon, er kvinner som ikke har hatt problemet selv!

DET er jeg helt enig i.

SS; du sier du har nok pupp, hvordan kan du da på noen måte tro at du forstår hvordan det føles å IKKE ha det???

Hvordan tror du det føles å ALDRI kunne kjøpe den kjolen du har såå lyst på? eller den toppen som bare er såå stilig, men som du ikke kan bruke? eller bikinien, eller jakka, eller BH'n.... osv osv.

Hvordan tror du det føles å ikke ha noe verken til å fylle ut klær med eller en manns hånd? og da snakker vi ikke om å ha lite, "bare a-cup eller b-cup.." men INGENTING!!! Fyller du ikke en a-cup, men har resten av kroppen til en voksen kvinne, så har du faktisk et problem HVER GANG du skal ut å handle klær! Det er IKKE gøy!

Jeg er selv utstyrt med ganske så snevert med pupper, men har såvidt vokst meg til en liten b-cup de siste åra. kroppen min derimot tilsier at jeg burde hatt noe større for å passe i endel klær. Jeg hadde ingenting for noen år siden, og vurderte selv silicon!

Idag har jeg heller valgt å leve med at det er endel klær jeg bare kan glemme å kjøpe! Selv om dette irriterer meg til stadighet, så ødelegger det heldigvis ikke selvtilliten min lenger! Men fordi jeg VET hvordan det føles, har jeg også full forståelse for di som gjør noe med det!12

Skrevet

Hyggelig å høre at mange støtter - takk til dere icon_smile.gif

Til perser og singer, hvis dere fortsatt titter innom (eller til andre som har gjort det): La dere protesene under eller over brystmuskelen? Fikk høre at det ikke blir like smertefullt i etterkant hvis man legger den over - noe jeg skal.

Og tok dere narkose eller lokal + sovemedisin?

Stusset på at jeg kan velge om jeg vil gå med sporst-bh etterpå, men jeg kommer til å gjøre det for sikkerhets skyld. Det står jo at man bør det alle andre steder!

Lyeta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...