Gjest Lisen Skrevet 31. oktober 2002 #201 Skrevet 31. oktober 2002 Hei. Ringte for konsultasjon i går. spurte om dette med sykemelding. det blir ikke gitt sykemelding. man tar en "tre dagers" eller en uke ferie. På Colosseum oppererer de på mandag, onsdag og torsdag. Skolleberg, som jeg skal til oppererer mandag og torsdag. Er litt spent på om man er klar for jobb på mandag allerede hvisman blir opperert på torsdag. Noen som har noen formening om dette? Glad for svar. Lisen
Gjest Blackie Skrevet 1. november 2002 #202 Skrevet 1. november 2002 Hei Lisen Jeg skal under kniven nå på tirsdag på Christiania Park klinikk. Jeg tar en 3 dagers ut uka og håper det skal holde. Jeg er like spent på svarene du får på spørsmålet ditt. Gleder og gruer meg. Når skal du opereres eller er det ikke bestemt enda? Og hvilken størrelse har du bestemt deg for?
Mel-anie Skrevet 1. november 2002 #203 Skrevet 1. november 2002 Heisann!! Fikk lagt inn silicon i puppene for snart 3 uker siden. JIPPI !! Ble operert ved Fornebuklinikken, og er bare kjempefornøyd. Også med resultatet. :D Var ganske flatbrystet etter å ha ammet 3 barn. Er lita i meg selv, og med den protesen jeg har fått nå, ser det utrolig flott ut. Dette er noe jeg har tenkt på i flere år, men ikke tort å gjøre før nå. Hentet masse info som jeg leste, og ble da trygg på å gjennomføre det. Det er jo som kjent ganske vondt de første dagene etter operasjonen, og man trenger masse ro og hvile den første uken. Ta det som en ferie! En skikkelig egoistisk en. Til dere som ønsker info, gå inn på www.fornebuklinikken.no Lykke til og gled dere!! ps: send meg gjerne en pm Gleder meg til å gå "berserk" i bh-stativene. Og gjett hva jeg ønsker meg til jul ?!
Gjest Lisen Skrevet 1. november 2002 #204 Skrevet 1. november 2002 Hei Blackie Jeg håper å kunne oppereres i februar/mars. (det er mye penger det er snakk om her, så jeg må spare litt) Men håper virkelig at jeg kan få det til da. Jeg har så å si ikke pupper! Fyller på langt nær ikke ut en 75A, så det er ille!!!! Pleier å fleipe med at, skulle jeg ha ammet et barn til, hadde jeg endt opp med vorter på ryggen! Men jeg ønsker vel å kunne fylle en B cup Hvor mye dette blir i g aner jeg ikke. Hva tror du? Er tynn, men legger ikke på meg. Kan spise alt, det går bare utover tennene, nåla på vekta rikker seg ikke. Men men, sånn er det bare. vanskelig å gjøre noe med. Men puppene derimot, de kan jeg gjøre noe med. Lei av å se ut som ei flaggstang. Hvor mye skal du legge inn? Det er bare noen dager igjenn. Er du spent? Du må gi en tilbakemelding på hvordan det gikk. Det er kjempedeilig endelig å ha tatt avgjørelsen, etter å ha vurdert i mange år. Var ikke klar over att det var så utbredt, har egentlig følt meg ganske ensom om det her. Så det var en gudegave å finne denne siden. Klem Lisen
Gjest Blackie Skrevet 2. november 2002 #205 Skrevet 2. november 2002 Hei igjen. Jeg er også temmelig flat, dvs det er to skinnfiller som henger der. Dette har gitt meg veldig komplekser spesielt i sexlivet. Jeg bråbestemte meg for det, og bestilte konsultasjon etter bare å ha tenkt på det noen dager. Noen vil kanskje synes det er litt snau tid, men har jeg først bestemt meg så kan jeg like gjerne få det gjort. Jeg er ikke spesielt tynn, har trent i mange år så jeg er vel det man kaller slank men muskuløs. Jeg har endt opp med 230 g proteser. Først sa jeg 200 g, dvs legen anbefalte meg 230 g. Men var veldig usikker på dette med størrelser. Etter hva jeg har hørt er dette en liten størrelse, men jeg har ingen ønsker om å bli en ny Pamela. Jeg spiller fotball og vil ikke ha noen svære greier som er i veien. Egentlig føler jeg meg kjempeegoistisk! Men det er så sjelden jeg koster noe på meg selv, så dette er julegaven min. Regner med å betale ned det meste før sommeren. Og da kan jeg ligge på stranden uten push up bikini!!! Tror du jeg gleder meg?! Bare noen få dager igjen... Hjelp!
Gjest Lisen Skrevet 2. november 2002 #207 Skrevet 2. november 2002 Hei Blackie Jeg synes ikke du skal føle deg egoistisk. Du får tenke på hvor glad og positiv du blir når dette er over, og det vil igjenn smitte over på omgivelsene dine. Så stå på! Jeg håper også å kunne gå på stranden til sommeren uten bikinioverdel med innsydde puter.( du føler deg ikke særlig smart når du står å klemmer vannet ut av disse etter en dukkert) Skal tenke på deg til tirsdag. Lykke til! Husk å fortell hvordan det gikk! Lisen
Gjest Lisen Skrevet 5. november 2002 #208 Skrevet 5. november 2002 Hei Blackie Ville bare høre om alt er bra med deg. Gikk operasjonen bra?! Klem Lisen
Smiley Skrevet 5. november 2002 #209 Skrevet 5. november 2002 Hei og hopp!!! Ja nå er det gjort :D Jeg har endelig fått meg pupper, og de ble flotte :o Ok, helt erlig: Jeg har hatt JÄVLIG vondt!!!! På operasjonsdagen vr det ikke så gale, jeg sov hele veien hjem, og hele kvelden og natten- LITT utkjört... Hadde ikke sovt ett minutt natt til torsdag Men så kom det- Fredagen og lördagen var et helvete- Jeg kom ikke opp av sofaen, og måtte ha hjelp på toalettet, til og med måtte noen törke meg når jeg var ferdig.... Men jeg har verdens herligste kjäreste, så det gikk kjempefint... Nå er det imidlertid helt ok. Jeg har brystspreng, men det tåler vi jo :D Og så er det noe som er VELDIG vondt, ett av stingene på venstre bryst strammer noe helt sinnsykt......... Men Zakaria på Colosseum sier at det går over om noen dager, så jeg må smöre meg med tolmodighet.... Jeg skal ta av bandasjen på torsdag, så det gleder jeg meg til..... Da kommer belönningen Uansett Blackie, lykke til!!!! Dette har du sikkert lengtet etter lenge!! Kos og klem...
Blackie Skrevet 6. november 2002 #210 Skrevet 6. november 2002 Hei der! Takk for alle lykkeønskninger! I går kveld ble det gjort. Det var vondt og enda vondere nå! Jeg fikk litt sjokk til å begynne med, de så ut som to store pyramider! Men den riktige formen kommer når hevelsen går ned. Gudskjelov får jeg litt hjelp av en søster, er alenemor med to barn og 4-åringen skjønner ikke hlt hvorfor jeg ikke kan bære henne.. Et problem har jeg... tror neimen ikke jeg har en BH som passer lenger! Men det er jo et positivt problem...hehe. Jeg er VELDIG spent på resultatet når de normaliserer seg. Det er så mange år siden jeg hadde bryster! Vil også si at dette forumet har vært til stor hjelp for meg. Lykke til Lisen. Tror ikke du vil angre.
Gjest Lisen Skrevet 9. november 2002 #211 Skrevet 9. november 2002 Hei Blackie Hvordan har du det nå som det er gått noen dager. Er du klar for jobb på mandag, eller føler du at du trenger flere dager? Prøvde med 3dl vann i en pose,(hadde ikke ris) og fikk meg en god latter Jeg tror nok det var litt mye for meg. Så ut fra denne testen skal jeg nok ikke gå over 250ml. Kansje det er for mye også. Men jeg får høre hva legen sier. Har 4åringen din avfunnet seg med at mamma ikke kan løfte? Det problemet slipper jeg på hjemmebane, da min yngste er 8år. Men jeg jobber i barnehag, så her kan det bli vanskelig å unngå problemet. Derfor sattser jeg på vinterferien, for da har jeg en uke fri. Desverre er det langt frem dit! :cry: Hvor lenge må du ha bandasjen? Noen sier en uke, andre 3-4 dager. Kan smertene sammenlignes med melkespreng, bortsett fra at selve såret er vondt? Kan du skjønne. Spørsmålene bare renner ut, og det blir sikkert fler. Greit å kunne spørre noen som har opplevd det, for dette kan være vanskelig for legen å vite vill jeg tippe. Lisen
Blackie Skrevet 9. november 2002 #212 Skrevet 9. november 2002 Hei Lisen! Nå begynner det å bli mye bedre. Litt stramt er det ennå, og må jo være litt forsiktig med såret. Men i dag kan jeg dusje hele kroppen og det gleder jeg meg veldig til! 4-åringen har avfunnet seg med det. Nå gjelder det bare å unngå uventede "angrep" fra den kanten.. Jeg får se på mandag om jeg tar noen dager fri. I følge legen min så har det lite betydning for eventuell hard innkapsling om du er i aktivitet. Jeg er litt sliten for tiden av full jobb, pendling 6 mil en vei, alene med to barn og masse bitterhet fra X'en. Så det er mulig jeg prøver å sykemelde meg pga det. Men dette har hjulpet veldig, det å endelig gjøre noe jeg har ønsket meg lenge! Jeg ble ikke bandasjert. Kun tapet og sports BH i 2-3 uker. jeg var på kontroll hos legen i går og han var kjempefornøyd. Vi var enige om at 230 ml er en perfekt størrelse for meg.... det rare er at strekkmerker omtrent ikke syns lenger. Det tar et par uker før de blir ordentlig myke og litt annen form. Men har fått masse tilbakemeldinger fra venninder at de faktisk ikke ser ut som silikonpupper!!! Det har vel med at jeg har valgt en størrelse som ikke er så stor og som passer kroppen min. Så jeg anbefaler dette på det sterkeste! Bare spør hvis det er noe mer du lurer på. Klem fra Blackie
Gjest Lisen Skrevet 9. november 2002 #213 Skrevet 9. november 2002 Hei Blackie Det var godt å høre at det går bra med deg. Jeg lever meg litt inn i dette, da jeg gruer meg litt. Jeg gleder meg jo mest da, men tanken på å bli skjært i er skremmende. Men det er jo selvvalgt. Det blir deilig med en dusj tenker jeg! Godt at 4åringen sammarbeider til en viss grad.Leit at x`n din gir deg trøbbel. Selv har jeg en mann som støtter meg 100% selv om han mener at jeg ikke trenger det, men han skjønner problemet mitt. Det er ikke hans ønsker som er avgjørende her. I likhet med deg gjør jeg dette for egendel. Men med fornyet selvtillitt får du bare stå på hva x`n anngår! Jeg syns du er tøff. Har selv vært alene med to små barn, da mannen min tjenestegjorde i Bosnia i 6mnd. Syns det var tøfft, men viste at det bare var for en periode, jeg var også hjemmeværende på det tidspunktet. Så jeg kan forestille meg hvordan du har det. Jeg har kjøpt sportsbh. Synes du jeg skal ta med denne på konsultasjonen for å brøve brotesene? (har bare "polsdrede" bher) Var du på Colosseum? Håper å høre fra deg snart! Klem Lisen
Gjest Lille meg2 Skrevet 9. november 2002 #214 Skrevet 9. november 2002 Hei Har nå lest gjennom alle innleggene ..og blir bare mer og mer usikker .... Har store komplekser pga små bryster som ikke står i forhold til resten av kroppen ...men er så redd for smertene og ubehaget etter operasjonen. Det er nok i grunnen det som hindrer meg fra å gjøre noe med saken. Synd det ikke finnes andre måter å forstørre dem på enn operasjon. Fikk råd om å trene brystmusklen - noen som vet om det hjelper? P-piller vil det ha innvirkning ? Synes dere er modige dere som gjør noe med saken. Skulle gjort noe selv også . men med jobb i barnehage så er det ikke lett å få til uten lang ferie . Og jeg kjenner meg selv så pass at jeg kommer sikkert ikke til å holde ut smertene . Og man må vel ha noen hos seg de første dagene til å hjelpe til med påkledning og annet? Driver og slanker meg nå og da opplever jeg at brystene blir ennå mindre ...er dette normalt tror dere ? Er jo ikke det som er meningen - vil jo ha resten til å stå i stil med brystene. :cry: Tips motas med takk. Lille meg
Blackie Skrevet 10. november 2002 #215 Skrevet 10. november 2002 Hei igjen! Jeg prøvde innlegg med den vanlige BH'en min på konsultasjonen. Det var en innleggsBH, Push up BH. Vi tok bare ut innleggene, putene. Nå skal det sies at BH'en var litt stor i utgangspunktet. Men på den måten fikk jeg se sånn omtrent hvordan det ville bli. Jeg syns smertene har vært overkommelige, jeg fikk resept på Paralgin forte. Det brukte jeg mest første dagen. Jeg hørte at man nesten ikke kunne bevege seg, kle på seg osv. Det har gått greit uten hjelp. Det som har vært litt problematisk er å ta av sports BH'en fordi den er så stram. Jeg tok operasjonen hos Christiania Park klinikk. Den er kanskje ikke så godt kjent, men er veldig fornøyd med alt der. De er litt billigere, antagelig fordi det er en liten klinikk. Dr. Haasted som var min lege har gjort dette i 10 år og er veldig ok å prate med. jeg blir litt skremt når jeg hører om leger som anbefaler 450 ml osv. 230 ml er ihvertfall mer enn stort nok for meg utfra kroppen min osv. Og til lille meg2. Det første som forsvinner ved slanking er alltid brystene!! Det er min erfaring. Og når man har lite fra før er jo ikke det alltid like morsomt! Som sagt smertene er overkommelig. Hvis du har hatt barn og brystspreng før så kan du sammenligne det med det. Jeg skal ta stingene om 1 1/2 uke. Men sportsBH'en må jeg leve med et par tre uker til. Jeg har trent i mange år så heldigvis har jeg flere å ta av. Ved kjøp av en slik BH er det lurt å passe på at den er romslig og at strikken nederst er litt bred eller går godt nedenfor. Den kommer nemlig der sårene er. Åh, som jeg gleder meg fremover. Dette har vært et kjempehopp for selvfølelsen min. Kjæresten min syns de blir kjempeflotte!
Tumle Skrevet 22. november 2002 #216 Skrevet 22. november 2002 Vel da er time bestilt, konsultasjon gjennomført, og pengene står klare. HJELP! Hva er det jeg skal til med? Vel, januar skjer det.... glad jeg har noen til å holde meg i hånden både på veg ut og inn ja... De var kjempe søte på klinikken (Colloseum), men jeg synest alt gikk så fort. Jeg har ennå ikke helt klart for meg hvor mye og hvor "store" de skal bli. Prøvde med 3dl ris i går (et trix jeg plukket opp her :blunke: ), det var kanskje litt stort?! Puttet det inn i en push-up bh, så det blir kanskje noe missvisende? Jeg er 165 høy, og jeg er normalt tynn... jeg vil ha litt size, men ikke Pam.A type. Ser at de fleste her har rundt 250ml, er det noen på min høyde som har 300ml? Er det noen som har ammet og funket det bra? Skjønner dere.. .akkurat nå er jeg helt stresset, men har brukt flere år på å bli helt sikker på at det er dette jeg vil, så jeg tror det blir bra . Bekymerer meg ikke over smerte eller sånn, det jeg er redd for er om jeg blir for stor, og om jeg kan amme nå den tid kommer. Blir kjempe glad for feed-back.... Ha en flott helg alle sammen, og god bedring til dere som sitter hjemme i bandasjen Klem fra Tumle
Gjest Lisen Skrevet 22. november 2002 #217 Skrevet 22. november 2002 Hei Du er kommet litt lenger en meg i prosessen, skal til konsultasjon til uka. Gleder meg Vis du leser de tidligere innleggene, får du svar på veldig mye der. Har tenkt å få lagt inngrepet til vinterferien, for da har jeg noen dager fri. Tenkte det var greit, med hensyn til eventuelle smerter. Jeg prøvde med 3dl vann i en pose, men det tror jeg blir for mye på meg, da jeg er ganske tynn. 167cm og 51kg. Nå er jeg litt redd jeg er så tynn at de velger å legge den under brystmuskelen. Dette er ganske smertefult har jeg hørt. Håper jeg slipper det. Lykke til. Lisen
Blackie Skrevet 26. november 2002 #218 Skrevet 26. november 2002 Jeg er ca 166 cm høy og la inn 230 ml. Idag er det 3 uker siden. Alt har gått bra, til og med å måke snø... Jeg synes huden har vært veldig sensitiv en stund, nesten vondt med BH. Men i følge legen blir en del små nerver ut i huden kuttet over, og når de vokser ut er det sånn vondt. I følge en venninde som gjorde dette for 10 år siden og har fått to barn etterpå er det ikke noe problem å amme. Jeg er kjempefornøyd med den størrelsen jeg har fått, gått fra A og AA til B. Noe større ville jeg ikke ha. Noen ganger ekkelt å bøye seg i dusjen, føler at jeg "tipper" over! Men blir bare mer og mer vant til dette. DEILIG!
Lisen Skrevet 27. november 2002 #219 Skrevet 27. november 2002 Hei Blackie Nå er det lengesiden du har vært innom! Har vært på konsultasjon, og hadde i utgangspunktet blitt enig med meg selv om at jeg skulle legge i omtrent det samme som deg. Men det viste seg at jeg har "Fugle" brystkasse slik at vi endte opp på 300. Det så veldig fint ut. Men høere enn det går jeg ikke. jeg også følte meg litt "framtung" så det tror jeg er en forandring vi kommer til å merke. Men vi blir vel vant til det også. Hadde med beg sportsbh`n og fylte den akkurat ut. 70b. Har bestilt time på nyåret. Gleder meg! Lisen
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #220 Skrevet 27. november 2002 Hei! Det er ikke dumt og ta silikon,vist du sliter med "flate bryst" eller har hatt brystkreft ect. Vi må se oss fornøyde at det går an og ta i bruk slike proteser i dag. Er det så ille med folk som har mistet en arm og som får protese....nei!! Akkurat sånn er det med silikon også, vi må være glade for at vi kan bruke mulighetene som vi har i dag. Men jeg mener ikke at det skal misbrukes sånn som visse amrikanske stjerne gjør.Dette er med på og ødlegge det som det virkelig skal brukes til...protese. -takk-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå