Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei "anonym"!

Smertene i etterkant av inngrepet var på langt nær så ille som jeg hadde forventet.

Du får smertestillende tabletter som du tar ved behov. Jeg tok ikke mer enn to tabletter

totalt etter at jeg kom hjem. Smertene var sterkest i forbindelse med bevegelse og da spesielt når jeg skulle reise meg opp fra liggende stilling. Når jeg satt stille kjente jeg knapt noe i det hele tatt.

Etter et par dager ble det også lettere å bevege seg.

Jeg tok en uke ferie i forbindelse med inngrepet. Det har vært venner innom som ikke aner at jeg har blitt operert og som ikke har merket noe som helst. Jeg har vært oppegående selv om jeg ikke har kunnet løfte tungt. Jeg har fortalt det til tre av mine venninner, alle bor et stykke unna meg og ingen av de har sett meg etterpå.

Ellers vet selvsagt mannen min at jeg har gjort dette. (han syns jeg har blitt såå fin!)

Jeg har ikke angret i det hele tatt, men da jeg var helt nyoperert og lå der og var kvalm og "uggen" så føltes det et lite øyeblikk litt absurd å ha påført seg dette

uten medisinsk grunn! Vel, den tanken gikk fort over! Jeg er veldig fornøyd og har ikke angret et sekund!!

Lykke til til høsten og spør gjerne hvis det er noe du lurer på!

Hilsen Mia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei Mia!

Tror mitt høyre bryst var mer hovent i ca 14 dager. Det er nå tre uker siden op. (i dag!), og det er først de senere dagene de har jevnet seg skikkelig ut, og de ser endelig mer naturlig ut i formen også. Hadde blitt vant til str når de var litt hovne, så jeg må passe på ikke å bli skuffet.... neida, tror fortsatt det var riktig ikke å velge større.

Er fortsatt litt sår på huden, men det var verre for noen dager siden. Litt "influensa-sår" eller hvordan jeg skal beskrive det. Har faktisk ikke tenkt på at det kan komme av bh'n - trodde det bare var vanlig i etterkant.

Nå går det greit å ligge på siden, men helst på venstre side. Våkner av og til av at jeg strekker meg i søvne, eller ruller litt for langt over på siden, og det er ikke særlig godt!

Til anonym: Jeg opplevde det veldig likt som Mia. Lite smerter, mest dårlig første dagen pga bedøvelsen. Men de fleste har jo forskjellig smerteterskel etc. Noen er tilbake på jobb etter to dager, andre to uker.

Jeg fortalte det til tre venninner, fordi de visste hvor store komplekser jeg hadde, + det ville bli vanskelig å holde det hemmelig. Ellers har det ikke vært noe problem å skjule det for andre. Brukte jo gele-bh, og de har jo aldri sett meg i bikini/undertøy. Måtte jeg ha hjelp til å løfte noe på jobben, sa jeg bare at jeg hadde vondt i skulderen el. armen.

Så vidt de visste, hadde jeg en ukes ferie. Det er ikke så vanskelig å skjule det som man kanskje tror - med mindre du har tenkt til å få str dobbel F icon_wink.gif

Lykke til - håper du blir like fornøyd som meg!

Lyeta icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Åh, nå ble jeg lettet Lyeta!

Jeg har gått hele helgen og bekymret meg for at venstre bryst fremdeles er mer hovent og hardt. Har sett for meg kapseldannelse og all verdens komplikasjoner!

Nå skal jeg prøve å slappe av og vente på at hevelsen skal gå ned i løpet av ikke så altfor mange dager! (-:

Mia.

Skrevet

Det samme skjedde meg og.

Høyre bryst var større og litt hardere enn det andre og jeg ble SÅ engstelig for at det hadde dannet seg hard kapsel..

Men nå er de myke og fine og jeg er kjempefornøyd!

Skrevet

Så fint at mannen din synes du er blitt fin, Mia! Det er godt med støtte når så mange andre har svært sterke meninger om temaet... Kan jeg spørre hvordan holdningen hans var før du opererte, etter at du hadde tatt avgjørelsen?

Var det så du hadde tre barn? Det har vel vært rart ikke å kunne løfte dem o.l, de spør vel mye - men det er jo godt dere er to om det!

Nå er det ikke mange dagen igjen før tapen skal av. Står jo at den faller av av seg selv, eller jeg kan fjerne den etter fire uker. Er spent på arret...men vet at det kan ta opptil ett år før det forsvinner.

Bella: Fint å høre hvilke erfaringer du også har gjort deg. Du opererte deg vel like før meg, hvis ikke jeg husker helt feil? Hvor mye la du inn? Mulig du har skrevet det før, men hadde ikke tid til å gå gjennom alle sidene.

Ha en fin dag begge to!

Lyeta icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Mannen min har heldigvis støttet meg hele veien Lyeta. Han syns jeg var fin som jeg var, men han har samtidig hatt forståelse for at jeg ønsket å gjøre dette for min egen del. Han er lege,(men innenfor et helt annet område)og han har vel vært mest bekymret for eventuelle medisinske komplikasjoner knyttet til et slikt inngrep. Etter å ha pløyet gjennom et uvisst antall publikasjoner på nettet tror jeg imidlertid at han har blitt ganske beroliget..! (-:

Vi har tre barn, men det er bare den yngste som er i "løftealderen". Det har allikevel gått ganske greitt. Han er i barnehage på dagtid og på ettermiddagene er mannen min stort sett hjemme og kan ta de tyngste løftene. Det er mest når han trenger trøst, slår seg vrang o.s.v. at han trenger å løftes.

Ellers kommer de små stadig tuslende og vil sitte på fanget til mamma. Jeg sitter der, aldeles i helspenn, livredd for å få en albue e.l. i puppen! (-:

I morgen skal jeg treffe en venninnne som skal få se meg for første gang etter opr. Er spent på å høre hva hun syns!

Rapport følger!

Mia.

Skrevet

Hei igjen!

Ja, jeg ble operert 19.april og la inn 215 ml.

Nå har endelig hevelsen gått ned og jeg kan endelig(!) tenke på og shoppe nytt undertøy:)

Før operasjonen brukte jeg 70b(men fylte den ikke helt ut) og nå har jeg gått opp til 75c.

Men det ser ikke for stort ut, de passer perfekt til resten av kroppen.

Jeg syntes de var litt for store da de var så hovne og er glad de "gikk ned" endel.

Jeg har ikke fortalt det til andre enn samboeren og søsteren min+ noen venninner.

Foreldrene mine ville gått i taket hvis jeg fortalte det!

Men de har heldigvis ikke merket noe!

Brukte bh`er med gel o.l en stund før operasjonen.

Hvor lenge må dere ha tapen på?

Jeg må ha den i 8 uker, men synes dette varierer fra sted til sted.

Gjest Anonymous
Skrevet

Godt å høre at du også er fornøyd Bella!

Hvor ble du operert?

Jeg (og Lyeta!) skal ha tapen på i 4 uker.

Hilsen Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei...

Lyeta og Mia er dere innom av og til ennå??

Har sittet og "lest" igjennom deres ferd mot nye bryst..kjempebra dere skriver såå mye!!

Jeg lurte egentlig på hvor gamle dere er? jeg er 25 år..har et barn på 4 år og har lyst til og hive gel bhèn min..går "aldri" i speilet etter bh er tatt av,stresser med klær/bikini.. og så var det det..hvor lenge hadde dere fri fra jobb? jeg jobber i barnehage og tenker at det muligens blir et problem??(må gjerne ha lenge fri?) håper på svar..

Skrevet

Heisann!

Så fint hvis våre erfaringer kan være til hjelp!

Jeg blir 27 i sommer og har ingen barn, men føler ikke at det var dumt å gjøre det selv om jeg kanskje får barn senere. All forskning tyder på at det ikke blir noe problem.

Jeg tok en ukes ferie fra jobben, men jeg har en mer stillesittende jobb enn deg. Barnehagejobb krever jo mer løfting o.l, og det bør du ikke gjøre de første fire ukene. Stor fysisk aktivitet og tunge løft bør vente i 6 seks uker, hvis ikke jeg husker feil.

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, det gikk utover selvfølelsen og potensielle forhold. (Selv om jeg ikke gjorde det for andres del - men det er ikke lett å involvere seg med andre når man ikke er glad i seg selv...)

Lykke til med valget ditt - og er det noe mer du vil spørre om, skal jeg prøve å svare så godt jeg kan!

Hilsen Lyeta icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Anonyme Johanna!

En venninne av meg hadde bestemt seg for å ta silikon på Nobel, men ombestemte seg etter konsultasjonstimen....synes kirurgen var veldig ekkel.Han hadde "befølt" puppene hennes lenge,og det er vel ikke riktig.....?

+ at det var flere andre ting hun reagerte på. Har hørt et par andre historier hvor folk har vært misfornøyde, men det er sikkert mange som har vært fornøyd der også.

Hun fikk time på Colosseum og var kjempe fornøyd. Han mannen hun var hos rørte ikke engang puppene hennes + han virket veldig god og beroligene....sympatisk fyr!!!!

En annen venninne opererte silikon der for 1 mnd. siden....Kjempe fornøyd+++ jeg tror det var billigere der.

Klemmer fra X

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar Lyeta... Uff.. hehe jeg kan ikke ha fri fra jobb i 4-6 uker?!! men håper på 10-14 dager den gang det skjer..sliter med den økonomiske delen av oprasjonen icon_smile.gif Satser på og få gjort det før neste vår.. hehe så jeg har en "lykkelig" sommer i møte. Føler også det "hemmer" meg i og gå inn i et forhold..og som du sa : det har med selvfølelsen og gjør! Har nevnt te eks at jeg vil gjør det,og han ble sint! forstår ikke at vi vil dette for oss selv..ikke for dem!! Oki jeg bare fjaser her nå.. får levere inn en lotto i morgen..hehe..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har tenkt på å få lagt inn silikon i brystene. Men så er jeg så redd for at følsomheten i brystvortene skal bli mindre. Hender det at det skjer?

Skrevet

Ja, en vanlig "bivirkning" er enten økt eller nedsatt følelse i brystvorten.

Huden over arret kan også få nedsatt følelse.

Følelsen kommer i de fleste tilfeller tilbake i løpet av et års tid.

Jeg fikk selv økt følsomhet i den ene brystvorten, men det ga seg etter noen dager.

Fremdeles(5 uker etter operasjonen)har jeg litt nedsatt følelse i huden over arret.

Gjest Anonymous
Skrevet

For det første: jeg var inne på denne her linken om silikonpupper, og i skremmende mange tilfeller var det avbildet kvinner med a cup som la inn 300-400 cl! Det så jo ikke lite dumt ut da...Jeg har full forståelse for at kvinner med aa eller a cup som føler selv de ikke har bryster legger inn silikon slik at de får en feks b cup ( som er normalt dersom en ikke er overvektig ).

Men hvorfor skal de alltid overdrive så vanvittig?!

Når en kvinne med b cup sier hun har små bryster, blir jeg provosert ( nei, det er ikke fordi jeg bruker det selv ), og ikke kom å si at kvinner med b cup gjør det kun for seg selv. De gjør det fordi samfunnet/media har fått de til å tro at det er noe galt med de, og dette har ført til et lavt selvbilde hos de.

Dette er synd som pokker, og jeg skulle ønske at vi kunne prøve å heller fokusere på det som er bra med kroppen våres, som feks at vi ble født friske, ikke mangler armer og bein - med andre ord slike ting vi desverre altfor ofte tar for gitt. Dersom vi setter hele puppeproblemet i lys av å være i live, virker det hele temmelig grunnt!

Unnskyld hvis jeg støter noen her, men jeg synes det er så utrolig trist med all denne negative fokuseringen på kvinnekroppen..

Gjest Anonymous
Skrevet

For det første: jeg var inne på denne her linken om silikonpupper, og i skremmende mange tilfeller var det avbildet kvinner med a cup som la inn 300-400 cl! Det så jo ikke lite dumt ut da...Jeg har full forståelse for at kvinner med aa eller a cup som føler selv de ikke har bryster legger inn silikon slik at de får en feks b cup ( som er normalt dersom en ikke er overvektig ).

Men hvorfor skal de alltid overdrive så vanvittig?!

Når en kvinne med b cup sier hun har små bryster, blir jeg provosert ( nei, det er ikke fordi jeg bruker det selv ), og ikke kom å si at kvinner med b cup gjør det kun for seg selv. De gjør det fordi samfunnet/media har fått de til å tro at det er noe galt med de, og dette har ført til et lavt selvbilde hos de.

Dette er synd som pokker, og jeg skulle ønske at vi kunne prøve å heller fokusere på det som er bra med kroppen våres, som feks at vi ble født friske, ikke mangler armer og bein - med andre ord slike ting vi desverre altfor ofte tar for gitt. Dersom vi setter hele puppeproblemet i lys av å være i live, virker det hele temmelig grunnt!

Unnskyld hvis jeg støter noen her, men jeg synes det er så utrolig trist med all denne negative fokuseringen på kvinnekroppen..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på en ting i forhold til å legge inn silikon. Hvordan påvirker dette sexlivet?

Får dere mer lyst når dere har større, fordi dere er mere fornøyd?

Ødelegger nedsatt eller for mye følsomhet i brystvorten lysten eller sexlivet?

Jeg tror jeg har veldig store komplekser for puppene mine, som fører til at jeg ikke klarer å nyte sex ordentlig.

Kan det hjelpe på sexlivet da å få seg silikon, eller blir det på en måte for enkelt?

Skrevet

bare for å si det med engang; jeg har ikke lest alle innleggene, men dette er nå det jeg mener;

Er selv en av de med små pupper og er dødslykkelig om jeg finner en bh som kan dytte det jeg har slik at jeg får en antydning til kløft. Jeg må også innrømme at jeg føler meg mer kvinne med det. Jeg har også vurdert innlegg men tørr ikke. Samtidig har en nær venninne fjernet absolutt alt pga kreft. Det satte ting i perspektiv for meg og jeg er nå glad for det jeg har. Jeg har litt galgen humor på det og har heller ikke hittil hatt noen problem med å få oppmerksomhet. Men, for all del respekt for de som vil gjøre det. Jeg synes bare at det er litt synd at vi kvinner definerer vår kvinnelighet utfra puppene vår, men ser hvorfor det er slik.12

Gjest Anonymous
Skrevet

HEJ.... har under en tid följd diskusionen här,å det blir mycket bra sagt....

Nå har jag äntligen bestillt time!! 13 juni skall jag göra det på Volvat hos Barbara Dahl,å jag gleder mig så.

âr selvfølgeli lite nervøs men det ska man nog vara icon_smile.gif

Ville bara dela med mig av min glede...

take care allesammen..

//

Johanna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...