Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

SexySadie,

hva i all verden er det som går av deg nå? Du går så langt over streken her at det ligner ingenting! Jeg har kun ETT spørsmål til deg nå SS: Hvor store eller små pupper har du, altså hvilken BH-størrelse bruker du?

Du sa her en gang at du "har pupp nok". Jeg velger å tro det, og derfor har jeg lyst til å si: Hvordan våger du å fordømme andre på den måten du her gjør? Til tross for at jeg er enig i en del av dine prinsipper, som at selvtilliten ikke bør sitte i kroppen men i hodet, så synes jeg at dine innlegg vitner om at du føler deg bedre enn.

Bedre enn flatbrystede kvinner fordi du har pupper og er en "ekte" kvinne som også er "Sexy". Og når det gjelder din venninne som har fjernet eggstokker og livmor: Spørsmålet er godt, men det er en stor forskjell: Det er ingen som kan SE det på henne, ikke sant.

Vel, siden jeg spør deg om din str. SS, så kan jeg vel oppgi min: Har små pupper, har aldri brukt noe annet enn en A-cup. Og hadde de enda passet til resten av kroppen... men det gjør de ikke. Er 1.80 høy og har svært så kvinnelige former ellers; hofter, lår og mage i litt for store dimensjoner. Puppene passer til overkroppen min, men ikke til helhetsinntrykket. Klær er så absolutt et problem, dvs. kjoler eier jeg ikke... De kjolene som er lange nok og brede nok over hoftene, de er telt på overkroppen.

Og hele mitt liv har jeg vært en blanding av misunnelig og beundrende overfor kvinner med pupper som er myke, vuggende, pupper som kan lage kløft, pupper som synes når man ligger på ryggen, pupper som løfter sommerkjoler ut fra overkroppen. Oh vakre pupper!

Samtidig har jeg vært fornøyd med mine egne, små faste. Har fått nok bevis på at det finnes mange gutter der ute som digger små og faste pupper, en liten håndfull. Klarte aldri "blyanttesten", og det var visstnok et kvalitetstegn. icon_smile.gif Jeg har ingen komplekser eller traumer for de puppene jeg har.

Og så til poenget: Selv om jeg gjerne, veldig gjerne skulle hatt større pupper, så føler jeg at jeg har kommet innenfor en grense som jeg akkurat er godt fornøyd med. Jeg fyller en A-cup. Men hva med de som har truamer eller komplekser. DET er noe annet enn å bare "ønske seg" litt større bryst!

Og rent prinsipielt, så skulle jeg ønske at verden var annerledes, at vi ikke skar kniver i kroppene våre og la inn kunstige stoffer for å føle oss bedre. Det er trist at utseende-kravene er så strenge at vi blir ulykkelige, trist at vi ikke klarer å tenke mer på andre ting.

Men sånn er engang verden. Og det ER forskjell mellom de kvinner som faktisk ikke fyller en A-cup og de som kanskje har en B, men som vil ha større. Det er grenser for hvor mye "natur" vi skal måtte godta før vi blir kalt umoralske for ikke å være naturlige.

Og du vet det SexySadie: Den sterkeste myten om kvinnen, er at hun er NATUR. Kravene til kvinnen er at hun skal være naturlig, og kun perfekt naturlig. Perfekt fra naturens side - se DER har du en EKTE kvinne. Dermed vil jeg si, SS, at det synet du forfekter, igrunn er nokså undertrykkende. Selv om du ikke mener det slik selv.

Lyeta og Mia,

takk for at dere har delt disse avveiningene med oss. Jeg må tilstå at delen i meg som sier "nei" til det å påføre seg smerte for å se bedre ut, er stor, så må jeg si at jeg har forståelse for den endring dere vil foreta dere. Ønsker dere veldig lykke til, håper at dere blir fornøyde!

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, "sexy" sadie,

egentlig burde jeg avstå fra å kommentere ettersom du kun er ute etter å provosere.

Har jeg bidratt til at du ikke vil formere deg, så er det noe jeg kan leve med.

Hva jeg har gjort deg er ikke godt å si, men hvis alle dine 800 innlegg er av samme karakter, tror jeg ikke det er jeg som er den med dårligst selvbilde...

Til Mia:

I dag skal bandasjen av, så jeg kommer med tilbakemelding senere. Hvis jeg klarer å stokke ordene riktig, da - som den autisten jeg er... icon_wink.gif

Hilsen Lytea ...eh Leyat... ooops: Lyeta (tihi, jeg har visst bare silikon i hodet mitt, jeg...)

PS.

Takk til Klara for et innlegg som faktisk var verdt å lese.

Gjest Anonymous
Skrevet

Lyeta, jeg tror ikke den godeste Sexysadie har det ringeste begrep om hva dysleksi og autisme dreier seg om! (-:

Innlegget hennes (og ikke minst den delen som ble slettet) er noe av det mest sinnsvake jeg har lest på lenge og jeg kommer heretter bare til å ignorere hennes evt. innlegg i denne debatten.

Nok om det!

Jeg er spent på å høre hva du syns etter at bandasjen er fjernet.

Sa de noe om hvor lenge de kom til å være hovne? Virker størrelsen O.K.?

Er så veldig i tvil om jeg skal gå for 200 eller 225 ml.

Forskjellen kan ikke være så stor, men en avgjørelse må jeg jo ta! (-:

Hør fra deg når bandasjen er fjernet!(-:

Hilsen Mia.

Gjest sexysadie
Skrevet

D innlegget var ikke ment som noe personangrep d var snarere en oppsummering over hele silikondebatten.

Skrevet

Hei alle sammen....

Vi med små bryster ser ikke ned på andre med små bryster, vi ønsker bare at vi kunne leve med det slik som andre kan. Vi snakker her kun om vår EGEN selvfølelse, ikke andres. Jeg har hatt noe kjærester etter at jeg var ferdig å amme for 7 år siden. Og det er ikke noe forskjell på kvaliteten til disse mennene. Jeg hadde like bra draget når jeg hadde c- cup, som nå som jeg ikke engang kan bruke a- cup.

Dere alle her inne vet jo at dette er fakta...Så hvorfor komme med så mange teite kommentarer????

Jeg synes det er flott at de som føler at de trenger innlegg, tar skrittet å gjør det for seg selv.

Bar for å ha det sagt: Jeg skal også gjøre det...En vakker dag...

Stå på Jenter!!!!

Klem og atter klem til alle seriøse medsøstre...

kys_2.gifSmileyvinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Smiley den 2002-05-02 14:18 ]

Skrevet

Hei Mia!

Da er bandasjen fjernet og jeg er kjempefornøyd! Det ser veldig bra ut foreløpig. Litt større enn de kommer til å bli etter hvert, men nettopp derfor er jeg glad jeg tok 225. Jeg tror det kommer til å bli riktig så bra!

Kjøpte sports-bh som jeg nå går med, og det ser flott ut med t-shirt over. Venninnen min var overrasket over hvor naturlig det så ut!

Nå har vi kikket i butikker og lagt planer for den store kjøpefesten om tre uker! icon_smile.gif

Det tar nemlig inntil 4 uker før hevelsen er borte og det er noen vits i å kjøpe undertøy.

Har for øvrig ikke tatt noe smertestillende siden første dagen (med unntak av stikkpille morgen + kveld i 2-3 dager slik de anbefaler), så jeg har nok sluppet billig unna. Stikker litt på siden innimellom, spesielt når jeg har ligget/sittet stille lenge og skal reise meg. Men det er ikke noe å ynke seg over en gang.

Du får forresten prøve med protese i bh`n rett før du opereres dersom du ønsker det, og Skolleborg har god peiling når han vurderer str mot kroppen din.

Det var alt i denne omgang, men vi "snakkes" mer før du skal i ilden!

Lyeta icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Mia: Ser du er i tvil om hvilken størrelse på implantatet du skal legge inn. Basert på egne erfaringer ville jeg iallefall lagt inn 225 ml. Jeg er 165 og 54 kg.,og var liten A-cup. Jeg la inn 240 ml gel-fylte implantater. Det skal sies at jeg ikke visste hvor mange ml som skulle opereres inn - kirurgen ba meg "velge" fra noen før-/etter bilder slik at han kunne danne seg et bilde ut fra mine ønsker. Jeg ønsket overhodet ikke å bli barmfager på noen måte; bare å få litt kvinnelige former. Pr. i dag (1/2 år etter) er jeg fornøyd, størrelsen passer perfekt til resten av kroppen.

Det er vanskelig å sammenligne ml fra kvinne-til-kvinne, fordi resultatet har med utgangspunktet og brystområdet å gjøre. Implantat på 225 ml på en kvinne trenger ikke nødvendigvis gi likt resultat på en annen kvinne. Men, en seriøs kirurg med erfaring ser dette.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fortsetter mine rapporter, jeg.

Ikke så mye å melde, men tenkte jeg kunne nevne at jeg nå har stiftet bekjentskap med det som sammenlignes med melkespreng! Ikke direkte vondt, men ubehagelig må det sies å være. Nå kjenner vel du til dette, Mia, siden du har født.

De er ganske hovne nå, og jeg er glad de skal bli litt mindre! Merker at utålmodigheten kommer snikende, men det blir bedre når jeg begynner å jobbe igjen og dagene fylles med normale gjøremål (minus tunge løft og slikt, da).

Det nærmer seg nå, Mia!

Ha en riktig god helg og slapp godt av!

Lyeta icon_smile.gif

Skrevet

Bare en liten kommentar....

Helt greit med silikon, det får bli opp til hver enkelt. Hva som er pent eller ikke, for mye eller ikke, er en annen sak...

Men det jeg synes er så utrolig tåpelig med damer/jenter som legger inn silikon, er at enkelte ser ut til å miste en del selvrespekt og normal tankegang paralellt med økingen på puppevolumet...

Et eksempel er ei jente (godt voksen), øker puppevolumet, går ut på byen, stripper på bord, flasher pupper, blir filmet, dette blir lagt ut på nettet, hvorpå samme jente etterpå klager over at disse havnet der...

Finn logikken.... icon_rolleyes.gif

hjerter_rundt.gif

@lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-05-03 18:29 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen Lyeta!

Ja nå kjenner jeg på kroppen at det begynner å nærme seg! Dagene går sent akkurat nå og jeg vil aller helst ha det overstått så fort som mulig!

Jeg vil i likhet med deg gjerne være våken i forbindelse med inngrepet.

Henger de opp noe (et tøystykke e.l.?)slik at du ikke er istand til å se selve inngrepet eller lå du så og si og fulgte med?

Skal man til etterkontroll kort tid etter inngrepet?

Du skriver at du har stiftet kontakt med "melkespreng". Ja, det er ubehagelig om ikke akkurat smertefullt. Er du mer hoven nå enn du var de første dagene?

Skjønner forøvrig godt at du er utålmodig!

Jeg suuger til meg alt som finnes av badetøy og undertøy reklamer og kan ikke vente med å få svidd av noen kroner! Det som tidligere stort sett har vært en kilde til fortvilelse og frustrasjon skal nå bli GØY! (-:

Glede/grue/glede/grue hilsen fra Mia.

Skrevet

Hei Mia!

Mine føltes mer hovne etter at jeg tok av bandasjen, kanskje fordi de fikk "utfolde seg fritt" icon_wink.gif. Det startet på kvelden samme dag, og fredag var ganske ille. I går var det så å si ingen spreng, litt hoven mot kvelden. Det høyre er litt mer hovent, men har hørt det er tilfelle med andre også og ikke unormalt. Nerven på høyre ytterside er også de som er mest ømme og hindrer visse bevegelser.

I dag sitter jeg ute med singlet over sports-bh'n - og endelig fyller jeg den ut; Det ER noe der, ikke bare en gelè-bh! Men "ekte" saker!

For meg er de i hvert fall mer ekte nå enn all polstringen jeg har brukt...

Når det gjelder operasjonen: De setter opp et slags stativ og henger et teppe over slik at du ser bare opp i taket hvis du åpner øynene. Men selv om jeg var våken og skravlet i vei, var jeg såpass avslappet av medisinene at det var deilig å ligge med øynene lukket.

Jeg valgte å dra til klinikken for å fjerne bandasjen, slik at jeg kunne spørre om et par ting og forsikre meg om at alt så normalt ut. Det ordner Jeanette som tok imot oss.

Ellers er det ikke kontrolltime før om tre mnd, og ta tar de etter-bilder også. Vi ringer selv og bestiller time når det nærmer seg. Men de sier hele tiden at det bare er å ringe når som helst hvis vi lurer på noe.

Imorgen er det tilbake på jobb - sprøtt å tenke på at det er gått en uke allerede!!

Jeg er bare sååå glad for at jeg endelig gjennomførte det. Skulle egentlig gjort det i fjor høst, men pyset ut - og angret som en hund hele vinteren gjennom...

Men nå begynner jeg å venne meg til mine nye former. Prøvde noen av mine gamle klær i går, men gjør litt vondt å trekke dem over hodet, så må vente litt til. Men det lille inntrykket jeg fikk var en skikkelig boost!

Oi! Dette ble litt langt, jeg får komme meg ut i solen igjen. Ha en fortsatt god søndag!

Er like spent på dine vegne, jeg, så jeg teller dager jeg også icon_smile.gif

Strålende hilsen fra Lyeta

Skrevet

Heisann Mia!

Ja, nå nærmer det seg... Vil bare ønske deg lykke til i morgen og si at jeg tenker på deg!

Dette kommer til å gå kjempebra, håper du får sove litt i natt icon_smile.gif

Håper du orker å gi en tilbakemelding om ikke altfor lenge.

Skal du tidlig på dagen?

Oppmuntringshilsen fra Lyeta

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk skal du ha Lyeta!

Nå ser jeg bare veldig fram til å få det overstått og gruer meg ikke så altfor mye.

Jeg skal gi lyd fra meg såsnart jeg er i stand til å kreke meg bort til PCèn!

Kryss fingrene!

Hilsen Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Lyeta og Mia!!!

Jeg er en jente på snart 19 som lenge har vurdert og gjøre noe med de små brystene mine som stadig blir et større problem for meg. Har tideligere følt meg veldig alene med følsene og tankene mine, men etter at jeg leste innleggene deres, har det gått opp for meg at det faktisk ikke bare er jeg i dette lille landet som ønsker å få innlagt proteser. Jeg synes det er kjempe flott at dere vil dele deres opplevelser, tanker og følelser før og etter operasjonen med oss andre som kanskje ikke helt tør å ta det store skrittet (enda...)...=) Men det er en ting jeg lurer på, hvor gamle er dere egentlig? Føler meg selv litt ensom og ung fordi jeg hittil bare har lest om eldre jenter/damer som gjennomfører en slik opperasjon. Hvordan føles det nå etter et en uke Lyeta? Er du fornøyd med resultatet? Jeg er veldig glad på dine vegne, you luckypig=o)

Mange klemmer fra lille meg

PS: Lykke til i morgen Mia

Skrevet

Hei "lille meg"!

Jeg er snart 27, og har tenkt på dette i tre år. Men i begynnelsen lå det bare i bakhodet og virket egentlig ikke særlig reelt. Etter hvert ble følelsen bare sterkere og sterkere, og i fjor sommer bestemte jeg meg. Dessverre kom jeg over en reportasje i et utenlandsk blad som skremte meg vekk fra det... Dette var uheldige operasjoner gjort av useriøse klinikker, og det finnes det tross alt mer av utenlands enn her i lille Norge.

I løpet av høsten/vinteren og våren gjorde jeg masse research på nettet og i blader, og følte at jeg visste hva jeg gikk til.

Nå er det gått 1 1/2 uke, det meste av hevelsen er gått ned (tror jeg!), det er ikke noe spreng i hvertfall. Litt sårt, men stort sett merker jeg ikke noe særlig ubehag. Det verste er å ikke kunne ligge på siden om natten!

Er fortsatt veldig forsiktig, og er litt redd for at folk skal dulte borti meg på gaten.

Jeg er kjempefornøyd, og føler meg utrolig vel! Har blomstret litt mer opp fordi jeg endelig føler meg mer kvinnelig og klærne sitter slik de bør sitte. icon_smile.gif

Er også veldig komfortabel med str jeg valgte, angrer ikke på at jeg ikke tok større. Det ville blitt helt feil!

Noen klinikker opererer ikke under 20 år, men dette varierer jo. Det viktigste er at kroppen er ferdig utviklet og at dette er en veloverveid beslutning. Jeg er glad jeg er såpass gammel som jeg er, for det er lite trolig at puppene mine spretter naturlig frem, og jeg har latt tanken på inngrep modnes. Kanskje lurt av deg å vente et par år? Uansett, en seriøs klinikk vil gi deg fornuftig råd om dette.

Ønsker deg lykke til med ditt valg, og er det noe du lurer på er det bare å spørre! Jeg skal svare så godt jeg kan ut fra mine erfaringer.

Beste hilsen fra Lyeta icon_smile.gif

Skrevet

Vil ikke fordømme noen her, men som 19åring kan mye enda forandre seg!

Jeg har selv små bryster, men de har utviklet seg og vokst etter at jeg ble 19år. Tidligere ønsket jeg også å gjøre noe med det, idag "trenger" jeg det ikke.

Jeg trives med kroppen min, og har infunnet meg med at jeg ikke kan bruke alle type klær. uansett hvor stilige de er.

Det vil forsåvidt ikke si at jeg aldri kommer til å gjøre noe med det, men jeg er glad jeg har ventet så lenge, og at jeg føler meg komfertabel nok til å vente enda lenger før jeg evt. gjør noe.

Det jeg vel egentlig vil frem til, er at siden du "bare" er 19 så håper jeg du for din egen del venter med avgjørelsen. Det er så mye som kan forandre seg både kroppslig og "psykisk". Du er i en alder hvor det er veldig viktig å være "riktig" eller "in". Etterhvert slår vi oss mer til ro med å være "seg selv", og når den dagen kommer kan det hende du ikke ønsker implantater.

Håper du skjønner hva jeg mener, for det er ikke for å rakke ned på deg, eller være formanende. Jeg har bare vært der selv, og føler at det var vesentlig (for meg ihvertfall) å ikke følge mine ønsker så tidlig.

Men uansett, lykke til med selvbilde, kropp og annet. til dere alle.12

Gjest *Perser*
Skrevet

hvordan går det med deg mia?

håper at du er kjempe fornøyd og er glad i de 'nye' puppene icon_wink.gif

klem fra

12

Gjest Anonymous
Skrevet

HEJ allihopa =) jag är en svensk jente på 25 år. har nu suttit å läst en del inlägg här,føles så dejligt att höra att alla blir så førnøjd med sina inlegg. Jag var på konsultasion i går på Nobel( skall gjøre det om ca en måned), syns kanske legen var litt ubestemt!!! Så jag har bestillt en time på Volvat(Barbara Dahl) før att se. Er det noen som har noen bra lege att anbefalle om??? Ser att Dr:Skollerud blir benemt flere ganger,men finns det andra?

GLAD FÔR ALLA SVAR.......

Ha en fin dag i solen.

// Johanna

Skrevet

Vel overstått??

Tenker på deg Mia!! Nå er jeg spent, altså!

icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...