Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

La nå folk ha puppene sine i fred!

-Mira

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hørte en gang at definisjonen på en perfekt pupp, var at den skulle passe i et champagneglass.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til Sexysadie og andre som er negative til silikon.

Hvor går grensen for hva som er akseptabelt i deres øyne?

Hvis man ikke har pupper igjen i det hele tatt etter feks. amming, er det da ikke forståelig at man ønsker å gjøre noe med dette? Noen er fra naturens side utstyrt med så lite at de knapt fyller en BH i minste størrelse. Har dere null forståelse for at dette kan oppleves som et problem?

Hva med de som er operert for brystkreft? En bekjent av meg har fått fjernet begge sine bryst pga. brystkreft for flere år siden. Hun har nå fått rekonstruert sine manglende bryst fordi dette anses som en viktig del av kvinnens kropp, nært knyttet til hennes selvbilde som KVINNE. De færreste vil vel ha innvendinger mot at slike oprasjoner blir foretatt selv om grunnen til at mange legger inn silikon er den samme. (uten sammenligning forøvrig!!)

Mange av dere er så utrolig generaliserende i uttalelsene deres. Det nytter vel knapt å diskutere med dere.. (-:

God helg!

Mia.

Skrevet

Siterer Mia om at pupper "anses som en viktig del av kvinnens kropp, nært knyttet til hennes selvbilde som KVINNE" - dette blir alltid påpekt i tilfeller med bryskreftopererte.

Men dersom man ikke har det "rette utstyret" fra naturens side, gjelder ikke dette da??

Jeg bare spør....

Er ikke bryster en viktig del av vår kropp og vårt selvbilde, bare fordi vi ikke har hatt noe der tidligere heller??

Ha en strålende helg, nyt vårværet!

Og Mia, snart kan vi kose oss enda mer i det fine været - uten tanke for å måtte bruke tykk polstring under toppene eller la vær å kjøpe plagg som avslører det lille som er...

Lyeta icon_smile.gif

Skrevet

Man kan da ikke sammenligne på operere pga. brystkreft og legge inn silikon!

Den personen som må legge inn et ny pupp, hadde jo to pupper før hun ble syk!

Det blir jo akkurat om man mister en arm eller et bein, da før man jo en protese.

Det hadde vært helt greit om det kun var jenter som hadde pupper som ikke var større en druer som opererte seg, men det er det ikke. Det er jenter som er tynne fra naturens side og har da små bryster som er helt normalt hvis du er tynn.

Jeg syns det bare er så jævelig trist at man ikke kan være fonøyd med sånn man er skapt, når man er skapt helt normalt.

Dere som gjør det er med på å forvrenge kvinnesynet til de grader, og får det til å bli normalt at alle kvinner bruker C cup.

At man ikke kan bruke visse klær er det noen som sier her er veldig synd. Men hvem kan vel bruke alle klær som er.

Jeg som er overvektig ser akkurat ikke så sprek ut i miniskjørt og trange topper.

(Ja, jeg vet at jeg kan slanke meg)

Og en som har tynne skranglete knær ser heller ikke så fin ut i miniskjørt. Det er faktisk svært få som ser dritbra ut i miniskjørt når jeg tenker meg om.

Ønsker dere alle en god helg! Det er meldt bra vær i helge, og håper alle tar seg en tur ut å viser seg litt frem i sommerklærene sine, og er stolt av den kroppen man har.

Skrevet

On 2002-04-19 15:30, prinsessa wrote:

Man kan da ikke sammenligne på operere pga. brystkreft og legge inn silikon!

Den personen som må legge inn et ny pupp, hadde jo to pupper før hun ble syk!

Det blir jo akkurat om man mister en arm eller et bein, da før man jo en protese.

Dersom en pupp er en kroppsdel på lik linje med en arm eller ett bein, så lenge man har to stykker, hvorfor er det ikke å regne som en kroppsdel på lik linje med armer og bein dersom man er født uten?

du sier det er greit fordi personen hadde to i utgangspunktet, så det er verre å ha hatt en aldri å ha hatt??

skjønner ikke den logikken jeg! ¨

Og ja, alle kan ikke bruke alt, men ja! Du KAN slanke deg! en med skranglete knær KAN legge på seg eller trene seg opp. En uten pupper KAN aldri gjøre NOE med det annet en silikon!

Er en pupp en kvinnelig kroppsdel? eller er det ikke?12

Skrevet

Hei Aline

Nei alle klarer ikke å legge på seg enn hvor mye de spiser og trener.

Du så vist ikke det jeg skrev du, jeg srev at hadde det vært slik at det kun var jenter som overhode ikke hadde pupper som la inn silikon syns jeg var greit. Jeg snakker om "myggestikk"

Men det er faktisk ikke det, de fleste som gjør det har pupper de.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil også bare tilføye det at, selv om man er tynn, og det ikke er naturlig å ha kjempepupper da, så er det ikke det det er snakk om.

Jeg har små pupper. Og de blir enda mindre jo tynnere jeg er, ja.

MEN, når jeg veide 10 kg mer, og var temmelig lubben, tror du puppene mine var frodige og digre da??????

Nei!

De var også da temmelig små i forhold til resten av kroppen min.

Greit at de var en liten b-cup, men det hjalp ikke stort. Og da mener jeg at de gikk opp til liten b-cup.

Nå er jeg ganske normal/slank, og puppene er små, unormalt små!

Så det blir ikke riktig å si at alle tynne jenter må ha pupper str ingenting, fordi det er naturlig.

Det er det samme som å si at alle store damer MÅ ha kjempepupper, og ikke alle store damer har det.

En annen ting, er nettopp disse kvinnene som rooper ut at alle gutter elsker former, og frodige kropper osv... Absolutt INGEN av de som sier dette har små pupper!

Dvs, selv om jeg er enig i at former er fint, osv... så ser jeg absolutt ikke normal ut selv om jeg har former og er lubben.

Hadde jeg hatt større pupper, så kunne jeg fint ha godtatt å være noen kg for mye.

Skrevet

til prinsessa: Jeg ser jo at du skriver det du sier, men hvor liten må man være da?

Så lenge puppene er unormalt små, altså i forhold til resten av kroppen, så skjønner jeg de som velger silicon.

Jeg vet også at ikke alle får til å legge på seg på knærne eller slanke seg icon_wink.gif , men det er i det minste fysisk mulig! Det er ikke fysisk mulig å få pupper som stemmer med kroppen når man er født med ingenting.

Jeg synes bare det at en pupp er en viktig del av kvinnekroppen, og det er den uansett om man har mistet den i forhold til sykdom, eller om man er født uten.

Jeg forstår også folk som minsker puppene fordi de er store i forhold til helse og resten av kroppen.

Om noen får det bedre med seg selv ved å få pupper de synes samstemmer med dem selv og kroppen deres, så ser jeg ikke problemet. Hadde det vært slik at hovedtyngden av de som tok silicon i norge er alla Pamela Anderson-typer (altså som har fra før, og legger inn så de blir ekstreme) så hadde jeg skjønt reaksjonene, men jeg tror ikke det er slik det er i norge! De jeg har snakket med, de jeg kjenner og de jeg har lest om her inne som har gjort det, har ikke skaffet seg C-cup, de har ikke hatt pupper fra før, ikke nok til å fylle en a-cup ihvertfall.

Så hva er da lov?12

Gjest sexysadie
Skrevet

D er ikke størrelsen på ens bryster som avgjør om man er kvinne eller ei..; En venninne av meg er født uten egstokker og livmor,vil d si hun ikke er kvinne?

Skrevet

Logiggen til prinsessa henger ikke på greip.

Kjenner du meg? Har du sett meg? Hvordan kan du si at jeg ikke trenger det??

Kanskje mine er som druer eller myggestikk?

Ikke alle skal ha c-cup - jeg skal faktisk ha b fordi det står til resten av kroppen min.

Dere som er i mot silikon: vær så snill å vit litt mer om hva dere snakker om! Dere har ingen forutsetninger for å forstå. Og hva plager det dere at noen av oss vil ha større (les: normale) pupper??

Jeg skjønner ikke hvorfor dere engasjerer dere så voldsomt i en annen kvinnes kropp. Er vi så truende for dere? Vil det påvirke dere at jeg har silikon?

For øvrig synes jeg disk. begynner å skli ut dersom vi skal trekke frem alle som er født uten lemmer eller har amputert.

Et lite Ps til noe som har vært tatt opp tidligere: har snakket med flere gutter som synes det er ok med silikon, de synes de puppene de har sett er flotte, fordi de ikke har vært unormalt store. Dessuten har de sett hvor positivt det har vært for jenta (hvis de kjente henne fra før av), så puppene har blitt til glede for begge to! Selv om gutten ikke mente hun trengte det men var glad i henne som hun var.

Men igjen: Jeg gjør det for min egen del - og hvis andre tilfeldigvis liker det, er det jo bare hyggelig!

Skrevet

Leyta og Mia:

Nå er operasjonen vel overstått.

Jeg la inn 215 ml da kirurgen mente det ville gi mest naturlig resultat.

Jeg la protesen under brystkjertelen da det er minst smertefullt.

Fikk også full narkose.

Men det er vondt da.

Klarer ikke bevege armene så mye så samboeren må kle på meg(og mate meg!)

Går også og holder på dem da det føles at de detter ned!!

Nei, nå får jeg gå og legge meg litt.

Skal holde meg mest mulig i ro i 3-4 dager.

Ønsker dere lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Bra skrevet Lyeta!

Vil gjerne legge til at vi dessuten betaler hele gildet selv, det offentlige blir ikke belastet med så mye som en krone - ei heller sykemelding. Det er heller ingen ting som tyder på at vi påfører oss selv noe som er sykdomsfremkallende og derved belastende for samfunnet på sikt.'

Kan vi ikke få gjøre som vi vil da jenter??

Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel overstått oprasjon Bella!

Håper du snart er "i farta" igjen! (-:

Hilsen Mia.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei alle dere.

Jeg er 40, var helt flat, ingen bh var passelig, men har alltid vært populær hos gutta. hatt mange kjærester - det var IKKE problemet. La inn silikon for 1,5 år siden og er strålende fornøyd. Det var ikke pga guttetekke jeg gjorde det, men fordi jeg også ville har pupper. Bare for å fortelle dere som har det at det er ikke alle som drømmer om større bryster, men om å få noen.

Skrevet

Gratulerer Bella icon_smile.gif Håper smertene har avtatt og at du blir fornøyd med resultatet!

Men jeg ble litt forvirret, for kirurgen jeg var hos sa det var MER smertefullt å legge den under brystmuskelen.... Jeg skal legge den over, og slappet derfor mer av - men nå gruer jeg meg litt igjen...

Men jeg trekker meg ikke, no way!

1 uke igjen, 2 for Mia - nå går det fort icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Ei venninne av meg har tatt silikon og hun la det under brystkjertelen.

Hun ville egentlig legge det under muskelen, men kirurgen fortalte at det gjør de kun på jenter som er veldig tynne.

Og legge det under brystmuskelen er mye mer smertefullt og risikoen for blødninger er større.

Har bestemt meg for og ta silikon selv, men jeg må spare opp litt penger først.

Gjest Anonymous
Skrevet

Flere har vært innpå dette med at silikon ikke er så skadelig, men nevner likevel noen helt ferske fakta fra Medisinsk Informasjon:

"En grundig vitenskapelig gjennomgåelse av hele 20 ulike studier viser ingen sammenheng mellom silikon i brystene og utvikling av for eksempel bindevevssykdommer eller revmatiske sykdommer. Å fjerne silikon fra brystene ser dermed ikke ut til å gi noen helsegevinst.

Det er vår, sommeren er rundt hjørnet, skyt ut med brystkassa enten du har ekte eller kjøpte pupper!

Lykke til med operasjonene icon_smile.gif

Skrevet

Nå har jeg endelig fjernet bandasjen og jeg må si jeg er kjempefornøyd!

Bortsett fra at de strutter litt nå, så skulle man ikke tro det var silikon.

Det eneste minuset er at jeg har fått økt følsomhet i høyre brystvorte(skulle ønske den heller var nedsatt), noe som ikke er så veldig behagelig..

Kan ikke komme borti den uten at det gjør fryktelig vondt, får håpe det snart går over.

Skrevet

Hei Bella!

Er det ikke veldig vanlig å få enten økt følsomhet eller nedsatt? Det går gjerne over etter noen uker uansett etter hva jeg har lest av andres erfaringer.

Du la inn 215, sa kirurgen noe om det blir en B-cup? Det tar vel enda 3-4 uker før hevelsen er gått helt ned og du kan sikkert si hvilken bh-str det er.

Jeg tenker fælt på det med str. nå, selv om jeg får prøve litt forskjellig før operasjonen på mandag. Har tenkt på 225 eller 235, men kanskje 215 er stort nok på min spinkle kropp...?

Herreguuuud - det er snart min tur!! icon_smile.gif Gleder meg veldig, men gruer meg også litt - mest til smertene etterpå...

Håper du fortsetter å holde oss oppdatert Bella!

Lyeta icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...