Gå til innhold

Silikon - erfaringer

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Du skriver "vanlig bh", betyr det at du også kan bruke bh med bøyle?

Jeg kommer nok som deg til å bruke sports-

bh`en de siste to ukene, til det har gått seks uker, men hvis det skulle dukke opp en spesiell anledning så kunne jeg godt tenke meg å bruke en bh med litt smalere stropper... Har nemlig vært ute og kjøpt en lekker kjole med tynne stropper over skuldrene..I fjor kunne jeg bare drømme om å iføre meg denne lille saken! (-:

Ha en fin dag!

Mia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bøyle-bh skulle også gå greit å bruke. Grunnen til at man kanskje ikke ville gå med det, var at det kunne være ukomfortabelt fordi de ofte er litt stivere. Men brystene blir jo mykere og mykere, og jeg synes det er veldig behagelig å bruke nå.

Dessuten er det ikke lett å finne uten bøyle...

Hovedsaken er at man får støtte. Å gå uten bh for tidlig, kan gi dårligere resultat, men sporst-bh er altså ikke et must etter 6 uker. Heldigvis!

Kjøpte også en som kan brukes uten stropper, og den støtter overraskende bra den også!

Lyeta icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

I morgen forlater vi gamlelandet Lyeta!

Vil gjerne få ønske deg en riktig god sommer

med forhåpentligvis mye flott vær!

Vi "snakkes" i august!

Sommerklem fra Mia.

Skrevet

Hei Mia!

Håper du rekker å lese dette!

Ha en flott sommer du også - Endelig kan vi nyte den til fulle icon_smile.gif

Kos dere der dere måtte befinne dere i verden.

Sommerklem fra Lyeta icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei dere!

Er der noen som har foretatt brystforstørrelse av kirurg Steinar Dahl ved Medi3?Jeg skal opereres der den 26. d.m. Er veldig spent og nervøs!

Mira

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Mira.. *skulle ønske det var meg * icon_smile.gif Jeg har ikke hørt om den klinikken..hvor er den? Lykke til icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Medi3 har avd. mange steder, bl.a. i Molde, dit jeg skal.

Mira

Gjest Anonymous
Skrevet

noen som har erfaring med klinikken i stavanger el kr.sand ?

• 3 måneder senere...
Skrevet

heisann

jeg er ei jente på 19 fra kr sand. hadde bryst oprsajon for vel 1 år siden. dere stusser sikkert på vorfor i så ung alder ?.

det har seg slik at den ene var større en den andre (A og C) vel da jeg kom ut fra operasjons salen virket alt helt greit. men da bandasjene kom av var det ret før jeg "knerta" meg selv. :o

vel regnet med noen stygge arr men det var formet som er anker på den ene og et vanlig snitt på den andre.(har kun silicon i den ene)har str. 75-80 DD-F nå, varierer på hvor de er lagd å merke. er fornøyd uta på genseren

men er det flaut å ta av meg bh`n for typen min, vi har vert sammen i 3 år.

jeg har klagd å klagd til legen min men han sier det er helt fint. at det er helt normalt og at unge folk som opererer noe på brystet får tydeligere arr en de litt eldre. men jeg tror de er flaue for det er en jævla stor fjasko hele greia.

så jeg advarer dere alle jenter... vær obs .

tok porasjonen på vas (vestagder sentralsykehus) :evil:

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei alle dere der ute som har lagt inn silikon!!

Etter å ha vurdert silikon innlegg i puppene i snart åtte år, har jeg endelig bestemt meg for å ta det siste steget. :D Det føles fint å ha bestemt seg.

Nå har jeg selvfølgelig en hel masse spørsmål før jeg ringer og bestiller konsultasjon :-?

Jeg er en A75 pr. i dag, og jeg er rellativt tynn (men godt trent).

1. Noen som har en formening om hvor mye man kan legge inn uten at det virker teit?

2.Noen som har gode preferanser for lege/klinikk i Oslo?

3.Noen som har erfaringer m amming og silikon?

4.Noen som har lagt protese under bryst muskelen? (Hørt at det er smart om man er tynn?!)

Sikkert MYE mer jeg skulle hatt svar på... Har du flere råd å gi (både positive og negative erfaringer er fint), vil jeg bli kjempe glad.

Ellers - en riktig fin høst til dere alle :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Tumle!

Gratulerer med avgjørelsen! Ja, er det ikke deilig å endelig få bestemt seg?! Åtte år er ganske lenge, selv grublet jeg hver dag i ett år, og det ble for slitsomt. Etter avgjørelsen får man liksom fred i sjelen!

Jeg ble operert for ca. 2 mnd. siden, og kan på det varmeste anbefale dr. Skolleborg på Colosseumklinikken i Oslo. Jeg er storfornøyd både med ham og personalet der (veldig hyggelige), og han gjorde en kjempebra jobb. Vet også om flere som er kjempefornøyde med ham.

Jeg var også en 75 A før inngrepet (faktisk var det vanskelig å finne en BH som var liten nok), og jeg la inn 325 ml. Vanskelig å si hvilken str. jeg er nå, da både A-, B- og C-cup passer. Det er jo så forskjell på BH-str. Jeg er også veldig tynn, og ville ikke ha overdimensjonerte pupper. Under konsultasjonen bestemte jeg meg for å legge inn 300 ml., men etterpå ble jeg bekymret for at jeg skulle angre hvis de ble for små. Derfor bestemte jeg meg på operasjonsdagen (i samråd m/kirurgen) for å gå for 325. Dette var det meste jeg følte jeg kunne legge inn, og da jeg etter operasjonen hadde noen tanker om at de var litt små, var jeg glad jeg ikke gikk for "bare" 300. Men jeg har forsonet meg med at de ikke kunne vært særlig mye større uten at det ville sett kunstig ut, og nå er jeg kjempefornøyd med størrelsen. Vær obs når du prøver protesene i BH'n at puppene ser endel større ut enn de gjør med protesene innlagt. Hvor mye du kan legge inn uten at det ser teit ut er noe du selv (og kirurgen) må bestemme; det er jo greit at de "passer" i forhold til resten av kroppen din. Men du kan nok trygt bevege deg opp mot 300 ml. eller mer.

Jeg har fått inntrykk av at kirurger i Norge helst ikke legger proteser under brystmuskelen, dette er nok en mer omfattende operasjon som sikkert innebærer mer smerter. Ulempen med å legge over brystmuskelen for tynne jenter er visstnok at man kan få "folder" i protesene. Jeg har oppdaget et par sånne, men de synes ikke, kan kun kjennes. Og heller det enn å legge dem under muskelen! :ler:

Amming og silikon har jeg ingen erfaring med.

Ønsker deg masse lykke til; du kommer garantert ikke til å angre! God høst og vinter med nye pupper! :D

Hanne.

Skrevet

hei, jeg vurderer å legge meg under kniven. Har lest en del innlegg her, og fått svar på veldig mye. Spørsmålet mitt er hvordan dere har løst dette i forhold til jobben? Hvor lenge må man være borte? Jeg jobber i barnehage.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere som har lagt inn silikon; kjennes det godt at dette ikke er "ekte"?

Enkelt og greit spm :D

Skrevet

Hos meg så har ingen av de som har kjent merket at det ikke var "ekte"

-x

Skrevet

Hei X! (det var meg over.. i de sene nattetimer*s*)

Hvor gammel var du da du la inn?

Og hvor stor ca var du før du gjorde det..?

Jeg leker med tanken, men haster ikke :-? (eller jo, det gjør jo egentlig det*sukk*)

Skrevet

Først tusen takk til deg som svarte meg på forrige melding!!! :D .

Super takknemlig!!

Så et lite spørsmål til den/de som har lagt protesene UNDER bryst muskelen. (Har nemlig bestemt meg fullt og helt for den varianten, ENDA det skal være døds vondt :-? ). Hvor og hvem gjorde dere det hos? Hvordan ble resultatet? + alt annet som kan være lurt å vite om den teknikken.... Gjør forresten Colosseum klinikken dette?

Håper noen får annledning til å svare!

Tusen takk!

Hilsen fra Tumle.

Skrevet

Nå er det bare 3 dager til jeg sitter i min stue med plaster, paralgin forte og er limt fast til sportsbhen i 6 uker...

Jeg både gleder og gruer meg :D

Til deg Tumle:

Jeg har undersökt en del, og kirurgene legger ikke implantene under muskelen, uten at pasienten er veeeldig tynn- dvs veldig lite eller ingenting underhudsfett!!!!

Det er ikke en bra lösning dersom u har mulighet til å legge implantatet oppå, fordi det tar lengre tid för smertene gpr vekk- i gjennomsnitt, og så er det 2% större sjanse for innkapsling.......

Dette må din kirurg vurdere, når du möter opp for konsultasjon....

De gjör dette på alle klinikker, men etter vurdering fra kirurgen altså :D

Lykke til!!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det stemmer vel at man ikke får sykemelding ved kosmetiske inngrep?

Jeg fikk ihvertfall ikke det da jeg tok silikon, MEN ei venninne av meg fikk sykemelding i hele 5 uker av kirurgen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...