Gå til innhold

La barna være hjemme!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle bruder (det er vel dere som er her?)

hjertesukk fra mannlig gjest i bryllup:

-barnegråt, hyl og vræl i kirken hindret de fleste gjestene å høre en dritt av det presten sa der oppe...

Så min påstand er: barna er ikke invitert i kirken, evt på siste rad med mulighet for rask retrett

indignert

zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår vielse kommer ingen barn bortsett fra brudepikene. Det er et ønske fra meg og min sambo, og alle synes det høres helt greit ut. De fleste ble glade for å få barnefri den dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper at det kommer mange barn i vår vielse!!!

Og vi regner med at det at blir litt lyder, men ikke bråk!!!

Har dere ikke sett hvor spennende ungen synes det er med dåpsbarn??? De blir jo helt fascinert, det samme gjelder og bryllup!!!

Og vi synes det er kjempe koselig med de som kommer!!!

Men, om de gråter så regner jeg med at foreldrene tar de med ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig! Barna hører med. Var selv tilskuer i et bryllup hvor brudeparets lille datter var ganske aktiv under vielsen, men det gjorde ingenting. Alt skal da ikke være så stivt og høytidelig, heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Eneste barn i vårt bryllup blir en liten en på ca. 2 mnd... H*n er selvsagt invitert, også i kirken. Men jeg forventer - som jeg alltid gjør i off. sammenhenger - at man tar de små ut hvis de lager mye og sjenerende støy...

Dessuten - i kirken kan jo alle som vil komme! Og jeg vil bare synes det er koselig om f.eks. mine små kusiner og fettere dukker opp... Og andre barn... Jeg jobber med barn selv, og syns de er en naturlig del av sosiale sammenkomster, som ikke skal 'sensureres' bort fra situasjoner det er naturlig for dem å delta i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart unger av idag ikke lærer å oppføre seg heller når de aldri skal få lov til å være med ved større anledninger...

Men jeg vil si allikevel heldigvis for at den minste som kommer hos oss er skolegutt han også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er greit at barn får oppleve bryllup, men

syns at det er viktig at de ikke får delta på selve festen...

Fulle folk er skremmende for små...

Selv om de er kjentfolk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er synd at noen er så fryktelig allergisk mot barn , vi har to barn å det ville vært helt uaktuelt å utelokke disse på en så fin dag.Dette gjelder også barna til nærmeste familie.Dette er en del av hverdagen for oss foreldre, er noen mot dette ser jeg heller at barna kommer enn de !!!!!

Vi ordner passejenter til å ha med i kirken, og blir det litt gråt og låt så blir vi jo ikke mindre gift for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I våres vielse kommer det til å være mange barn, bla sønnen våres på 11 mnd. Det gjør meg ingenting. Syntes det er fint, da får han være med på det mamma og pappa opplever.

Men under middagen ønsker vi ikke de yngste. Vi har valgt å la sønnen være hjemme siden han er så ung, vi har også bedt storesøsteren til sambo om det samme med den yngste der. Hun kommer til å være 6 mnd da, men brødrene hennes på 5 og 7 år skal være med (de er også brudesvenner).

Bren til sambo`s yngste kan værer der om de selv ønsker det. H*n kommer da til å være 2 mnd. og amme barn, så de ordner seg i mellom sånn at det ikke blir noen forstyrrelser med masse barnegråt. De to eldste dems skal være med på hele pakka som brudesvenn på 3 år og brudepike på 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk for deg egentlig som ikke tåler at barn lager mye lyd :-? Du må ha det trasig overalt hvor du ferdes hvis du ikke tåler barn...... :wink:

Uansett, hos oss er barnet vårt en del av familien og selvfølgelig skal han få være med på sin måte! Et bryllup uten min sønn er som bryllupsreise uten mannen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toflus; Vet ikke hvem du sikter til, men det føltes som om det var til meg.

Svarer deg gjerne!

Jeg tåler at barn lager mye lyd og jeg tåler barn ellers hadde jeg vel ikke hatt barn selv, ei heller hadde jeg jobbet med småbarn... :blunke:

Barnet mitt ER en del av familien, har aldrig sagt noe annet!!!

Han skal være med meg på formmiddagen før vielsen, han er der under vielsen og frem til middagen.

Jeg syntes det er like greit at en gutt på 11 mnd er hjemme på kvelden etter en lang dag. Det er jo litt deilig for oss å få litt fri den dagen. Vi er så og si aldrig borte fra sønnen våres.

Selvfølgelig vil jeg at han skal være der under middagen, men vi har valgt å gjøre det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe ønske om at der er små barn som bråker under vår vielse, dem trenger ikke å være med på alt, og dette handler om å ta hensyn og ha respekt over de som gifter seg, sier ikke at de som har med barn ikke har dette, men da bør dere gå ut hvis det blir bråk. jeg elsker barn men synes ikke de trenger å være med over alt, jeg skal heller ikke ha barn i selskapet og håper de som kommer i kirken har barn som er stille for det er IKKE sjarmerende med skrikende/hylende unger som ødelegger en nydelig solosang

:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har invitert hele familier så for folk selv bestemme om de vil ta med seg barna eller skaffe barnevakt. Har i utgangspunktet ikke noe imot at barna skal få være med, og to tantebarn er invitert spesielt og da vil jeg ikke nekte andre barn å komme. Minstemann blir fire måneder, eldste 15 - og de imellom regner jeg med at foreldrene holder i tøylene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også invitert hele familien og da får man velge selv om barna skal være med eller ikke. Vi kommer til å ha barn fra ca 1 år og opp til 14 og jeg ser overhode ikke det som noe problem. Vet at mange av småjentene allerede gleder seg veldig til å få komme i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er jo ikke snakk om å ikke tåle barn.. ei heller om å utelukke dem fra familiebegivenheter

med det er snakk om at foreldre i større grad må ta ansvar for at deres barn av og til kan være til plage for andre

at dette er en stor dag for mange.. og at barna ikke skal være midtpunktet på denne dagen

at ikke alle andre til en hver tid synes at ditt barn er såå søtt som du synes

Jeg kommer til å ha et helt barnefritt brullup (ingen under 15 år) og det forventer jeg at mine gjester vil respektere. For meg er et bryllup en voksen anledning.. og siden jeg ikke har barn eller tantebarn og min kjære heller ikke er onkel ennå, så ser jeg ikke en grunn til å invitere noen barn..

og hadde jeg hatt tante/onkel barn; som jeg da hadde syntes det var naturlig å invitere; så hadde jeg sørget for å ha en barnevakt et sted "on location" som kunne ta seg av barna når de ville rase fra seg ol

barn er velkommen som en del av svært mye, men hører ikke til riktig over alt.. det bør ansvarlige foreldre respektere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barn hører til i en Kirke og man kan ikke forvente annet enn at de blir litt urolige til tider, men foreldre bør ha vett til å ta dem ut. Det kan da ikke være så vanskelig kan det ? Vi hadde barni vår vielse og når den ene lille jenta begynte å bli litt urolig tok moren henne utfor og lot henne frese litt fra seg. Vi hadde tross alt en vielse som varte 1 time og det blir lenge for småfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt greit i kirken, for da kan foreldre (eller andre) ta de med ut hvis det blir et for stort problem!

Men bryllupsfest (etter middag, og kanskje kaffen) er vel kanskje ikke noe for små barn...!? Lurer litt på hvordan folk organiserer dette, jeg! Jeg vil helst ikke at småbarnsforeldrene i vårt bryllup skal måtte dra hjem rett etter middag pga barna; at de skal bli "hemmet" fra å være med på festen! (dette hørtes veldig negativt ut mot barna, men er ikke ment sånn...)

De foreldrene som selv føler at de vil dra hjem litt tidligere pga barn, må selvfølgelig gjøre det; jeg bare tenker på de tilreisende, som kanskje ikke har barnevakt, men gjerne vil være med videre...

Ok, det å ikke kunne være med på "alt" er vel en av "følgene" ved å få barn, men...det er ikke så ofte at noen i familien gifter seg!

Og hvem kan man ha som barnepasser, når alle dine nærmeste venner og familie er i bryllup? Det er jo de man stoler mest på!?

Lurer sånn på hvordan man løser puslespillet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei!

Vi kommer til å ha en liten gjeng med barn fra 4-14 år i bryllupet. Vi har tenkt å spørre en av venninnene til lillesøsteren min om hun vil være barnevakt, mot noen hundrelapper. Da kan de voksne være med på festen selv om det blir sent for de små! Dere finner sikkert en eller annen litt perifer person som det ikke ville være naturlig å be, som liker barn, og som kunne tenke seg å hjelpe til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barn under vielsen i kirken.. 4 brudepiker og min sønn som skal være brudesvenn.

De er fra 5-9 år.. det regner jeg med går bra, de kommer til å være såpass tynget av stundens alvor allikevel.. :ler:

Selskapet skal bare være for voksne, hadde jeg trodd at sønnen min hadde hatt noe utbytte av å være med skulle han da gjerne fått vært med, men sånne voksenselskaper er dødskjedelig for de fleste barn, derfor skal han heller ikke være med.

I tillegg syns jeg ikke det hadde passet seg med barn der, for selv om det ikke blir noen rølpefest vil jeg gjerne at gjestene slapper av og tar seg en dram eller to..

Men alle er forskjellige, og det finnes ulike typer bryllup.. men i mitt (dvs vårt bryllup.. :oops: )vil det som sagt ikke være noe ålreit med barn tilstede på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toflus; Vet ikke hvem du sikter til, men det føltes som om det var til meg.

Svarer deg gjerne!

Jeg svarte ikke deg... men indignerte zloty som skrev innlegget i utgangspunktet :D Fine holdninger du har, syns jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...