Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2003 #1 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei, Jeg satt nettop å tenkte over hvordan det måtte være å jobbe med voksen ungdom i en folkehøyskole. (eller på vidregående/yrkesfagligrettning) Jeg har veldig lyst å bli lærer, men da innen fagene medier og idrett. 2 Veldig vide og forskjellige temaer. Det må kansje bli en av delene. Om vi tar for oss medier og kommunikasjons lærer: Kan jeg da studere media i 3 år + lærerkurs, eller må jeg gå lærerskole i 3 år for å SÅ fordype meg i medier ? Er det populært å utdanne seg til lærer i en folkehøgskole? Eller er det stor jobbmulighet for meg? Har en lærer i den videregående skolen en høgere utdanning enn en lærer på folkehøgskole? Jeg har en rådgiver på skolen som jeg kan spørre i morgen, men spørr her først! Er det noen som vet dette, og har tid å skrive noen ord til meg? Takk på forhånd! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2003 #2 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg tror ikke det er spesielle krav for å være folkehøyskolelærer. Jeg har selv gått på en medielinje på en folkehøyskole, og lærerne der hadde variert erfaring. Skal man undervise i journalistikk, vil jeg vel si at den beste erfaringen man kan ha er erfaring som journalist. Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om folkehøyskoler, men hovedtanken der er at man lærer av livet. Jeg tror ikke noen folkehøyskoler vil ha lærere som har utdannet seg til stillingen. Det er alltid en fordel med utdannelse, men man må ha praksis fra livet også. Skal du undervise på videregående må du ha universitetsutdannelse. Da studerer man først ulike fag og etterpå plusser man på med pedagogikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå