Gå til innhold

I pose og sekk


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Har blitt så drittlei omkvedet. Kvinner kan ikke få i pose og sekk; d er risikofullt for dem å vente for lenge med å få barn.D er kanskje riktig, men hva med de krav samfunnet setter til oss om at utdanelsen skal være iorden, vi må ha jobb, hus og være i ett skikkelig forhold før vi setter barn til verden; for hvis ikke legges vi samfunnet til byrde.....

Hvor er gutta i dette spørsmålet her: De vil ha en pen, pyntelig kone hjemme som kan representere og oppvarte dem og en sexy sekretær på jobb.

Er ikke dette også å skal ha i både pose og sekk

:kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Du har et poeng Sexysadie, men hvem er det som legger dette presset på kvinnene?

Hvem har sagt at man ikke kan studere og utdanne seg samtidig som man er mor, dersom det er det man vil? :o

Greit at mange vil ha hus, arbeid og mann klart når de små melder sin ankomst, men sånn er det ikke for alle. Noen får barn uten å ha planlagt det, og da er det ikke like A4. Men de fleste klarer seg strålende likevel. Det er ikke alle som trenger å ha 100% trygghet på alle bauger og kanter før de får barn; men også her strides folket.. :ler:

Velger man å få barn i ung alder, kan man ikke velge bort ungen senere.

Og velger man å vente til "alt er på plass", kan det godt være at naturen lurer en og man oppdager plutselig at man er for gammel for å få barn i det hele tatt.

Det dreier seg i bunn og grunn om personlige valg.. Og at man må være så voksen at man kan stå for sine egne valg, også om de ikke førte en dit en aller helst ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... jeg kjenner meg ikke helt igjen her jeg :roll:

I de fleste forholdene jeg kjenner til så er det jentene som først ønsker seg barn, mens guttene holder igjen. Gutta vil ha det meste på plass av det du nevner med jobb, hus og ordnet økonomi på plass før man får barn.

Dessuten er situasjonen i dagens samfunn ofte slik at begge må være i jobb for at man skal klare alle utgiftene.

Det er også en del jenter som faktisk ønsker å være hjemme med barna når de er små, og disse jentene blir ofte "ansett" som underkuet mannen fordi de har et slikt ønske som før i tiden.

Disse jentene bør respekteres for det valget de gjør, og når man først har et slikt ønske og økonomi yil å gjennomføre det syns jeg det blir for drøyt å påstå at det er fordi vi gutta vil ha:

Hvor er gutta i dette spørsmålet her: De vil ha en pen, pyntelig kone hjemme som kan representere og oppvarte dem og en sexy sekretær på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha sett hva du skrev til Vinga må jeg si jeg virkelig lurer på hva du ville med denne tråden. :roll:

Jeg fikk inntrykk av at du var "gærn" fordi samfunnet (og gutta) stiller som krav at jentene må være godt etablerte med hus, jobb og ordnet økonomi før "det er greit" at de får barn? Også rakker du ned på Vinga fordi hun er en ung mor, stikk i strid med forventingene du hevder samfunnet stiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Milla, denne tråden handlet i utganspunktet ikke om Vinga, men at SS ga uttrykk for missnøye med samfunnet fordi jentene må være etablert.

Nå i ettertid virker det som om unge jenter heller ikke skal få barn fordi det er opplagt at "samfunnet" må betale for ungen.

Når er det egentlig greit å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Når er det egentlig greit å få barn?

Når man kan betale for barnet uten å heve trygd og sosialstøtte og man bør også ha penger i bakhånd slik at man ikke står på bar bakke den dagen barnefaren ikke har lyst til å være far lengre.

Think twice- er mitt motto.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Vinga er sikkert OK hun, men jeg synes bare ikke hun har noe å tilføye i denne debatten da hun mangler den livserfaring som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en selv synes det er riktig å få barn, da er det riktig... Jeg synes ikke man skal henge seg så mye opp i hva andre mener eller ikke mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Når en selv synes det er riktig å få barn, da er det riktig... Jeg synes ikke man skal henge seg så mye opp i hva andre mener eller ikke mener.

Synes kanskje d er ett minimumskrav at videregående skole er fullført eller på vei til å fullføres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...