Gå til innhold

Endelig gift!!!


totr

Anbefalte innlegg

Nå er jeg tilbake etter 12 hærlige dager i Spania, med bryllupsfesten den 26. mars som høydepunktet. Bryllupsfest 3 dager til ende blir bare småmat i forhold til dette, da over 30 familiemedlemmer og venner var samlet over flere dager. Skal prøve å gi et ”kort” referat.

Dagene før bryllupet gikk med til å sjekke opp alle bestillingene, og alt viste seg å være i skjønneste orden, heldigvis…. Nydelig vær hadde vi også, så noen timer på stranden for å pynte på brunfargen rakk vi også.

Selve bryllupsdagen opprant med strålende sol, 20 grader om enn en del vind. Jeg, forloveren min og en venninne dro til frisøren klokken 09.00, hvor håret ble satt opp etter alle kunstens regler, og sløret festet. (For hele herligheten som varte i 2,5 timer betalte jeg den nette sum av 160,- norske kroner!!!!!)

Klokken 13.00 ble jeg hentet i bil sammen med pappa og forlover, og kjørt den korte turen til vielsesstedet. Da pappa og jeg gikk opp trappen til tonene fra Gamal bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdalen og med blitslampene og de lysende ansiktene på toppen av trappen mot oss, måtte jeg svelge hardt for ikke å begynne å gråte. For ikke å snakke om da jeg så min tilkommende som sto og ventet på meg… Så fort jeg var på plass ved siden av ham, hvisket han ”så fin du er!”, og jeg måtte blunke ekstra mange ganger for at tårene ikke skulle trille.

Vinden spilte oss et puss i og med at vi hadde utendørs vielse, og like etter ekteskapsinngåelsen gikk mormors gamle krystallvase i gulvet med et knas. Heldigvis tok presen det veldig galant, og gjestene lo befriende.

Det mest rørende øyeblikket var da min far spilte og sang, ”vår” sang, The Rose. Tårene trillet nedover kinnene mine, og min mann svelget mange ganger. Da min lille niese på snart 2 år kom bort til meg og lente seg inntil benet mitt, mens hun vugget til musikken, var ikke et øye tørt!

Siden gikk det slag i slag, med champagne og jordbær i parken, nydelig tapas-bord ved vielsesstedet for 37 gjester og fotografering etterpå. En liten pause fikk vi så vidt tid til før bryllupsmiddagen startet på en restaurant nede i byen kl.20.00. Av det som gjorde mest inntrykk her var alle de flotte talene og sangene. Jeg klarte ikke å holde tårene tilbake under en eneste av dem. Min mann som hadde truet med å holde en svært kort tale, og kun takke for bruden, overrasket stort med lang, rørende, løsrevet tale. Han var fantastisk! Fra restauranten fikk vi et spansk sverd i gave, som vi skar den 3-lags store bryllupskaken med. (Ikke lett å få med seg tilbake til Norge!) Middagen varte i 4 timer, og da gikk hele brudefølget på spansk bar! Selv var vi så trette at vi snart fant veien til hotellet, hvor vi sovnet uten å smake på champagnen i kjøleskapet en gang. Men jeg fikk beundret den store buketten med lakserøde roser som min kjære hadde ordnet.

Til tross for at vi hadde avtalt å bruke pengene vi sparte på morgengave til en reise i sommer, lå det en nydelig diamantring under dynen min etter at jeg hadde vært en tur på badet dagen etter. Siden spiste vi god frokost på en restaurant, før vi ruslet tilbake til resten av bryllupsgjestene. Resten av oppholdet gikk med til sightseeing og oppvartning av våre gjester, mye god mat og vin hører med. Vi kom hjem i går kveld, og skulle nesten ønske oss ferie, for vi er ganske slitne – men lykkelige!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst vil jeg si GRATULERER!

Åhhh... hvor herlig denne dagen/disse dagene måtte være icon_smile.gif

Det var et kjempefint referat.

Ønsker dere lykke til videre...

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE!!

For en HERLIG dag da!

Får gåsehud på armen av sånne gode beskrivelser.

Lykketil videre i ekteskapet! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tårene mine triller nedover nå*

Gratulerer.!!!!!Totr; Du har funnet din rette. Du har hatt et fantastisk bryllup. Og alt virker som det er paradis.

Jeg vil også gifte meg..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER

Høres ut som et drømmebryllup uten like. Ønsker deg lykke til videre, og måtte bryllupet være en standard for resten av ekteskapet icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Gratulerer så mye fra meg også !! Og lykke til med fremtiden begge to !! icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Måtte dere leve lykkelig sammen til døden skiller dere ad !!

Gratulasjonsklem fra Pludre icon_smile.gificon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det hørtes ut som et fantastisk bryllup icon_smile.gif Gleder meg virkelig til det blir vår tur. (Selv om jeg på forhånd gruer meg til all oppmerksomheten..uææ..)

Lykke til videre begge to icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Det hørtes ut som en fantastisk dag! Måtte dere få et langt og lykkelig ekteskap!

Hilsen

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye.. Det var en flott referat!

Sitter her og tørker tårene jeg.. Gjett om jeg kommer til gråte masse i bryllupet mitt jeg som ikke engang kan lese om andres før jeg begynner å sippe icon_wink.gif

Høres ut som dere hadde en fantastisk dag!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Faktisk gråt jeg ikke når jeg leste innlegget, kanskje jeg klarer meg bra i vårt bryllup også! Jippi!

Gratulerer uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!! Det høres ut som dere hadde en fantastisk dag heiajente.gif ahhh, det hørtest så utrolig romantisk... nå er jeg i drømmeverdenen icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...