Gjest vordende forlover? Skrevet 29. august 2007 #1 Skrevet 29. august 2007 Det er ikke meg som gifter meg nå, men jeg håper jeg kan stille et spørsmål likevel. Da jeg giftet meg for 7 år siden, hadde jeg ingen ordentlig bestevenninne. Valget om forlover sto da mellom min søster og hun jeg følte meg nærmest knyttet til (vi har aldri delt et intenst vennskap, det har gått mer på opplevelser enn inderlige samtaler). Valgte venninna mi, da min søster på det tidspunktet var i yngste laget. Venninna mi gjorde en OK jobb som forlover, hun. Det lå aldri i kortene at hun skulle stelle i stand stort utdrikningslag (da det uansett var veldig få jeg kunne be inn) eller stille opp dag og natt, men hun holdt en fin tale for meg. Nå er det gått 7 år og hun skal gifte seg. I løpet av de siste par årene har vi glidd mer fra hverandre, og hun har fått en ny bestevenninne. De jobber sammen, reiser på ferie sammen, har de samme fritidsaktivitetene, og delte til og med leilighet en periode. De er mye nærmere hverandre enn hun og jeg noensinne var, noe jeg bare synes er hyggelig. Likevel er det meg hun har bedt være forlover, og det virker som om hovedgrunnen til det, er at hun var min. Hun har flere ganger sagt at X (den nye venninna) hadde gjort det sånn og sånn hvis hun skulle hjelpe henne å planlegge... Jeg har flere ganger forsøkt å si til henne at jeg absolutt ikke forventer å være forlover, jeg vil ikke bli lei meg hvis hun hadde valgt den nye venninna, og at det er naturlig å bruke den nye, siden de, i dag, kjenner hverandre bedre. Men da sier hun bare at hun "må" jo gjengjelde det at jeg ba henne. (Egentlig hadde jeg håpet at hun ikke spurte meg, nettopp fordi nyvenninna og hun kjenner hverandre mye bedre.). Føler at dette blir litt feil, både for henne og meg, jeg er ikke helt komfortabel med å kun være et høflighetsvalg, men jeg kan vel ikke "tvinge" henne til å be nyvenninna heller?
rusketulla Skrevet 29. august 2007 #2 Skrevet 29. august 2007 Nei, du kan ikke tvinge henne til å velge den nye venninna. Du kan jo si det du har skrevet her? At du føler de kjenner hverandre bedre? Hvis grunnen hennes kun er den hun har sagt "at hun må gjengjelde", synes jeg du bør ta en seriøs prat med henne slik at hun forstår at du ikke bare sier det for å være høflig. Men kan det være andre grunner også? Uansett om hun beholder deg som forlover er det ikke noe problem om den nye venninna hennes hjelper henne mest med bryllupet.
Gjest Frysepulver Skrevet 29. august 2007 #3 Skrevet 29. august 2007 Jeg ville snakket med henne og sagt som det var; at du synes de virker nærmere hverandre og at en forloverrolle ikke er noe som må gjengjeldes for enhver pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå