Gå til innhold

Prosjekt: rumpe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så veldig gjerne trene opp rumpa mi igjen..den er blitt litt flatere enn tidligere ja..

SÅ; hva er de beste øvelsene?

Vil jogging hjelpe?

Hva med stepmaskin, har den virkning på rumpa?

Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kari Jaquesson har det beste treningstipset: stramme musklene i rumpa mens du sitter. Kan gjøres hvorsomhelst og nårsomhelst - og funker :jepp:

Har hatt ei rumpe jeg er fornøyd med i nærmere 15 år, siden jeg så henne på morgentrimmen på TV2 :)

Skrevet
Jeg vil så veldig gjerne trene opp rumpa mi igjen..den er blitt litt flatere enn tidligere ja..

SÅ; hva er de beste øvelsene?

Vil jogging hjelpe?

Hva med stepmaskin, har den virkning på rumpa?

Tusen takk for svar!

Jogging vil ha ytterst liten effekt for å bygge rompe, med mindre du løper i bratt oppoverbakke. Da kan det kanskje ha litt effekt. Jeg vil anbefale å for eksempel stramme rompa som gjest over her nevnte og i tillegg trene utfall og knebøy. Du trenger ikke trene på treningsstudio for å gjøre dette. Dersom du trener i treningsstudio kan du legge vekter på, trener du bare hjemme kan du droppe vektene, eller du kan bruke halvlitersflasker fyllt med vann/sand når du tar utfall.

En fin øvelse som er blytung både for lår og rompe uten å bruke vekter er å bøye seg ned som om du skal ta knebøy, men i stedet for å reise deg opp igjen blir du nede og bare "vipper" med rompa f.eks 10 ganger før du reiser deg opp igjen. Gjenta så mange ganger du orker.

Skrevet

Knebøy, utfall og markløft! Knalløvelser for rumpa!

Hjemme uten vekter kan du prøve denne:

Stå på alle fire. Løft det ene benet opp og "pek" foten opp mot taket. Løft opp, gjenta 10-12 ganger på hver fot. Kan også gjøres med belastning, legg f.eks en 1\2 flaske fylt med vann elller sand i knehasen elelr bruk vektmansjetter rundt ankelen.

Skrevet

Gange former og løfter rumpa utmerket. Vær bevisst og stram for hvert skritt, og gå lange skritt.

Skrevet

Takk for mange gode svar!! :-D

Vil stepmaskin hjelpe`?

Skrevet
Takk for mange gode svar!! :-D

Vil stepmaskin hjelpe`?

Stepmasking er også fin trening for rompa. Det samme er trappegåing, f.eks 2 og 2 trinn av gangen (sånn hvis du er ute etter enkle ting du kan gjøre utenom trening).

Skrevet
Kari Jaquesson har det beste treningstipset: stramme musklene i rumpa mens du sitter. Kan gjøres hvorsomhelst og nårsomhelst - og funker :jepp:

Har hatt ei rumpe jeg er fornøyd med i nærmere 15 år, siden jeg så henne på morgentrimmen på TV2 :)

kan du si noe om hvordan dette gjøres i praksis? jeg mener.. tar du å f.eks kniper i 10 sek og gjentar 5 ganger, eller kniper i 3 sek og gjentar 10 ganger. henter tall i løse lufta her assa. tenkte bare at det må være greit å gjøre det etter et slags oppsett. :ler:

Skrevet
kan du si noe om hvordan dette gjøres i praksis? jeg mener.. tar du å f.eks kniper i 10 sek og gjentar 5 ganger, eller kniper i 3 sek og gjentar 10 ganger. henter tall i løse lufta her assa. tenkte bare at det må være greit å gjøre det etter et slags oppsett. :ler:

Jeg kniper til jeg kjenner at det "tar" litt, slapper av noen sekunder, og kniper igjen. Repeterer så lenge jeg gidder - sjelden særlig lenge. Profft oppsett, med andre ord :jepp:

Skrevet
Jeg kniper til jeg kjenner at det "tar" litt, slapper av noen sekunder, og kniper igjen. Repeterer så lenge jeg gidder - sjelden særlig lenge. Profft oppsett, med andre ord :jepp:

ok. da får jeg teste dette.

tar knebøy, markløft og utfall regelmessig, men rompa er så som så... tror gener er med i det her ja. :jepp:

Skrevet

Jeg fikk mye finere rumpe etter at jeg begynte å trene på ellipsemaskin :)

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Hvordan ser en ellipsemaskin ut?

Det er en maskin der du "går på ski" - den har noen meier du plasser føttene på og staver du holder hendene i. Og så er det bare å lange ut innover "marken"

Her er det bilder: http://sportsmaster.no/CatsProducts.php?CatId=3&GpId=2

(det ser ut som en stepmaskin - men med ski istedenfor steps).

Endret av Blondie65
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jogging vil ha effekt i den forstand at kondisen øker og fett forbrennes om inntaket er lavere enn forbruket. Med mindre fett på kroppen komemr fasongen på rumpa bedre fram framfor å være polstret inne av et lag med fett.

Men om det ikke er så mye fett å ta av, og man ønsker å forandre fasongen på rumpemusklene er styrke tingen.

Skrevet

denne knipinga som ble nevnt over...har dn noen hensikt???

Skrevet
denne knipinga som ble nevnt over...har dn noen hensikt???

...ja, den strammer opp rumpa:

Lønner seg å lese hele tråden ;)

Skrevet
Jogging vil ha effekt i den forstand at kondisen øker og fett forbrennes om inntaket er lavere enn forbruket. Med mindre fett på kroppen komemr fasongen på rumpa bedre fram framfor å være polstret inne av et lag med fett.

Men om det ikke er så mye fett å ta av, og man ønsker å forandre fasongen på rumpemusklene er styrke tingen.

Men du og mener at derimot en stepmaskin vil hjelpe på rumemusklene?

Jeg trener ikke i studio og det enkleste for meg er utvilsomt jogging og stepmaskinen jeg har..

Enkel men effektive øvelser uten apparater med god beskrivelse settes stor pris på!! :-D

Skrevet

Stepmaskin vil være med på å forme rumpa, spsielt om man kjører tungt. Øvelser som kan gjøres hjemme uten utstyr i tillegg til de nevnt tidligere i tråden er knebøy, smale knebøy og utfall.

Skrevet
Stepmaskin vil være med på å forme rumpa, spsielt om man kjører tungt. Øvelser som kan gjøres hjemme uten utstyr i tillegg til de nevnt tidligere i tråden er knebøy, smale knebøy og utfall.

Kan du forklare øvelsene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...