Gå til innhold

Venter pakke fra Tyskland

Fremhevede innlegg

Gjest nalle-maja
Skrevet

Hei alle hopas :)

To ganger har en person i Tyskland forsøkt å sende en pakke til meg. Begge ganger har den komt i retur, og nå har selskapet han bruker til å sende pakken med bedt om å få ID-nummeret mitt som står i passet jeg har... :trist: Har aldri hørt om en sånn prosedyre før! Noen som er kjent med dette? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket postselskap benytter han i Tyskland? Jeg har sendtog fått pakker mellom Norge og Tyskland mange ganger, og aldri har man trengt ID-nummer. Be ham gå til Deutsche Post, mulig han har funnet et rimeligere alternativ men som tuller for mye.

Skrevet

Hørtes merkelig ut! Har da aldri måtte oppgi noe sånt for å få pakker fra utlandet.

Skrevet
Hei alle hopas :)

To ganger har en person i Tyskland forsøkt å sende en pakke til meg. Begge ganger har den komt i retur, og nå har selskapet han bruker til å sende pakken med bedt om å få ID-nummeret mitt som står i passet jeg har... :trist: Har aldri hørt om en sånn prosedyre før! Noen som er kjent med dette? :sjenert:

Nei, dette har jeg aldri vært borte i. Mottar pakker fra mange land rett som det er - Tyskland iberegnet. Aldri noe problem. Nå er jeg usikker på hva du mener med ID-nummer, men hvis det er ditt personnummer vedkommende vil ha, da bør du bli veldig skeptisk til dette. Be heller vedkommende om å gå inn på et vanlig posthus i Tyskland og send pakken på vanlig måte. Normalt er det ikke noe som helst problem - i alle fall ikke så lenge innholdet i pakka er like normalt som alt annet som folk flest sender i posten.

Gjest Gjest_nalle-maja_*
Skrevet

Innholdet er normalt ;) Men fikk mail av senderen at han allerede hadde sendt pakken avgårde igjen, med et annet selskap. Aner ikke om det er personnummer det er snakk om, høres bare merkelig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...