Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Jeg er også enig i at en åtteåring ikke bør spille WoW. Da bør i så fall en av foreldrene kunne spille sammen med vedkommende. Både for å kunne hjelpe til med å forstå quester og for å vise litt "skikk og bruk" i spillverdenen. Dette med å ikke kunne skikk og bruk gjelder forsåvidt mange 13-14 åringer også.

Jeg mener helt klart at foreldre generelt sett burde spille sammen med barn uansett hvilket spill det gjelder, rett og slett for å vise at de bryr seg om hva barna interesserer seg for, og viser at de selv også ønsker å få en forståelse for dataspill.

I tillegg er det jo også slik at mange voksne ikke er 100% komfortabel med nett-etikette heller, og ved å spille et onlinespill som WoW sammen med barna kan foreldrene få bedre innsikt i dataspill i tillegg til at barn og foreldre gjør noe sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg mener helt klart at foreldre generelt sett burde spille sammen med barn uansett hvilket spill det gjelder, rett og slett for å vise at de bryr seg om hva barna interesserer seg for, og viser at de selv også ønsker å få en forståelse for dataspill.

I tillegg er det jo også slik at mange voksne ikke er 100% komfortabel med nett-etikette heller, og ved å spille et onlinespill som WoW sammen med barna kan foreldrene få bedre innsikt i dataspill i tillegg til at barn og foreldre gjør noe sammen.

Er enig i at foreldre bør vise at de er interessert i hva barna gjør, men selv barn trenger litt privatliv, og hvis de vil spille super mario alene bør de jo få lov til det :) Online-spill er noe annet selvf.

Skrevet

Hei jeg er så *iritert* at det ikke skulle vert mulig!!!!!!

Jeg får ikke laga account på wow!!!

når jeg er ferdig med og ha gjort alt. kommer dette opp:It appears you are having difficulties creating your World of WarCraft account. Please contact our Account and Billing team via www.wow-europe.com/en/support/.

kan noen hjelpe meg!?!?!?!? jeg vil komme igang!!!!! =(

Skrevet

Jeg må si at jeg ler litt av voksne mennesker som er helt in i WOW. Enkelte av innleggene her vitner om at noen tar spiller litt for alvorlig...

Det er bare et spill!

Skrevet
Hei jeg er så *iritert* at det ikke skulle vert mulig!!!!!!

Jeg får ikke laga account på wow!!!

når jeg er ferdig med og ha gjort alt. kommer dette opp:It appears you are having difficulties creating your World of WarCraft account. Please contact our Account and Billing team via www.wow-europe.com/en/support/.

kan noen hjelpe meg!?!?!?!? jeg vil komme igang!!!!! =(

:fnise: :fnise: :skratte::skratte:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Kommer vel noe sent inn i denne diskusjonen men har lyst til å lufte mine meninger uanset.

Aldersgrensen skal bare gi deg som foreldre en idè om hvor mye blod gørr og sex som vises i spillet.

Og din sønn har sett værre ting, det kan jeg nesten garantere deg.

I dagens samfunn blir barn utsatt for så mange intrykk av vold og drap at WoW virkelig ikke blir noe serlig i forhold

Må også legge til at selve drepingen er bygd opp på en veldig "fin" måte.

Det er nesten ikke noe blod, ingen voldsomme animasjoner og "likene" forsvinner etter kort tid.

Spillet gir deg samtidig en verdifull engelsk lærdom som jeg tror det blir vanskelig å få til på noen annen måte.

Mye av spillet dreier seg om samarbeid også, så jeg vil faktisk påstå at en 8-åring kan ha svært mye å lære av dette spillet, om du bare følger litt med mens han spiller selvfølgelig.

Personlig ville jeg ut i fra dette ikke ha noen betenkligheter med å la ungen min spille.

MEN!!

For det er faktisk et veldig stort men her..

Spillet kan være EKSTREMT (!!!!) vanedannende.

Noen tar det som et hvilket som helst annet spill, mens andre blir totalt hekta og ting som skole og venner må vike plass.

Så min endelige besluttning ville nok blitt at min 8 år gamle sønn ikke hadde fått spille det.

Det nytter fint lite med "kun to timer spill pr dag" han kan alltids dra til venner og spille det.

For øvrig kan du jo kanskje prøve å få han hektet på for eksempel "Red Alert 1".

Det er et ganske gamelt strategi-krig spill.

Veldig tøft for gutter med tankser som skyter og ting som sprenger, men ettersom det er så gamelt er grafikken veldig dårlig og man får lite eller ingen blod og gørr.

Spillet utforder også hjernen, mye tenking og planlegging.

Satt mange timer med det spillet selv som 10-åring

Bare min personlige mening da..

Skrevet

Jeg synes ikke folk under 16 år skal spille wow, av enkle grunner:

1. engelsken kan være veldig avansert og med mindre du er god i engelsk vil du ikke få fullt utbytte av spillet.

2. de fleste guilds (grupper) tar ikke inn mennesker under en spesiell aldersgrense. Sånn som i mitt guild tar vi ikke inn folk under 18 år, av den grunnen at de ikke er modne nok. For å kunne få fullt utnytte av spillet bør man være gammel nok for å være med å forstå hva spillet går ut på. man må kunne klassen man har valgt + de andre klassene. dette klarer du ikke hvis du er for ung.

Synes unge skal bruke barndommen sin til andre ting enn dataspill. og det sier jeg av den grunn at jeg har selv vokst opp med dataspill i hjemmet. Skole, sosialtsamvær er MYE viktigere enn et dataspill.

Skrevet
Jeg må si at jeg ler litt av voksne mennesker som er helt in i WOW. Enkelte av innleggene her vitner om at noen tar spiller litt for alvorlig...

Det er bare et spill!

Ja, nettopp. Enig!

• 2 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye voksenprat i WoW, og anbefaler absolutt ikke barn å spille det. Ikke nok med det, men de risikerer å bli mobbet av eldre spillere.

Skrevet
Det er mye voksenprat i WoW, og anbefaler absolutt ikke barn å spille det. Ikke nok med det, men de risikerer å bli mobbet av eldre spillere.

Du sitt nå der å glor i gamle tråder ;) Finner du noe spennende?

Gjest Gjest
Skrevet
Du sitt nå der å glor i gamle tråder ;) Finner du noe spennende?

Yepp :gjeiper: Regner med det finnes foreldre ennå som lurer på om det er lurt å la barna spille WoW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...