Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
En gull er masse penger i spillet og noe man faktisk bruker en stund på å få, så å mase ender bare opp med at han blir raportert og får kjeft mulig banna.

Det tar ca 10 sekunder å skaffe seg 1 gold. Men når det er sagt, tiggere er vannvittig irriterende og blir fort veldig upopulære.

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Tiggere er like irriterende ingame som i den virkelige verdenen, men forskjellen er at man heldigvis kan sette folk på ignore i de fleste online spill.

Trenger man penger gjør man som alle andre, man jobber for det =p

(både ingame og i den virkelige verdenen)

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet
Det er ikke helt sant, ihvertfall ikke på de lavere lvlene.

Nei, jeg snakker om i Outlands.

Skrevet
Det jeg ikke skjønner er hvorfor man på død og liv må la ungene (under 12) spille akkurat dette spillet. Jeg mener ikke det er så ille å spille det, men det koster faktisk en fast sum i mnd. Det må da være andre spill som kan være like morsomt for dem, og som oppmuntrer dem til å lære engelsk?

Her spiller guttungen det fordi vi bruker mye tid på å spille det. Da blir jo han interessert når han ser foreldrene gjøre det. Når det gjelder prisen det koster må han ta av lommepengene sine, på lik linje som han må betale kontantkortet til telefonen selv. Foretrekker at han bruker pengene sine på dette i stedet for all mulig fjas som feks lillesøsteren shopper for sine ukepenger ;)

Det er jo ikke verre enn å nekte ungen å spille det hvis man ikke vil at han/hun skal få lov. Det er fortsatt foreldrene som bestemmer regner jeg med.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet
10 sek var litt overdrevent uansett ;) Og jeg har ikke sett noen lvl 60+ som har tigget. Dessuten er alt mye dyrere når du går opp i lvl (training, weapons, armor, food, arrows, mounts osv) så man har ikke råd til å gi 1g til alle som vil ha.

Nei, det tar ikke lenger enn ca 10 sec å tjene 1 gold i følge min erfaring. Og selvfølgelig er det ikke mange tiggere på de høyere lvl'ene, men man må jo ut av outlands from time to time. Jeg sier ikke at man skal gi til tiggere, jeg har aldri gjort det og de går rett på /ignore.

Skrevet

Hvor tjener du en gull på ti sec, jeg bruker sikkert et minutt i snitt i allefall. Ja jeg kan være heldig å få en bra dropp som har litt verdi men ellers tar det tid.

Skrevet

Jeg er lvl 52 hunter og må si meg det tar litt lengre enn 10 sekunder for å skaffe meg en gull. Med mindre prisen på skins har gått veldig opp den siste tiden jeg ikke har spilt.

Skrevet
Hvor tjener du en gull på ti sec, jeg bruker sikkert et minutt i snitt i allefall. Ja jeg kan være heldig å få en bra dropp som har litt verdi men ellers tar det tid.

Kan tjene mye penger fort, men ikke nødvendigvis fra drops. Alle gather professions drar inn mye penger. Dessuten lønner det seg å ta vare på absolutt alle drops om man vil tjene penger, dårlige items drar også inn en del gold når man får nok av dem. 10 sekunder er kanskje en overdrivelse, men når jeg farma tjente jeg vel i gjennomsnitt 1.5 gold i minuttet.

Skrevet

Jeg har spilt online spill i 8 år nå, og jeg synes jeg begynte alt for tidlig selv, enda jeg var 20 år.

Har 2 level 70 og en level 50 i WoW, og jeg kan bare si meg enig i at dette ikke er et spill for barn!

Når jeg setter meg ned for å spille online spill, er det for å slappe av og ha det gøy uten å bli sittende og kope foran TV'en.

Jeg spiller IKKE spill for å være barnevakt for andre folks unger!

Det er det som skjer når dere setter barn til å spille disse spillene.

De ødelegger for alle andre, og blir derfor skjelt ut både på den ene og den andre måten. Jeg vet ikke hvor mye engelsk en 8-åring forstår, men hvis noen kaller ham en fucktard eller wanker mange nok ganger vil han nok skjønne hva de mener til slutt.

Hva skal du gjøre når han kommer til deg og gråter fordi noen får ham drept om og om igjen bare for å være slemme? Er dette virkelig noe du vil utsette barnet ditt for?

Nei, hvis et barn skal spille disse spillene, må du nok pent begynne selv, så du kan gruppe med ham/henne. Skru av alt som heter chat boxer, sett ham afk så folk ikke blir sure fordi han ikke svarer, og spill til level 70 med ham. Da tror jeg dere kan ha det veldig gøy sammen.

Jeg synes spill som er så avhengighetsdannende som disse skulle hatt 18 års grense. Både for barnas skyld, og for de voksne som har sett seg lei på å måtte sette andre folks barn på ignore fordi de aldri slutter å mase!

Skrevet

Må si at jeg blir litt sjokkert, over hvordan folk oppfører seg... Har selv nesten bare hatt positive erfaringer med medspillere på wow. Ett par unntak. Etter å ha lest her skjønner jeg at jeg har vært heldig.

Ble aldri skjellt ut, selv ikke i første instancen da jeg ikke helt skjønte hva need/greed var.

Aldri følt meg som hverken barnevakt, heller ikke vanskelig å ignorere en masete tigger. I alle fall ikke om man mistenker at det er ett barn.

Etter å ha spillt en stund vet man jo hvilke spillere man liker å spille med og hvilke man helst unngår

Har ikke vært borti en irriterende barnespiller, løper rundt i sin egen verden :). Mest irriterende jeg er borti er enkelte 14-17åringer. Men overlever de også, og kjefter ikke.

Skrevet

Jeg anbefaler at du ikke lar din sønn spille.

Min bror har hatt et seriøst avhengighetsforhold til "den dritten" (som dette spillet heter hjemme hos meg.. Pappa som har døpt det), og dette gikk utover karakterer osv. Han var ikke ute med venner lenger, droppet alt av fritidsaktiviteter osv. Satt bare inne og spilte, og når det ble nedlagt forbud fra mamma og pappa, snek han seg til å spille ved å stå opp på natta osv.

Det tok han faktisk lang tid å klare å kutte det ut.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Ser jo at dere ha litt forskjellige erfaringer, men jeg står fortsatt på mitt, at han ikke skal få spille. Mest pga avhengigheten som noen her sier. Og det er da strengt tatt en fullstendig unødvendig fritidssyssel for en 8 åring. Ihvertfall når han i utganspunktet er mer intr i å spille FIFA på PS.

Skrevet
Takk for svar alle sammen! Ser jo at dere ha litt forskjellige erfaringer, men jeg står fortsatt på mitt, at han ikke skal få spille. Mest pga avhengigheten som noen her sier. Og det er da strengt tatt en fullstendig unødvendig fritidssyssel for en 8 åring. Ihvertfall når han i utganspunktet er mer intr i å spille FIFA på PS.

Høres bra ut, det er dessuten 12 årsgrense på spillet. Man må være temmelig god i engelsk for å klare seg bra i spillet også, siden det er online. Din sønn (som er 8 år?) bør vente noen år med WoW og liknende spill :)

Ellers vil jeg si at det er et gøyalt spill, har spilt det selv en stund, og sammen med min mor :fnise:

Skrevet
Kan tjene mye penger fort, men ikke nødvendigvis fra drops. Alle gather professions drar inn mye penger. Dessuten lønner det seg å ta vare på absolutt alle drops om man vil tjene penger, dårlige items drar også inn en del gold når man får nok av dem. 10 sekunder er kanskje en overdrivelse, men når jeg farma tjente jeg vel i gjennomsnitt 1.5 gold i minuttet.

Hvor lang tid det tar å tjene pengene er vel egentlig ikke så viktig for denne diskusjonen. Poenget er at man på alle lvl i spillet lett tjener de pengene man trenger, og at tigging derfor er unødvendig. Men små barn vil kunne slite med å få til dette, og er derfor mer tilbøyelige til å tigge, og dermed også til å få ubehagelige opplevelser med andre spillere.

Skrevet

Jeg er også enig i at en åtteåring ikke bør spille WoW. Da bør i så fall en av foreldrene kunne spille sammen med vedkommende. Både for å kunne hjelpe til med å forstå quester og for å vise litt "skikk og bruk" i spillverdenen. Dette med å ikke kunne skikk og bruk gjelder forsåvidt mange 13-14 åringer også.

Jeg har ofte fått spørsmål (whisper) om å donere bort penger. Jeg kan ri forbi og bli invitert i gruppe med noen helt plutselig som er 40 levels under meg fordi de trenger hjelp med et eller annet.

Og når jeg har kjempet med 8 mobs for å ta en "sjef", så kommer en stut løpendes forbi og dreper sjefen før jeg har fått full helse etter siste mob i stedet for å spørre om jeg kan invitere vedkommende i gruppe og drepe sjefen sammen.

Jeg kan jo ikke si for sikkert at disse som ikke kan skikk og bruk alltid er barn eller tenåringer, men ofte så er de det.

Seriøse spillere vil nemlig ikke ha dårlig rykte på seg!

I tillegg er det irriterende med personer som er med for å gjøre en instance, man vet at det fort tar 3 timer, og i det man har kommet halvveis så må vedkommende logge av fordi det er middag. Så tar det hele en time ekstra fordi man må skaffe en erstatter.

I tillegg er det vanedannende. Jeg kjenner dessverre flere som har strøket på universitetseksamener fordi de ikke klarer å logge av...

Skrevet
Jeg er også enig i at en åtteåring ikke bør spille WoW. Da bør i så fall en av foreldrene kunne spille sammen med vedkommende. Både for å kunne hjelpe til med å forstå quester og for å vise litt "skikk og bruk" i spillverdenen. Dette med å ikke kunne skikk og bruk gjelder forsåvidt mange 13-14 åringer også.

Jeg har ofte fått spørsmål (whisper) om å donere bort penger. Jeg kan ri forbi og bli invitert i gruppe med noen helt plutselig som er 40 levels under meg fordi de trenger hjelp med et eller annet.

Og når jeg har kjempet med 8 mobs for å ta en "sjef", så kommer en stut løpendes forbi og dreper sjefen før jeg har fått full helse etter siste mob i stedet for å spørre om jeg kan invitere vedkommende i gruppe og drepe sjefen sammen.

Jeg kan jo ikke si for sikkert at disse som ikke kan skikk og bruk alltid er barn eller tenåringer, men ofte så er de det.

Seriøse spillere vil nemlig ikke ha dårlig rykte på seg!

I tillegg er det irriterende med personer som er med for å gjøre en instance, man vet at det fort tar 3 timer, og i det man har kommet halvveis så må vedkommende logge av fordi det er middag. Så tar det hele en time ekstra fordi man må skaffe en erstatter.

I tillegg er det vanedannende. Jeg kjenner dessverre flere som har strøket på universitetseksamener fordi de ikke klarer å logge av...

Enig.

Da jeg spilte på RP-PVP serveren "min" var mange av de jeg spilte med mellom 13-16 år veldig høflige og ordentlige, men det var fordi de helst var RP-spillere (rollespillere) og ikke pvp-kids som bare vil opp og frem samme hva. Men etter jeg kom over på normal/pve-serveren har jeg opplevd MYE av det med å bare bli invitert i gruppe fordi noen trenger noe, uten å på spørsmål engang. Jeg joiner aldri... Ikke gir jeg bort penger heller, noe som har skjedd på RP-serveren, det er stor forskjell.

Min kusine på 10 år (nå 11) spiller sammen med moren min, men aldri alene. Hun kan ikke noe engelsk (vil ikke lære...) derfor kan hun ikke spille alene uansett. Men selvom jeg spiller, ville jeg ikke latt mine unger spille WoW, ikke uten videre, ikke hele dagen hver dag.

Jeg var hekta i 3 måneder, men så fikk jeg jobb :ler:

Skrevet

Må bare innrømme at jeg skjønner ikke halvarten av det dere skriver nå.... :sjenert: Men det er vel egentlig ikke så nøye... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...