Gå til innhold

Vaksiner


Cupcake

Anbefalte innlegg

Vi har snart tenkt oss på en ukes ferie til Egypt. Trenger man noen vaksiner da? Tror ikke jeg har fått noen vaksine siden ungdomsskolen som er ca. 12 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på at det er noen vits i å ta, vaksiner er viktigere å ta hvis dere skal være der lenge og reise rundt i landet, utenom turiststedene....

Ta heller normale forbehold når det gjelder mat o.l, gjennomstekt mat,ikke drikke vann evt isbiter, salater skyllet i vannet osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en uke i Egypt i vinter og tok ingen vaksiner i forkant. Hadde heller ikke tatt siden ungdomsskolen.

Oppholdt meg dog kun på hotellområdet og i byen i nærheten. Temmelig sivilisert altså. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malaria er helt undøvendig. Egypt er ikke en risikosone for malaria, og malaria er ikke en vaskine sånn sett.. Man tar tabletter (de samme som brukes for behandling) enten en gang om dagen under oppholdet, eller en gang i uka fra ei uke før til noen uker etter oppholdet. Det er også noen mindre hyggelige bivirkninger, spesielt av den billigste sorten. De som vaksinerer deg forteller deg hvilke vaksiner du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...