Gå til innhold

voldtar menn når de blir sinte?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kåre_*
Skrevet

La meg bare vinkle mine synspunkter på en litt annen måte. En dame (trådstarter) spør om sinne kan utløse voldtekt hos enkelte menn.

Så beskriver hun sine egne opplevelser med kjæresten. Ok, hvis man først skal tolke, så finner jeg det for mer sannsynlig at denne sexen ikke var noe hun ønsket. Ja, hun skriver faktisk hvor fjern slik sex er i forhold til sin egen natur!!!

Er det virkelig så dårlig stellt her at folk som angriper meg ikke klarer å få med seg disse poengene?

Hva i all verden har røff sex med avtalte spilleregler med dette å gjøre?

Er det kun meg her som ser muligheten av at denne damen faktisk prøver å si at hun følte seg voldtatt?

Eller er det slik at dere er så innsnevret at hele temaet ikke har andre nyanser enn om en dame har gjort fysisk motstand eller skreket nei - eller ikke?

Er det virkelig ingen her som skjønner problemstillingen med at en mann BURDE skjønt hvordan en kvinne kan ha opplevd en situasjon?

Jeg blir kvalm av hvor lite nyansert enkelte her fremstår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, av og til kan sinne være en medvirkende årsak til at noen voldtar.

Det trenger ikke være psykopater, sosiopater eller ha andre diagnoser, det kan være normale mennesker som er drevet til vannvidd av for eksempel sjalusi.

Eietrang, og behov for å markere "sitt" territorium kan være en underliggende årsak.

Er det virkelig så dårlig stellt her at folk som angriper meg ikke klarer å få med seg disse poengene?

Er det kun meg her som ser muligheten av at denne damen faktisk prøver å si at hun følte seg voldtatt?

Eller er det slik at dere er så innsnevret at hele temaet ikke har andre nyanser enn om en dame har gjort fysisk motstand eller skreket nei - eller ikke?

Er det virkelig ingen her som skjønner problemstillingen med at en mann BURDE skjønt hvordan en kvinne kan ha opplevd en situasjon?

Jeg skrev det innlegget som jeg siterte øverst her, så du er nok ikke den eneste som mistenker at det ligger mer bak spørsmålet.

Og grunnen til at jeg mistenker det, er fordi jeg har opplevd det selv!

Mannen var sinnsykt sjalu, hadde egget seg opp i løpet av kvelden. Når alkoholen gikk inn, gikk vettet ut!

Jeg tillot sex i utgangspunktet, men bønnfalt han om å slutte da sexen ble brutal! Han sluttet ikke, og jeg ble voldtatt.

Gjest =tentacle=
Skrevet
La meg bare vinkle mine synspunkter på en litt annen måte. En dame (trådstarter) spør om sinne kan utløse voldtekt hos enkelte menn.

Så beskriver hun sine egne opplevelser med kjæresten. Ok, hvis man først skal tolke, så finner jeg det for mer sannsynlig at denne sexen ikke var noe hun ønsket. Ja, hun skriver faktisk hvor fjern slik sex er i forhold til sin egen natur!!!

Hun skriver: Han voldtar meg ikke altså. Jeg tolker det til at sexen har hatt et mer aggressivt preg, hun sier ikke at verken sexen eller formen den hadde var ufrivillig fra hennes side.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Ja, jeg visste at det jeg skrev ville provosere. Nå er det slik at jeg faktisk responderer på hva trådstarter har skrevet. Dette har åpenbart gått noen meddebbatanter hus forbi. Trådstarter beskriver ikke røff sex og avtalte spilleregler. Jeg siterer: "Da ville han plutselig ha sex og tok meg ganske røft, tok et tak i håret mitt osv. noe han ikke pleier å gjøre."

Så mine refleksjoner endte altså opp i at i en gitt situasjon kan en mann og kvinne oppleve en slik setting ganske så forskjellig.

Reaksjonene her blir da at det jeg skriver er bare sprøyt - uten videre begrunnelse.

Begrunnelsen for åk alle innlegget ditt for sprøyt er at du stiller spørsmålestegn ved hvorvidt røff sex og voldtekt er forskjellig. Og det er sprøyt. Hun sier ingenting om hun har blitt voldtatt selv, men hun SPØR i overskriften om menn som er sinte voldtar. Og da må du klare å skille disse tingene fra hverandre dersom du skal gi en intelligent respons.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Ja, av og til kan sinne være en medvirkende årsak til at noen voldtar.

Det trenger ikke være psykopater, sosiopater eller ha andre diagnoser, det kan være normale mennesker som er drevet til vannvidd av for eksempel sjalusi.

Eietrang, og behov for å markere "sitt" territorium kan være en underliggende årsak.

Eiertrang av den type karakter du beskriver her er jo selve essensen av psykopati. Normale menn voldtar ikke! Like lite som at normale menn slår ikke jenter når de blir sinte. Dette er sykdomstegn, og at du forsøker å hevde noe annet er også et sykdomstegn.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Eiertrang av den type karakter du beskriver her er jo selve essensen av psykopati. Normale menn voldtar ikke! Like lite som at normale menn slår ikke jenter når de blir sinte. Dette er sykdomstegn, og at du forsøker å hevde noe annet er også et sykdomstegn.

Kan du fortelle litt om den berømte voldtektssykdommen, som hos mange bare blomstrer noen minutter en enkelt gang i løpet av deres liv, men som de altså lider av og er unormale på grunn av?

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Kan du fortelle litt om den berømte voldtektssykdommen, som hos mange bare blomstrer noen minutter en enkelt gang i løpet av deres liv, men som de altså lider av og er unormale på grunn av?

Ja det er veldig lett å forklare. Normale mennesker har sperrer og en viss porsjon empati. Man skal nærmest være kjemisk fri for empati for å kunne gjøre noe så grusomt som å voldta et annet menneske. Det er den ultimate ydmykelse. I tillegg er normale mennesker utstyrt med mentale sperrer som handler om å skille sine handlinger fra sine lyster. Det trenger ikke være en permanent sykdom. Det har ikke jeg sagt noe om. Det går sikkert ann å være "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" i en voldtektssituasjon også, men man er ikke frisk når man gjør slike ting. Og i de aller fleste tilfellene så handler det om sosiopater og psykopater. Å voldta er det svært få som gjør en eneste gang i livet. Som regel har slike mennesker en historie av det samme.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Ja det er veldig lett å forklare. Normale mennesker har sperrer og en viss porsjon empati. Man skal nærmest være kjemisk fri for empati for å kunne gjøre noe så grusomt som å voldta et annet menneske. Det er den ultimate ydmykelse. I tillegg er normale mennesker utstyrt med mentale sperrer som handler om å skille sine handlinger fra sine lyster. Det trenger ikke være en permanent sykdom. Det har ikke jeg sagt noe om. Det går sikkert ann å være "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" i en voldtektssituasjon også, men man er ikke frisk når man gjør slike ting. Og i de aller fleste tilfellene så handler det om sosiopater og psykopater. Å voldta er det svært få som gjør en eneste gang i livet. Som regel har slike mennesker en historie av det samme.

Andelen voldtatte kvinner ligger på over 20%. Halvparten av voldtektsmenn er under 25 (svensk tall, hvis jeg ikke husker feil). Mange menn er årsak til traumer, og mange av dem er nokså normale. Hadde de vært kjemisk frie for noen typer menneskelige følelser, ville det nok vært lettere å peke dem ut enn det faktisk er.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Andelen voldtatte kvinner ligger på over 20%. Halvparten av voldtektsmenn er under 25 (svensk tall, hvis jeg ikke husker feil). Mange menn er årsak til traumer, og mange av dem er nokså normale. Hadde de vært kjemisk frie for noen typer menneskelige følelser, ville det nok vært lettere å peke dem ut enn det faktisk er.

Og svært mange mennesker har psykiske lidelser, depresjoner, nevroser osv. Atter andre er psykopater, sosiopater osv. Det finnes mange mennesker med feil. Og jeg skrev vel strengt tatt "nærmest" fri for empati. Det var kanskje en overdrivelse men det bør være åpenbart at empatien er på et såpass lavt nivå når man voldtar noen at det ikke kan karakteriseres som normalt. Mange menn er årsak til traumer, og mange kvinner er det. Samme hvordan du snur og vender på det vil du ikke få meg til å være med på at en normal mann voldtar. Der går det en sperre for et hvert normalt menneske.

Skrevet

20% er feil tal. Det er et tall for summen av en hver uønsket seksuell handling og inkluderer svært mye mindre alvorlige ting enn en voldtekt. Tallet stammer fra en undersøkelse i USA. Blant kvinnene som svarte i undersøkelsen var det en langt lavere andell som anså seg voldtatt. Den feministiske organisasjonen som utførte undersøkelsen tok, i strid med kvinnenes egen oppfatning, summen av alle krenkelser og kalte det voldtekt. Dette tallet er blitt gjenngitt ufattelige mange ganger av folk som vet veldig godt at folk flest legger noe helt annet i ordet voldtekt enn det som er baisisen for dette tallet. Det er en form for manipulasjon som ikke tjener noen.

Skrevet

Jeg har lest en rekke ganger at sv

svært mange overgripere er utstyrt med normal empati med unntak av ovenfor ofrene deres. Det vil si de forstår og misliker lidelse hos ett barn som slår seg eller en venn som er lei seg, men det klarer ikke ordentlig ta inn over seg hvor smertefult seksuell tvang oppleves. Dette er vistnok hoveddelen. I tillegg har du generelt psykopatiske mennesker etc.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Andelen voldtatte kvinner ligger på over 20%.

Er dette noe Amnesty eller Dagbladet har funnet på?

Det kan umulig stemme. Gjerne kom med kilder som viser tallmateriale og hvor denne undersøkelsen er foretatt.

Skrevet

Om dette er et gjentakende mønster er jeg enig med deg, men dreier det seg om en engangshendelse ser jeg ikke slik på det.

Alle kan miste besinnelsen en gang, og alle kan ha manglende impulskontroll en gang, uten at en trenger være psykopat av den grunn.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg har lest en rekke ganger at sv

svært mange overgripere er utstyrt med normal empati med unntak av ovenfor ofrene deres. Det vil si de forstår og misliker lidelse hos ett barn som slår seg eller en venn som er lei seg, men det klarer ikke ordentlig ta inn over seg hvor smertefult seksuell tvang oppleves. Dette er vistnok hoveddelen. I tillegg har du generelt psykopatiske mennesker etc.

Det har jeg inntrykk av at mange normale menn ikke gjør. Bare diskuter menn som holder samboeren litt fast for å få gjort det de skal innimellom, og hør hvor mange menn fra alle samfunnslag som mener at dette er en forbrytelse. Eller som går for langt i en opphissende situasjon med en date/kjæreste som sier nei.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Kommer du med link til tallmateriale, evt. sier hvem som foretok undersøkelsen?

Jeg ville likt å ta en titt på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...