Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #141 Del Skrevet 9. september 2007 Fødselspermisjonen bør bli tvangsdelt 50/50 mellom far og mor! Ved samlivsbrudd bør fedre få hovedomsorgen for barna! Hvorfor skal fedre ha hovedomsorgen? Forøvrig er jeg enig i 50/50 deling av permisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mustapippuri Skrevet 9. september 2007 #142 Del Skrevet 9. september 2007 *at mennesker som setter dyr over mennesker mangler noe *at detburde vært en test for å få stemmerett, alt for mange aner ikke hva de stemmer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anerikke Skrevet 9. september 2007 #143 Del Skrevet 9. september 2007 Morsom tråd! Ja, jeg vet at mange her inne er SÅ uenige med meg, men jeg syns Jan Werner Danielsen sang forferdelig stygt!! Der, da var det sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 9. september 2007 #144 Del Skrevet 9. september 2007 Enig med Anerikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 9. september 2007 #145 Del Skrevet 9. september 2007 Også enig med Anerikke. Men ellers legges det vel mest merke til at jeg mener det er kvinner selv som står i veien for videre likestilling, ved at vi ikke selv er villig til å tre tilbake på "våre" tradisjonelle områder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Top Gun Skrevet 9. september 2007 #146 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Det er nok mange av mine ukonvensjonelle og politisk ukorrekte meninger. De viktigste for meg personlig er å avskaffe verneplikten, forbudet mot narkotika og kvoteringen av kvinner i private selskapers styrer. Frihetsgudinnen er min gud. -Frivillig verneplikt, eller tvungen for begge kjønn. "Allmen" verneplikt burde være for alle eller ingen. Hvorfor skal alle tvinges? Er det ikke bedre at bare noen afrikanere ble utsatt for slaveri på 16- og 1700-tallet, enn at alle ble det? Er du mer opptatt av billige politiske poenger som at "alle eller ingen" enn at flest mulig skal ha frihet til å gjøre som de vil med kroppen sin og sine liv? Endret 9. september 2007 av Top Gun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 9. september 2007 #147 Del Skrevet 9. september 2007 Ja, jeg vet at mange her inne er SÅ uenige med meg, men jeg syns Jan Werner Danielsen sang forferdelig stygt!! helt enig. Den stemmen var en tortur og høre på. Mannen var sikkert hyggelig men synge kunne han ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 9. september 2007 #148 Del Skrevet 9. september 2007 Artig tråd! Jeg mener nok at de som stemmer FRP er egoistiske fremmedhatere, i tillegg til generelt korttenkte. Og ja.. drosjesjåfører stemmer frp (kjappe, fordomsfulle løsninger på kompliserte problemstillinger som egner seg å fremføre mellom to stoppesteder) Altfor få bryr seg virkelig og praktisk om den oppvoksende slekt, og vi får det samfunnet vi skaper. Det er herlig å fiske og sløye fisk. De som har tre katter eller mer hjemme har mistet kontrollen.. De som snakker varmt om lørdagsgodter, fòrer barnet sitt med søtsaker hele uka. Mange gamle mennesker er utrolig frekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trym_* Skrevet 9. september 2007 #149 Del Skrevet 9. september 2007 Norske kvinner har bemerkelsesverdig høye tanker om seg selv - oftest helt ubegrunnet. Velferdsstaten har skapt mange tapere. Nordmenn dyrker vondtene sine. Vi har en hel industri av hjelpere og sympatisører overfor kriminelle, ingen hjelper ofrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trym_* Skrevet 9. september 2007 #150 Del Skrevet 9. september 2007 Artig tråd! Jeg mener nok at de som stemmer FRP er egoistiske fremmedhatere, i tillegg til generelt korttenkte. Og ja.. drosjesjåfører stemmer frp (kjappe, fordomsfulle løsninger på kompliserte problemstillinger som egner seg å fremføre mellom to stoppesteder) Drosjesjåfører er stort fremmedkulturelle. Og stort sett alle driver utstrakt skattesvindel. Og vi vil ikke forfølge det, fordi da kan det virke stigmatiserende og øke nordmenns grusomme fremmedhat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 9. september 2007 #151 Del Skrevet 9. september 2007 Drosjesjåfører er stort fremmedkulturelle. Og stort sett alle driver utstrakt skattesvindel. Og vi vil ikke forfølge det, fordi da kan det virke stigmatiserende og øke nordmenns grusomme fremmedhat. Ikke de som kjører heromkring. De er blåhvite i huden, tykke og sier: "send dem tebake dit de kom ifrå" eller "bur dem inne" eller "Nei, kvinnfolkan sku vær hjemme me ongan og ikkje overlat dem tel barnehagetantan"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #152 Del Skrevet 12. september 2007 Har oppdaget at man blir sett på som gal og uvitende ved å nevne at ulike former for “sikre perioder” er om det blir brukt rett tilnærmet like sikkert som perfekt bruk av p-piller, og betydelig sikrere enn normal bruk. Skulle ikke tro at statistikk utarbeidet av WHO skulle bli dratt så i tvil som den ofte blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 12. september 2007 #153 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg mener at de som kun tror på ting som kan bevises vitenskapelig er litt korte i hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #154 Del Skrevet 12. september 2007 At det stort sett er damer som sniker i handlekøer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #155 Del Skrevet 12. september 2007 At det stort sett er damer som sniker i handlekøer. Og at det finnes få morsomme jenter,dessverre. :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 12. september 2007 #156 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg synes det er regelrett idiotisk at enkelte mener at alle forslag som hjelper miljøet skal gjennomføres bare fordi det er miljøvennlig, helt uavhengig i hvor vanskelige og kostbare de er å gjennomføre i forhold til den miljønytten det gir. Noe som er dritdyrt og utrolig kronglete som kun gir en marginal miljøgevinst er ikke en god idé bare fordi det er miljøvennlig, uansett hva enkelte må påstå. ...og ja, penger delegert til miljøtiltak skal sendes der de gjør mest nytte pr krone Endret 12. september 2007 av Kristin_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 12. september 2007 #157 Del Skrevet 12. september 2007 Inspirert av Kristin her, jeg mener tilhengerne av hydrogenbiler, biodrivstoff, vindmøller og solcellepaneler må stikke fingeren i jorda av og til. Det kommer til å ta årevis før noen av disse energiformene kommer til å erstatte fossilt brensel, hvis det i det hele tatt går an ! Hvorfor ? Jo , når det gjelder de to første må man jo bruke energi for å lage energi ! Olje er stort sett "ferdig", og trenger bare å raffineres. Når det gjelder de to siste får man altfor lite energi utav hvor mye areal man legger beslag på (det gjelder også i høyeste grad dyrking av mais for å lage bioetanol), og det er jo også veldig lav virkningsgrad på solcellepaneler (Idag, men tyder noe på at vi står foran en snarlig revolusjon ?). Det største ankepunktet er jo at man ikke klarer å produsere nok energi ved hjelp av disse alternative energiformene, til å erstatte det enorme energibehovet man har i dag. Jeg tror mange av entusiastene for alternative energiformer ikke helt er klar over hvor ufattelig mye fossilt brensel som går med til energiproduksjonen i verden idag. Det er ikke for ingenting at James Lovelock syns at kjernekraft bedre enn olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nedfall Skrevet 12. september 2007 #158 Del Skrevet 12. september 2007 En annen ting: Jeg syns gasskraftverk er aldeles galemattias ! Istedenfor å lage strøm av gassen kunne man heller lagt ut gassrørledninger så mye som mulig, så folk kunne bruke den til oppvarming og matlaging. Lager man strøm av gassen får man en virkningsgrad på.. 60% i beste fall ? Brenner man gassen direkte får man 100% ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2007 #159 Del Skrevet 14. september 2007 At det burde være mye mindre lønnsforskjeller mellom folk enn det er i dag. Jeg mener det burde være mye mindre forskjeller i hvor mye folk arbeider enn det er i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Bella_* Skrevet 14. september 2007 #160 Del Skrevet 14. september 2007 - FRP får for mye hets (Stemmer det ikke selv, men det virker som mange mener at folk som stemmer FRP er små demoner) - Innekatter er ikke dyreplageri, på noen som helst måte - Jeg liker generelt dyr bedre enn mennesker (selv om mennesker også er dyr da...) - Enig med de som sa at det er alt for lett å få barn - Verneplikt burde være valgfritt eller obligatorisk for begge kjønn - Karaktersystemet på skolen funker dårlig - Bryllup og ekteskap er unødvendig - Babier ser alle like ut, og er ikke særlig vakre - Norge burde ikke meldes inn i EU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå