Gjest Silmarill Skrevet 30. august 2007 #21 Skrevet 30. august 2007 (endret) Her var det mye bra inside information, takk alle sammen! For meg spiller ikke Oslo eller Akershus så stor rolle. Bare det ikke er ALTFOR langt unna i Akershus, eller altfor sentralt. Tror ikke det er ideelt med barn å bo midt i sentrum, og dessuten for dyrt. Ser at noen nevnte sørlandsidyll - da får jeg reklamere for Nesodden (i Akershus). Fantastisk natur, sjøutsikt og veldig landling. Det føles som å bo på bygda, i et lite lokalsamfunn, men det tar kun 23 min med båt inn til Aker brygge. Nesodden har et særpreg som mange av de andre "forstedene" til Oslo mangler, etter min mening. Men det er dyyyyrt å kjøpe bolig der, og lang bilvei til Oslo! Ja, Nesodden er kjempefint og som du sier kjempedyrt Trenger ikke nødvendigvis ta bilen for det går jo ferje fra Nesodden (Nesoddtangen) til Oslo (Aker Brygge) Tar ca 30 min. Endret 30. august 2007 av Silmarill
Miel Skrevet 30. august 2007 #22 Skrevet 30. august 2007 Vi hører veldig mye fælt om Oslo i media, hvor mye av dette skal man ta alvorlig egentlig? Dette er sikkert litt enklere å svare på for dere som bor der Jeg har bodd i Oslo absolutt hele mitt liv. Jeg har aldri blitt ranet, aldri blitt slått ned, aldri blitt voldtatt, og heller aldri kjent noen eller sett noen som har blitt utsatt for noe slikt. Det er riktig at det for tiden kryr av tiggere, prostituerte og narkomane på og rundt Karl Johan, men jeg har aldri opplevd noe ubehagelig fra noen av dem.
Gjest vimselot Skrevet 30. august 2007 #23 Skrevet 30. august 2007 Barn? Hvorfor ikke midt i byen... Har man barn trur jeg at det sosiale nettverket teller meest, og er en faktor, som ts vet om. Hva med kaldbakken, stovner, bjerke, risløkka, (anbefaler ikke risløkka, kan du velge så velg noe annet f.eks. årvoll...tonsenhagen) Vet at det er fint miljø, og blandet, og de tar unger på alvor. Det er det jeg har hørt i alle fall. Tonsenhagen er en vinner, da har du marka også der. Men det koster penger. men det spurte du ikke om.
Gjest Risløkksk! Skrevet 30. august 2007 #24 Skrevet 30. august 2007 Nå ble jeg nysgjerrig, Vimselot, hva slags dårlige erfaringer har du med Risløkka? :icon_smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå