Gå til innhold

Når bade aleine i badekar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fekk heilt vondt i magen då eg las dette i avisa BA i dag.

Stakkars, stakkars foreldre! Håpar virkelig at ho kjem frå dette uten varige skader. Samtidig lurer eg på korleis slikt kan skje. For ei jente på 1,5 år badar vel ikkje aleine? Den einaste akseptable forklaringa eg kan komme på er følgande:

Barnet ser Barne TV og mor bestemmer seg for å fylle i badekaret slik at det er klart når Barne TV er ferdig. Ho setter i proppen, skrur på springen og går ut av badet for å ordne noko anna. Barnet blir lei av å sjå TV og følger lyden av rennande vann inn på badet. Klatrar oppi og havnar under vann.

Jenta mi på snart 3 år badar ikkje aleine endå. Det hender at eg går ut av badet for å hente pysjamas og slikt, men då er eg 5 sekund unna. Er aldri vekke meir enn eit minutt og går inn igjen med ein gang viss eg høyrer at synginga/jodlinga stoppar opp. Er litt usikker på når eg kan begynne å la ho sitte der aleine nokre få minutt i slengen.

Kor gamle meiner du at barna skal vere før dei kan sitte 5 minutt aleine i badekaret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en snart toåring - stikker av og til ut av badet for å hente noe - men i prinsippet bader ikke alene nei. Og mitt barn er etter forholdende svømmedyktig, dvs vant til vann har vært på svømmekurs siden tre mndrs alder og skal mye til før drukning.

Vi har badet sammen også ganske lenge vi - men til slutt orket ikke mor og far å bade hver kveld -. og om sommeren når unger er ute hele tiden, må de bades hver kveld...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er null opplysninger om hva som har skjedd før drukningsulykken (har bare sett samme notis), så hvordan tragedien har kunne skje, vet vi ikke. Det kan jo være litt eldre søsken som har tappet i vannet, f.eks. Mange 1,5-åringer er nok ute av øyet i korte øyeblikk, og ulykker skjer raskt. Har de gått fra barnet i badekaret, er det uforsvarlig. Det drukner ikke på 10 sek, men det drukner på få minutter.

Skrevet

Vi flytta inn i leilighet med badekar da snuppa var 4,5 år da fikk hun bade alene med vi var alltid rett utenfor badet, så ble det stille så var vi der på 3 sekunder. Og hun var aldri alene mer enn 1-2 min da.

Nå er hun 6 år og bader alene, vi går fortsatt og sjekker hvis det blir stille. Men nå er vi ikke rett utenfor lenger og hun får være alene i mer enn 5 minutter. Det har hun vel gjort i ca 1/2 år.

Hun har vært svømmedyktig i over 1 år, går på svømming og finnes ikke redd for vann.

Skrevet

Barnet vårt er snart 6 og bader nå alene, men vi går innom med jevne mellomrom, går inn til barnet hvis det kommer "merkelige" lyder, og roper gjerne inn med jevne mellomrom også, spesielt hvis det har vært stille mer enn 20 sekunder.

Tror h*n har badet alene ca siste året eller noe, så siden h*n var fem, da. Før det var det slik at hvis jeg MÅTTE gå fra så ba jeg barnet synge helt til jeg var tilbake, for på den måten høre at alt var ok :ler:

Gjest Gjest_susanne_*
Skrevet

hei:)

jeg har ein halvbror som begynte å bade slek delevis aleine når han var 4 år,det var aldri n problem med de.(var ikke mye vann i badekaret på starten)nå er han 6 år og bader og kan svømme:)

i den artikkelen om jenta på 1,5.

var det drap forsøk,eller skulle dem bade henne?

(forferdeli atte slikt skjer!)

• 2 uker senere...
Skrevet

dette var en stor tragedie for familien og ingen drapsfosøk,spar dere for slike kommentarer når dere ikke vet hva som egentlig har skjedd,dette er og var en stor tragedie,jeg kjenner familien godt og de lider nok som de gjør uten at de trenger å lese slike kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...